Gå til innhold

Håpløst???? Fuck you!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er en oppegående mor med to barn, på 8 og 12 år. MEN min datter på 12 har diagnosen KRAFIG ADHD MED AUTISTISKE TREKK!!!  Vi har gått igjennom mye her i livet og vil fortsette med det..i følge skole og lærer som fortsetter med å ødlegge for oss på det groveste! Jeg har mange utsagn og konkrete fortellinger, men det er ikke rom og plass for alt her desverre! 

1. Barnet mitt måtte bytte skole av at jeg måtte ta et VALG om å flytte pga der vi bodde gikk det 3 busser om DAGEN! Og jeg måtte planlegge handleturene mine.... osv os

2. Jeg var så « dum « å flyttet med en danskejævel som var alkis... det fant jeg først ut etter at vi flyttet sammen 😳😰

3.så flyttet vi til en skole igjen pga av det ikke var fritt skolevalg i kommunen 🙄😡 

Men hun kom på en skole nå og hvor lillebror går, vi har BESTEMT AT HER SKAL VI GÅ RESTEN AV SKOLETIDEN.......

der går Ok.. de dagene hun har en å leke med... det går Ok de dagene en i klassen GIDDER å spørre hun om hjelp! Det går Ok når de IGNORER HENNNE hver dag! 

Det er IKKE Ok når lærer ignorerer hver dag, orker ikke å ta opp «kampen» gidder ikke å se barnets behov, går i mot mor på alle mulig måter hun kan uten om systemet! Kun for å være ekkel! Hvorfor?? Og nei det er IKKE en følelse jeg sitter med. Det er reelle fakta! 

Huff... det er sykt mye mer bak denne lille fortellingen som burde hatt blitt fortalt. Har en følelse at det blir mer «kommentarer» enn råd og veiledning ! Men vil du vite mer så bli min venn, prøv å forstå, sett deg inn i et annet menneskes liv!!!!!!!! 🙄 jeg klarer ikke å fortelle 1/100 av hva som gjelder av diagnoser osv. Eneste jeg vet er at vi må lære barna våre om det!  Og vi foreldre må begynne å virkelig fighte tilbake!!!!! Takk for meg 😰

Anonymkode: 45177...2ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Evablaum skrev:

Wow, du er høyt oppe! 

Hva mener du med det??

Skrevet

Har du drukket eller er ruset, Hi? Mulig du ikke er det, men det virker slik på det du skriver. (håper inderlig ikke det er du som tidligere har skrevet at du innimellom tar av datterens medisiner...). Overskriften din sammen med måten du skriver på i deler av innlegget gir inntrykk av at du er ruset. Mulig det provoserer deg å lese det, men om ikke annet, tenk på det når du skal formulere deg i andre situasjoner.

Uansett, forstår at du er frustrert og at ting ikke fungerer. Jeg tror du kan trenge noen å snakke med slik at du kan få luftet frustrasjonene med noen som kan hjelpe deg. I tillegg ville jeg tatt opp med lærer og rektor og ev. andre som er koblet inn for å hjelpe jenta di slik at hun kan få en god skolegang også. Kan løsningen være at hun får en personlig assistent deler av skoletiden? Jenta di har krav på en individuell plan, har hun ikke? Koble også inn andre instanser, spesialist hun har vært hos, ppt/bup, andre fagpersoner som kjenner jentas behov, og så prøv å få dem alle til å samarbeide slik at både jenta di og klassen hennes kan få en god skolehverdag og utbytte av skolen faglig. Jeg har ikke vanskelig å tro at du opplever det du skriver skjer med jenta di på skolen, men skal du nå frem må du være saklig og ryddig. Klag ev. også til skoleansvarlig i kommunen.

Anonymkode: ceb51...81b

Skrevet

Wow

Du skal få både råd og kommentar fra meg, 

Du må roe deg litt ned, så må du om så ta en dag fri dra jobb for og ringe/ møte opp på skolen, fastlegen, bup, ppt, skaff jenta den hjelpen hun trenger.

Men du må roe deg litt.

Skrevet

Får hun ikke tilrettelagt på skolen da? Ble det søkt om ressurser? Går utifra at jenta di er utredet ved ppt og bup? Det er kommunen som deler ut ressurser, dette må søkes om. 

jeg har selv et barn med ADHD, og han er tildelt ressurser, med x antall timer i uken med spes ped, og assistent som hjelper han å komme igang faglig! Han har også egen lekseplan som er skreddersydd for han. Videre er det tett dialog mellom lærer og oss foreldre. 

Anonymkode: 6f460...11b

Skrevet

Du virker veldig forvirret, og skriver usammenhengende. Jeg tviler ikke på at du opplever et reelt problem,  men nesten alle eksemplene du kommer med er jo ting du er "skyld" i selv (buss, flytting, dårlig valg av kjæreste). Regner med datteren din er i systemet ift skolen, så mitt råd er du ber om et møte med lærer og ledelse der, og så tar du det derfra! Lykke til ☺

Anonymkode: ecf92...bef

Skrevet

Arv og miljø..

Anonymkode: 061a7...3c1

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med det??

Hun mener at hun er et empatiløst lite troll som spammer forumet med edder og galle hver dag. Driter i om det er personangrep, noen ganger er det nok drittkasting fra folk som sparker dem som ligger nede.

Anonymkode: 495fa...219

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun mener at hun er et empatiløst lite troll som spammer forumet med edder og galle hver dag. Driter i om det er personangrep, noen ganger er det nok drittkasting fra folk som sparker dem som ligger nede.

Du ser vel at flere er enig i at det er mye som skurrer med dette innlegget? 

Skrevet

Slik du skriver mistenker jeg at du er ruset eller har ubehandlet ADHD selv... 

Ro deg ned, skaff hjelp gjennom fastlege, BUP, kommunen og PPT. Hvis du er slik i møtene med skole så er det ikke noe rart i at de ignorerer både deg og din datter. 

Du virker dessverre ikke som en oppegående mor selv om du måtte tro dette. Du gjorde noen dumme valg som du må stå for, men nå får du gjøre det beste ut av det.

Jeg har selv et barn med autisme og Tourettes så jeg vet hvordan det er å kjempe mot systemet. Du må bare roe HELT ned og ta det steg for steg. Ingen tar deg alvorlig hvis du oppfører deg sånn...

Anonymkode: c051f...891

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med det??

Det virker som at enten er du på vei inn i et psykisk sammenbrudd, eller så er du ruset. 

Skrevet
Akkurat nå, Evablaum skrev:

Du ser vel at flere er enig i at det er mye som skurrer med dette innlegget? 

Joda, jeg er også enig. Men MÅTEN man uttaler seg på i samtlige tråder, er forskjellig hos forskjellige brukere. Man kan si akkurat det samme på mye mer respektfull og ikke-bitchete måte.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, jeg er også enig. Men MÅTEN man uttaler seg på i samtlige tråder, er forskjellig hos forskjellige brukere. Man kan si akkurat det samme på mye mer respektfull og ikke-bitchete måte.

"Wow, du er høyt oppe"- blir ikke mer bitchy enn det...!!

Skrevet
7 minutter siden, Evablaum skrev:

"Wow, du er høyt oppe"- blir ikke mer bitchy enn det...!!

Biter meg merke i at du kommenterer de aller fleste tråder, og skjeldent noe fint som kommer Evablaum! Er det sånn at du VOKSER på å trykke ned andre mennesker? Skjønner ikke at du orker å sitte dag ut og dag inn på forum å skrive så mye stygt! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Biter meg merke i at du kommenterer de aller fleste tråder, og skjeldent noe fint som kommer Evablaum! Er det sånn at du VOKSER på å trykke ned andre mennesker? Skjønner ikke at du orker å sitte dag ut og dag inn på forum å skrive så mye stygt! 

Link

Skrevet

Hei hi.

Jeg skjønner ikke helt. Hva ønsker du med dette innlegget? Overskriften din er utrolig selvmotsigende, der du på en måte ber om hjelp med det første ordet, men samtidig ber alle dra til helvete med de to neste. Hvem er det du snakker til egentlig?

Anonymkode: 4204a...42c

Skrevet
7 minutter siden, Evablaum skrev:

Link

Seriøst Evablaum- har du så dårlig hukommelse at du ikke husker hva du selv skriver her inne. Du er stort sett slem og kommer med fæle innlegg. Skjønner ikke hvordan dette gagner deg. Noe sier meg ar du må være svært ung (og kanskje gutt?) som finner glede og tilfredstillelse i å skrive fæle kommentarer til alt og alle. Noen kan faktisk bli såret og ta seg nær av det du skriver. 

Selv om du er på nettet, så er detviktig å vise nettvett. Er jo det vi prøver å lærevåre barn, og har du barn så bør du gå foran som et godt eksempel. 

Anonymkode: b4fb3...3ca

Skrevet

Om du kommuniserer med skolen på samme måte som dette innlegget, så vil jeg tro at det fort kan oppstå misforståelser og dårlige relasjoner. Du framstår som usammenhengende og aggressiv, og det er ingen god måte å få fram poengene sine på eller skape en god dialog på. Om barnet ditt nå går på skole nummer tre, så har du vel ikke akkurat skapt et stabilt og forutsigbart hjemmemiljø heller, selv om det har vært grunner for å flytte. Jeg håper dette innlegget er et resultat av frustrasjon i en sen nattetime, og at du vanligvis er klar, rolig og reflekterende.

Skrevet

"Hei jeg er en oppegående mor..."

Nei, du er ikke det, slik du fremstiller deg selv i dette innlegget. Alt med dattera di er alle andres feil. Hva har egentlig di gjort foruten om å flytte og være "uheldig"? Det å ha barn med utfordringer er en kamp. Det er ingen andre som ordner dette for deg. Du må sørge for at hun får det hun har rett og krav på. Du må virkelig komme deg opp fra den skyttergrava du ligger i og ta litt ansvar.

Anonymkode: 8703d...6e0

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
1 time siden, Evablaum skrev:

Link

Man trenger ikke linke til allmennkunskap. Og her på forumet er det allmennkunskap at du er her inne for å være ekstremt stygg mot folk. Ikke spill dum og lat som om du ikke er klar over det.

Skrevet

Hva har flytting og busser med barnet å gjøre,hi? Hadde det vært mindre problem at det bare gikk 3 busser dagen om du hadde hatt et harn uten adhd?

Anonymkode: 1829e...891

Skrevet

Hvis man bare skal tolke ut fra dette innlegget så trenger du litt hjelp selv nå, vær så snill å oppsøke den hjelpen.

Jeg skjønner at du er sliten, at du er lei, at du føler du stanger hodet i veggen og ikke kommer noen vei, men du hjelper ikke datteren din når du er på det psykiske stadiet du er nå, antagelig gjør du ting verre.

Barn med ekstra utfordringer trenger en løvemamma som kan kjempe for dem, det er det ingen tvil om, men det høres ut som du er veldig ustabil nå, kanskje har det bare rent litt over og du trenger noen å snakke med. Du må nemlig roe deg ned, ingenting konstruktivt kommer ut av at du er så hissig og aggresiv.

Oppsøk hjelp til deg selv, få roet deg ned, så bretter du opp armene og gir datteren den hjelpen hun trenger.

Anonymkode: 0d577...485

Skrevet

Du er IKKE en oppegående mor! Du ødelegger med din aggressivitet. Og, men barn med så store utfordringer flytter du ikke bare sammen med en ny mann uten å kjenne han virkelig godt på forhånd. 

Stakkars ungene dine....du trenger hjelp og veiledning

Anonymkode: 31972...4bd

Skrevet

Hun sover nok ut rusen nå. 

Anonymkode: 0ab5d...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...