Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Tar dere imot alle, eller endrer dere på noe, kanskje noen legger noen vaksiner til? Hvordan gjør dere det? Ser jo at programmet hele tiden er i endring. Vi har ikke tatt imot alle, og har heller ikke gitt vaksinene i så tidlig alder som programmet tilsier. Nå lurer jeg litt på om vi bør vaksinere mot hepatitt B, for den er kommet inn i programmet nå i ettertid. Anonymkode: 2826a...804
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Mine barn følger programmet slik det er. Ekstravaksiner blir det kun snakk om hvis vi skal reise og trenger noe i den forbindelse. Anonymkode: a1dc8...695
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 Da de var baby nektet jeg å sette mer enn en vaksine om gangen, altså fikk de ikke en vaksine i hvert lår. De fikk en vaksine, også kom jeg tilbake 2-3 uker etterpå og satte den andre. Det ble noen flere besøk på helsestasjonen på den måten, men jeg synes det var mye å utsette en liten kropp for to vaksiner om gangen, og ville dessuten vite hvilken vaksine de reagerte på om de fikk en reaksjon. Men ellers følger vi programmet og lar de få vaksinene de skal ha, når de skal ha dem. Anonymkode: faaf3...42e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 Følger programmet, men fikk satt trippelvaksinen litt tidligere grunnet reise/meslingutbrudd. Pga hun fikk den litt før fylte 1 år så mente de hun skulle ta den på nytt ved 15 mnd, men det så jeg nei til, virket ikke riktig eller nødvendig da det var kun 14 dager som skilte om hun skulle ha den ekstra eller ikke. Anonymkode: 0007a...4ec
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 Vi tar i mot alle. Sønn nr 1 fikk ikke hepatitt b, og jeg kommer ikke til å gi den heller før d blir ett tilbud. Men sønn nr 2 får den snart (han er 2.5 mnd). Anonymkode: f6f64...79d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Følger programmet, men fikk satt trippelvaksinen litt tidligere grunnet reise/meslingutbrudd. Pga hun fikk den litt før fylte 1 år så mente de hun skulle ta den på nytt ved 15 mnd, men det så jeg nei til, virket ikke riktig eller nødvendig da det var kun 14 dager som skilte om hun skulle ha den ekstra eller ikke. Anonymkode: 0007a...4ec Trippelvaksinen hjelper ikke mot meslinger. Og det er mer enn 14 dager fra "litt før ett år" og 15 mnd Anonymkode: d9037...301
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 Tar i mot alle og supplerer med vaksiner som blir innført i ettertid (forutsatt at det gir mening medisinsk). Vurderer også influensavaksine. Vaksiner er den eneste mirakelmedisinen vi har så ja takk kjør på er min holdning. Anonymkode: 1b330...490
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: 29e1c...67e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 Takket nei til rota Anonymkode: 1491e...d99
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 Og fikk de til å sette hep b før den kom i programmet Anonymkode: 1491e...d99
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Skrevet 1. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Trippelvaksinen hjelper ikke mot meslinger. Og det er mer enn 14 dager fra "litt før ett år" og 15 mnd Anonymkode: d9037...301 Meslinger, røde hunder og kusma 14 dager før grensen for å anbefale å ta den en gang til. Anonymkode: faaf3...42e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Skrevet 1. oktober 2017 HPV kjøper vi privat. Den offentlige har jeg ingen tiltro til. Anonymkode: afa89...c18
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #14 Skrevet 1. oktober 2017 Følger programmet, og er veldig glad for at Rotavirusvaksinen akkurat var kommet med i programmet da jeg fikk første i 2015. Anonymkode: b437d...b0b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #15 Skrevet 1. oktober 2017 Følger stort sett programmet. Eldste er født 3 uker før hjernehinnebetennelsevaksinen ble innført, da valgte vi å kjøpe prevenar. Vi har takket nei til rota vaksinen. Velger å kjøpe gardasil 9 til både sønn og datter fremfor å gi Cervarix. Resten av vaksinasjonsprogrammet følger vi. Anonymkode: a198a...bbb
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #16 Skrevet 1. oktober 2017 Neida, jeg shopper litt her og der, tar det som passer oss og hører på Sølje Bergmann. Såklart er min egen synsing og subjektive tro mye viktigere og mer reell enn Folkehelsa sin, de er jo tross alt kjøpt og betalt av BigPharma og baserer seg null og niks på statistikk og forskning. Anonymkode: f98c6...434
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #17 Skrevet 1. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Da de var baby nektet jeg å sette mer enn en vaksine om gangen, altså fikk de ikke en vaksine i hvert lår. De fikk en vaksine, også kom jeg tilbake 2-3 uker etterpå og satte den andre. Det ble noen flere besøk på helsestasjonen på den måten, men jeg synes det var mye å utsette en liten kropp for to vaksiner om gangen, og ville dessuten vite hvilken vaksine de reagerte på om de fikk en reaksjon. Men ellers følger vi programmet og lar de få vaksinene de skal ha, når de skal ha dem. Anonymkode: faaf3...42e Du ville vite hvilken vaksine de reagerte på, hvis de reagerte? Hva ville du i så fall gjøre med den kunnskapen? Anonymkode: f98c6...434
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #18 Skrevet 1. oktober 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du ville vite hvilken vaksine de reagerte på, hvis de reagerte? Hva ville du i så fall gjøre med den kunnskapen? Anonymkode: f98c6...434 Det er vel greit å vite i tilfellet barnet skulle fått anafylaktisk sjokk. Hvis barnet trenger påfyll av vaksiner på ett senere tidspunkt er det dumt om to vaksiner må bli utelukket, hvis det kun er den ene som gir reaksjon? Er lov å tenke litt lengre enn til nesetippen Anonymkode: fdff9...b00
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #19 Skrevet 1. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel greit å vite i tilfellet barnet skulle fått anafylaktisk sjokk. Hvis barnet trenger påfyll av vaksiner på ett senere tidspunkt er det dumt om to vaksiner må bli utelukket, hvis det kun er den ene som gir reaksjon? Er lov å tenke litt lengre enn til nesetippen Anonymkode: fdff9...b00 Anafylaktisk sjokk? Hvor ofte skjer det? Anonymkode: f98c6...434
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #20 Skrevet 1. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Meslinger, røde hunder og kusma 14 dager før grensen for å anbefale å ta den en gang til. Anonymkode: faaf3...42e Trippelvaksine, blandingsvaksine mot difteri, kikhoste (pertussis) stivkrampe(tetanus). Anonymkode: d9037...301
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #21 Skrevet 1. oktober 2017 Vi følger vaksineprogrammet. Mine har også fått hepatitt B og BCG siden far er utenlandsk. Hepatitt B var ikke med i programmet da de to eldste var baby. Anonymkode: 9b6da...d2d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #22 Skrevet 2. oktober 2017 Selvfølgelig følger vi vaksinasjonsprogrammet. Anonymkode: 56e21...718
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #23 Skrevet 2. oktober 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Neida, jeg shopper litt her og der, tar det som passer oss og hører på Sølje Bergmann. Såklart er min egen synsing og subjektive tro mye viktigere og mer reell enn Folkehelsa sin, de er jo tross alt kjøpt og betalt av BigPharma og baserer seg null og niks på statistikk og forskning. Anonymkode: f98c6...434 Hvis du setter deg litt inn i dette med HPV vaksinen, blitt skrevet mye om det her inne i det siste, så ser du at noen valg blir gjort kun med tanke på økonomi ja og ikke hva som er best for barna. Anonymkode: 2826a...804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå