Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Ser det er et par tråder om hus og oppgjør av disse her i dag. Dette er ikke en reell situasjon, men begynte å lure på hva som skjer hvis takst av en eller annen grunn er lavere enn lånet? Slipper den som overtar huset da å betale ut den andre, men overtar lånet og ferdig med det? Så går den andre parten ut i null? Anonymkode: 3532d...d7f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 Takk for et konstruktivt og velformulert svar😁 Anonymkode: 3532d...d7f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 Eksempel. Huset har takst 4 mill, lånet er 5 mill. Kjøper du ut huset, så kjøper du det for 4 mill og gir ex mannen 2 mill. I tillegg betaler du og ex mannen 500 000 hver til banken for å dekke opp restlånet Anonymkode: 92f76...d87
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 Du må selvfølgelig også ta opp lån i banken på de 4 mill som skal dekke ditt kjøp. Så i prinsippet gjør du om lånet på 5 mill til ditt med unntak av 500000 mannen må betale. Så betaler du ut mannen 2 mill til han. Anonymkode: 92f76...d87
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eksempel. Huset har takst 4 mill, lånet er 5 mill. Kjøper du ut huset, så kjøper du det for 4 mill og gir ex mannen 2 mill. I tillegg betaler du og ex mannen 500 000 hver til banken for å dekke opp restlånet Anonymkode: 92f76...d87 Du har jo virkelig misforstått??!😳 Anonymkode: 7d21e...ce4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du må selvfølgelig også ta opp lån i banken på de 4 mill som skal dekke ditt kjøp. Så i prinsippet gjør du om lånet på 5 mill til ditt med unntak av 500000 mannen må betale. Så betaler du ut mannen 2 mill til han. Anonymkode: 92f76...d87 Mannen skal da ikke ha to mill😂 Anonymkode: 7d21e...ce4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eksempel. Huset har takst 4 mill, lånet er 5 mill. Kjøper du ut huset, så kjøper du det for 4 mill og gir ex mannen 2 mill. I tillegg betaler du og ex mannen 500 000 hver til banken for å dekke opp restlånet Anonymkode: 92f76...d87 Dette ble jo bare helt feil. Man selvsagt ikke kjøpe huset for 4 mill OG gi eksen 2 mill. Anonymkode: 2ecdc...00d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 Den som flytter ut må betale sin del av tapet. Anonymkode: cdc33...9ee
Evablaum Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du må selvfølgelig også ta opp lån i banken på de 4 mill som skal dekke ditt kjøp. Så i prinsippet gjør du om lånet på 5 mill til ditt med unntak av 500000 mannen må betale. Så betaler du ut mannen 2 mill til han. Anonymkode: 92f76...d87 Deg vil jeg gifte meg med, kjøpe et svindyrt hus og skilles meg fort i fra igjen 😂
Appelsinpiken Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 På 1.10.2017 den 13.17, Anonym bruker skrev: Ser det er et par tråder om hus og oppgjør av disse her i dag. Dette er ikke en reell situasjon, men begynte å lure på hva som skjer hvis takst av en eller annen grunn er lavere enn lånet? Slipper den som overtar huset da å betale ut den andre, men overtar lånet og ferdig med det? Så går den andre parten ut i null? Anonymkode: 3532d...d7f Det er ingen automatikk i dette, så dette må man bli enige om. Men det vanligste er å bli enig om at den som flytter går i null ja. Alternativet er at man krever huset solgt, og da må man dele underskuddet.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 Plutselig skjønner jeg godt hvorfor fetteren min som jobber som kundebehandler i banken er så ivrig på å få personlig økonomi inn på timeplanen både i ungdomsskolen og på videregående 😉 Anonymkode: 4daf2...090
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Plutselig skjønner jeg godt hvorfor fetteren min som jobber som kundebehandler i banken er så ivrig på å få personlig økonomi inn på timeplanen både i ungdomsskolen og på videregående 😉 Anonymkode: 4daf2...090 Det hadde virkelig vært lurt! Anonymkode: f1a20...88a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 På 1.10.2017 den 14.08, Anonym bruker skrev: Dette ble jo bare helt feil. Man selvsagt ikke kjøpe huset for 4 mill OG gi eksen 2 mill. Anonymkode: 2ecdc...00d Utgangspu ktet for oppgjøret er 4 mill. De skal mannen ha 2 mill av (som jan netaler på lånet. I tillegg må mannen betale 500.000 til banken eller til hi, av egen lomme for å komme ut av lånet. Sannsynligheten for at en person får lov til å bli sittende med et lån på en mill mer enn husets verdi er liten. Anonymkode: 708eb...984
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå