Gå til innhold

Hva ville du gjort i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nybakt mamma. Har ingen venner. Og da mener jeg skikkelige venner. Det er ett par stykker på barsel som går an å prate med, men vi går veldig dårlig i lag. Ingenting til felles, og ja i det hele tatt. Vi bor på en liten plass, det er babysvømming og babysang her vi bor, men der går de samme damene som er på barsel, er ikke så gøy, trives ikke i badedrakt med damer jeg egentlig ikke trives med, hvis dere skjønner. Er det veldig negativt at en baby på 9 mnd ikke har så mange å være med? Vi har jo familie hvor det er barn inne i bilde, så hun får være med dem. Ellers er vi veldig lite sosial. Nesten så jeg gleder meg til babyen begynner i barnehage så hun får vært med unger! Men er det galt at mor er veldig lite sosial? Har det noe å si?

Anonymkode: 4676c...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda er babyen såpass liten at jeg tenker det går helt fint. Når begynner babyen i barnehage? Jeg er i omtrent samme situasjon som deg, og vi kjenner ingen med barn. Når ungen ble et år begynte jeg å gå i åpen barnehage med ham. Syns det er viktig at han får lære seg sosialt samspill og erfare at det finns andre barn. Han skal begynne fast i barnehage fra neste høst. Har du ikke mulighet til åpen barnehage el kan du jo søke ham inn på halv plass i  vanlig barnehage om noen mnd.

Anonymkode: cc8f9...8e1

Skrevet

Du velger selv hvor lite/mye sosial du ønsker å være. Kanskje treffer du noen andre hyggelige foreldre i barnehagen og får et litt større nettverk :):):) 

Anonymkode: ef6be...bef

Skrevet

Gå i åpen barnehage 

Anonymkode: 90c03...d51

Skrevet

Ingen åpen barnehage der vi bor. Ts

Skrevet

Babyen er så liten så det har ikke noe å si :) Når babyen begynner i barnehagen så blir hun mer enn nok sosialisert med mindre du skal være hjemme med henne til hun er 3+ år. 

Anonymkode: ce92d...e7f

Skrevet

Når ungen starter i barnehagen, får både hun og du nye venner.. 😊 

Anonymkode: 4f511...899

Skrevet

Er man en dårlig forelder dersom man ikke går i lag med noen som bor i nærheten , og er dermed veldig lite sosial. Men har en stor familie så er ikke ensom. MÅ man ha venner? Skjønner at det er greit for ungene å ha venner, men oss voksne ? Har vi brukt for venner vi ikke trives med eller stoler på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...