Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Hei! Vi klarer ikke å bestemme oss for om vi skal stoppe på 2 barn. Eller gå for nr. 3🙊 Barna er 2 og 4 år. ønsker vell ikke mere en max 4 år mellom minste å 3 mann. Vi trenger litt fordeler/ulemper.. fra dere som har 2 og 3 barn. Vi har både plass og økonomi til det🙂 Håper på svar fra dere! Anonymkode: e46a9...52e
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Vi har 3 barn, og har ingen ulemper å dele😅Vi prøver på nr 4 nå 🙈 Anonymkode: 276ce...5f7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Vi valgte å gå for nr 3. Ingen ulemper å komme med, ville aldri vært uten minstemor. Selvsagt er det krevende, som babyer (og større barn) ofte er, men sånn er det jo. Føler på ingen måte at hun har veltet lasset, bare beriket familien Anonymkode: ddb5f...75e
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har 3 barn, og har ingen ulemper å dele😅Vi prøver på nr 4 nå 🙈 Anonymkode: 276ce...5f7 Wow! Tøffe dere er! Takk for svar:-) hva er alder på barna? Anonymkode: e46a9...52e
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi valgte å gå for nr 3. Ingen ulemper å komme med, ville aldri vært uten minstemor. Selvsagt er det krevende, som babyer (og større barn) ofte er, men sånn er det jo. Føler på ingen måte at hun har veltet lasset, bare beriket familien Anonymkode: ddb5f...75e Takk for svar!🙂 Hva decaldsrxpå barna? :-) Anonymkode: e46a9...52e
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Vi gikk for nummer 3 og jeg angrer. Skulle stoppet på to, men nå sitter jeg her med 3 barn og aldri tid til noe annet enn å kjøre hit og dit og gjøre ditt og datt. Er konstant sliten og drittlei. P Anonymkode: b1d93...42e
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 Det kommer an på hva slags liv du vil leve Når du tipper tre barn blir livsstilen en annen, å følge opp etterhvert tre skolebarn med lekser, fritidsaktiviteter osv tar mye tid. Du må være villig til å i en periode av livet sette en del egne ting tilside for å prioritere barna Der er ikke tid til masse egentid når barna blir større Men jeg personlig ser ingen ulemper med å ha mange barn, vi har fire stykker Våre er nå 8, 10, 13 og 16 år. Anonymkode: 2270f...577
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #8 Skrevet 2. oktober 2017 Vi fikk nr tre plutselig og uventet. De to andre var 3,5 og 1,5 år når hun ble født. Vi skulle egentlig ikke ha flere enn to, så for oss ble det vanskelig at nr tre var på vei. Vi måtte skaffe oss større bil, og vi måtte flytte. Nr tre ble derfor veldig dyr for oss. I tillegg er hun enormt krevende. Hun er ingenting som de to andre, som er myke og enkle barn. Nr tre slår og sparker, skriker og kaster ting. Vi har hele veien behandlet dem likt, men for oss stemmer uttrykket: Nr tre velter lasset. Nå høres det ut som jeg angrer på henne, men det gjør jeg virkelig ikke. Vi elsker alle barna våre høyere enn himmelen, men likevel er det tøft. Anonymkode: 6735d...814
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #9 Skrevet 2. oktober 2017 Med nr 3 ble det liksom en skikkelig flokk. Slik vi alltid ønsket oss. Travelt ja, men fantastisk. Jeg ønsker jo ikke tilbringe 30åra i ro. Sitte stille kan jeg gjøre når ungene flytter ut og jeg knapt har bikka 50. 😊 Anonymkode: b253a...dc1
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #10 Skrevet 2. oktober 2017 Har tre, elsker det. Føler det har balansert familien vår, de tre blir bare mer og mer glade i hverandre. Glad for å ha en liten flokk. Føler meg ikke mer sliten enn med to, bortsett fra den j... klesvasken.. Anonymkode: a6c61...7f7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #11 Skrevet 2. oktober 2017 Har tre, elsker det. Føler det har balansert familien vår, de tre blir bare mer og mer glade i hverandre. Glad for å ha en liten flokk. Føler meg ikke mer sliten enn med to, bortsett fra den j... klesvasken.. Anonymkode: a6c61...7f7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #12 Skrevet 2. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi fikk nr tre plutselig og uventet. De to andre var 3,5 og 1,5 år når hun ble født. Vi skulle egentlig ikke ha flere enn to, så for oss ble det vanskelig at nr tre var på vei. Vi måtte skaffe oss større bil, og vi måtte flytte. Nr tre ble derfor veldig dyr for oss. I tillegg er hun enormt krevende. Hun er ingenting som de to andre, som er myke og enkle barn. Nr tre slår og sparker, skriker og kaster ting. Vi har hele veien behandlet dem likt, men for oss stemmer uttrykket: Nr tre velter lasset. Nå høres det ut som jeg angrer på henne, men det gjør jeg virkelig ikke. Vi elsker alle barna våre høyere enn himmelen, men likevel er det tøft. Anonymkode: 6735d...814 Kanskje dere ikke burde behandle ungene likt? Bare en tanke på siden av saken. Anonymkode: b253a...dc1
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #13 Skrevet 2. oktober 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Med nr 3 ble det liksom en skikkelig flokk. Slik vi alltid ønsket oss. Travelt ja, men fantastisk. Jeg ønsker jo ikke tilbringe 30åra i ro. Sitte stille kan jeg gjøre når ungene flytter ut og jeg knapt har bikka 50. 😊 Anonymkode: b253a...dc1 Var som jeg selv skulle skrevet dette!!! 😄 Er 27! Så har mange år forran oss enda!! Anonymkode: e46a9...52e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #14 Skrevet 3. oktober 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje dere ikke burde behandle ungene likt? Bare en tanke på siden av saken. Anonymkode: b253a...dc1 Jojo, altså. Likt som i like mye penger til lørdagsgodt, alle får like dyre sykler, sko osv. Jeg forstår at de har forskjellige behov mtp kos f.eks. Jeg får ikke eldste til å sitte like mye på fanget som yngste. 😂 Men godt poeng, absolutt. Anonymkode: 6735d...814
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #15 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg tror at når de andre er 2 og 4 så er det enklere å få nr 3 enn hvis de hadde vært større. Og få til å dekke alles behov når de er fra 3 til 13 er ganske vanskelig. Og krevende. Har alltid sagt til mannen at vi burde fått nr 3 for mange år siden Anonymkode: f24fd...a2d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #16 Skrevet 3. oktober 2017 Vi prøvde på nr tre for å få motsatt kjønn, men lyktes ikke... Angrer nå, og gleder meg ikke til baby kommer. Skulle stoppet på to, livet begynner å bli enkelt og greit med de. Så ikke få det av samme grunn som meg ihverfall 😜 Anonymkode: 99f64...8ae
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #17 Skrevet 3. oktober 2017 Vi har tre og angret ikke ett sekund,selv om de er samme kjønn. Det er 5 år mellom andremann og tredjemann. Anonymkode: fd474...451
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #18 Skrevet 3. oktober 2017 Vi har tre, og det er en blanding av elsk og hat. Ville selvsagt ikke vært uten minsten nå, men jeg hadde aldri planlagt nummer tre. Her veltet det lasset, uten tvil. Min tanke er at et par aldri bør få flere barn enn én av dem kan klare alene. Man har aldri garantier for at man a) holder sammen hele livet, eller ikke mister partner. Vår flokk er per nå basert på to samarbeidende partnere. Jeg hadde blitt utslitt i løpet av kort tid om jeg plutselig satt med alt ansvar helt alene! Mitt råd: Tenk forbi hvor kos det er med stor ungeflokk, tenk heller praktisk og kjedelig. Anonymkode: ddfae...0c1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #19 Skrevet 3. oktober 2017 Eller B ) (Det skulle ikke komme en emoji der..) Anonymkode: ddfae...0c1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #20 Skrevet 3. oktober 2017 Skjønner ikke greia med å ikke klare tre alene. Klarer du ikke to alene? Ingen vesentlig forskjell. Jeg er ofte alene med mine tre og da i ukesvis av gangen. Ja det er slitsomt, men de er mine barn. Jeg klarer det fordi jeg må. Og mine er på ingen måte englebarn, heller det motsatte.. Anonymkode: a6c61...7f7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #21 Skrevet 3. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har tre, og det er en blanding av elsk og hat. Ville selvsagt ikke vært uten minsten nå, men jeg hadde aldri planlagt nummer tre. Her veltet det lasset, uten tvil. Min tanke er at et par aldri bør få flere barn enn én av dem kan klare alene. Man har aldri garantier for at man a) holder sammen hele livet, eller ikke mister partner. Vår flokk er per nå basert på to samarbeidende partnere. Jeg hadde blitt utslitt i løpet av kort tid om jeg plutselig satt med alt ansvar helt alene! Mitt råd: Tenk forbi hvor kos det er med stor ungeflokk, tenk heller praktisk og kjedelig. Anonymkode: ddfae...0c1 Men der er jo folk forskjellig Min mann er veldig mye borte i jobb så jeg er alene med 4 barn, det går helt fint for min del Man har fire skjellig kapasitet, og ikke minst forskjellig personlighet, det er slett ikke alle som passer til å ha mange barn Så det er viktig å tenke gjennom på forhånd hva slags liv man ønsker seg. For med mange barn er det ikke rom for så mye annet enn å være mamma en periode av livet Anonymkode: 2270f...577
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #22 Skrevet 3. oktober 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men der er jo folk forskjellig Min mann er veldig mye borte i jobb så jeg er alene med 4 barn, det går helt fint for min del Man har fire skjellig kapasitet, og ikke minst forskjellig personlighet, det er slett ikke alle som passer til å ha mange barn Så det er viktig å tenke gjennom på forhånd hva slags liv man ønsker seg. For med mange barn er det ikke rom for så mye annet enn å være mamma en periode av livet Anonymkode: 2270f...577 Nettopp, folk er forskjellige. Mitt råd er å tenke hva du som forelder kan klare alene. Hva du klarer og hva jeg klarer eller trives med er ikke det samme. Hva HI klarer er det bare hun som vet. Anonymkode: ddfae...0c1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #23 Skrevet 3. oktober 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke greia med å ikke klare tre alene. Klarer du ikke to alene? Ingen vesentlig forskjell. Jeg er ofte alene med mine tre og da i ukesvis av gangen. Ja det er slitsomt, men de er mine barn. Jeg klarer det fordi jeg må. Og mine er på ingen måte englebarn, heller det motsatte.. Anonymkode: a6c61...7f7 Jo, det er en vesentlig forskjell på to og tre barn. Et barn koster, et barn skal følges opp, et barn skal ha kos og nærhet fra foreldrene. Jo eldre barna blir, desto mer kreves. Barn er også forskjellige. Noen er rolige, noen er apekatter. Hos er er den yngste den roligste og den som krever minst. Likevel veltet den yngste lasset fordi jeg som mor ikke har mer enn to ermer. Hver for seg er alle barna englebarn, samme når de er to sammen, uansett hvem av dem det er, mens sammen er de svært kreative og oppfinnsomme, egler seg på søsken, og er stadig i tottene på hverandre. Jeg klarer alle tre, men jeg trives likevel ikke med det. Anonymkode: ddfae...0c1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #24 Skrevet 3. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi prøvde på nr tre for å få motsatt kjønn, men lyktes ikke... Angrer nå, og gleder meg ikke til baby kommer. Skulle stoppet på to, livet begynner å bli enkelt og greit med de. Så ikke få det av samme grunn som meg ihverfall 😜 Anonymkode: 99f64...8ae Jeg håper virkelig dette bare er tull Anonymkode: c2ccc...248
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #25 Skrevet 3. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke greia med å ikke klare tre alene. Klarer du ikke to alene? Ingen vesentlig forskjell. Jeg er ofte alene med mine tre og da i ukesvis av gangen. Ja det er slitsomt, men de er mine barn. Jeg klarer det fordi jeg må. Og mine er på ingen måte englebarn, heller det motsatte.. Anonymkode: a6c61...7f7 Jo. Det er stor forskjell på 2 og 3 barn Jeg har 3 nå og angrer litt Anonymkode: f10ef...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå