Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Trenger litt tips, det blir ofte det samme her. Hva synes dere er godt, hva bruker dere ofte? Anonymkode: 39ba6...bfb
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 #Damper gulrot, brokkoli, kålrot og blomkål #Steker eller woker gulrot, kål, løk, blomkål, paprika, champion, brokkoli #bruker i gryter og supper samme grønnsaker pluss hvitløk og masse purre Anonymkode: ff4d6...760
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 På denne tida av året brukar eg brokkoli fleire gongar i veka. Ellers blir det ofte hjertesalat og paprika, i kvardagen er det greit at salaten ikkje er så spennande. Ellers kokar eg gulrøtter til middagar med kokte poteter. Andre rotgrønnsaker er også gode no. Anonymkode: 2e916...518
jojoen Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Nå bruker jeg mye sopp. Både stekt sopp som rilbehør, men også som hovedingrediens i feks sopprisotto, pasta med soppsus eller i gryer (eks vegetarisk sheppards pie). Ellers bruker har jeg alltid løk, hvitløk, ingefør, paprika i kjøleskapet. Bruker også endel squah og fenikkel, typisk i fiskefryter eller fenikkel og eplesalat som er veldig godt til fisk
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 Ved ovensretter bruker jeg å ha en blanding av gulrot, kålrot og paprika i formen. Friske salater piffen jeg gjerne opp med kiwibiter, druer, ananas eller noe annet som er litt friskt. Anonymkode: 56c3e...c6c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Oftes så blir det gulrot, brokkoli og blomkål som er kokt i passe sm buketter sammen (brokkoli legger jeg i litt etter det andre) Erter bruker vi også endel. Jeg har også ofte rå grønnsaker. Kutter i små staver, da kan vi sette restene på stuebordet etterpå eller det blir fylt i matboksene til neste dag. Gulrot, blomkål, brokkoli, paprika, kålrot, knutekål, sukkererter. Beter også, men de havner ikke i matboksen. De blir veldig sterke når de ligger litt, men veldig gode. sukkerertstuing liker jeg. Kan lage stuing av det meste, men ikke så msnge i huset som er like glade i det. Mos kan lages av det meste. Vi liker bedre rå grønnsaker enn dette, men det er smak og behag. Revene rå grønnsaker. Gulrot er vanlig, men vi har ofte agurk også. River den på litt kjøkkenpapir slik at det ikke blir så bløtt. Vi skal finne oss en oppskrift på brokkolisalat som vi alle liker. Vi har funnet en alle liker, men jeg tåler den ikke så vi må begynne å eksprimentere litt. Stekte grønnsaker liker noen av oss, lager det ikke utenom wok egentlig siden hun som burde spise mest ikke liker det. (Litt kresen, men egentlig er hun ganske alt etende. Smaker og lager masse ny mat og spiser alt når hun er på besøk) Stekte blomkålblader er vistnok veldig godt. Har ikke fått prøvd det enda. Smelt smør i stekepanna, ha i litt hvitløk før du har i biter med blomkålblader. Stek til de er møre. Kan gjøre slik med grønnkål også. Bake grønnsaker i ovnen er også godt og enkelt. Anonymkode: 24a10...aaa
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 Tusen takk for alle svar Anonymkode: 39ba6...bfb
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 På 10/2/2017 den 7.11, Anonym bruker skrev: På denne tida av året brukar eg brokkoli fleire gongar i veka. Ellers blir det ofte hjertesalat og paprika, i kvardagen er det greit at salaten ikkje er så spennande. Ellers kokar eg gulrøtter til middagar med kokte poteter. Andre rotgrønnsaker er også gode no. Anonymkode: 2e916...518 Hvordan bruker du brokkolien? Hi Anonymkode: 39ba6...bfb
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 På 10/2/2017 den 9.13, Anonym bruker skrev: Oftes så blir det gulrot, brokkoli og blomkål som er kokt i passe sm buketter sammen (brokkoli legger jeg i litt etter det andre) Erter bruker vi også endel. Jeg har også ofte rå grønnsaker. Kutter i små staver, da kan vi sette restene på stuebordet etterpå eller det blir fylt i matboksene til neste dag. Gulrot, blomkål, brokkoli, paprika, kålrot, knutekål, sukkererter. Beter også, men de havner ikke i matboksen. De blir veldig sterke når de ligger litt, men veldig gode. sukkerertstuing liker jeg. Kan lage stuing av det meste, men ikke så msnge i huset som er like glade i det. Mos kan lages av det meste. Vi liker bedre rå grønnsaker enn dette, men det er smak og behag. Revene rå grønnsaker. Gulrot er vanlig, men vi har ofte agurk også. River den på litt kjøkkenpapir slik at det ikke blir så bløtt. Vi skal finne oss en oppskrift på brokkolisalat som vi alle liker. Vi har funnet en alle liker, men jeg tåler den ikke så vi må begynne å eksprimentere litt. Stekte grønnsaker liker noen av oss, lager det ikke utenom wok egentlig siden hun som burde spise mest ikke liker det. (Litt kresen, men egentlig er hun ganske alt etende. Smaker og lager masse ny mat og spiser alt når hun er på besøk) Stekte blomkålblader er vistnok veldig godt. Har ikke fått prøvd det enda. Smelt smør i stekepanna, ha i litt hvitløk før du har i biter med blomkålblader. Stek til de er møre. Kan gjøre slik med grønnkål også. Bake grønnsaker i ovnen er også godt og enkelt. Anonymkode: 24a10...aaa Oi, her var det masse spennende Reven agurk skal definitivt prøves. Har du lyst til å dele oppskriften på brokkolisalat? Jeg har aldri tenkt på at man kan spise blomkålbladene, spennende, må prøves Hvordan lager man stuing? Anonymkode: 39ba6...bfb
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan bruker du brokkolien? Hi Anonymkode: 39ba6...bfb Deler i bukettar. Kokar opp litt vatn og ein smørklatt. Legg i brokkolien og kokar i 2-3 minutt og silar av vatnet. Anonymkode: 2e916...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå