Gå til innhold

Inspirert av hustråder


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er et par tråder om hus og oppgjør av disse her i dag. Dette er ikke en reell situasjon, men begynte å lure på hva som skjer hvis takst av en eller annen grunn er lavere enn lånet? Slipper den som overtar huset da å betale ut den andre, men overtar lånet og ferdig med det? Så går den andre parten ut i null?

Anonymkode: 3532d...d7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for et konstruktivt og velformulert svar😁

Anonymkode: 3532d...d7f

Skrevet

Eksempel.

Huset har takst 4 mill, lånet er 5 mill. Kjøper du ut huset, så kjøper du det for 4 mill og gir ex mannen 2 mill. I tillegg betaler du og ex mannen 500 000 hver til banken for å dekke opp restlånet

Anonymkode: 92f76...d87

Skrevet

Du må selvfølgelig også ta opp lån i banken på de 4 mill som skal dekke ditt kjøp. Så i prinsippet gjør du om lånet på 5 mill til ditt med unntak av 500000 mannen må betale. Så betaler du ut mannen 2 mill til han.

Anonymkode: 92f76...d87

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eksempel.

Huset har takst 4 mill, lånet er 5 mill. Kjøper du ut huset, så kjøper du det for 4 mill og gir ex mannen 2 mill. I tillegg betaler du og ex mannen 500 000 hver til banken for å dekke opp restlånet

Anonymkode: 92f76...d87

Du har jo virkelig misforstått??!😳

Anonymkode: 7d21e...ce4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du må selvfølgelig også ta opp lån i banken på de 4 mill som skal dekke ditt kjøp. Så i prinsippet gjør du om lånet på 5 mill til ditt med unntak av 500000 mannen må betale. Så betaler du ut mannen 2 mill til han.

Anonymkode: 92f76...d87

Mannen skal da ikke ha to mill😂

Anonymkode: 7d21e...ce4

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eksempel.

Huset har takst 4 mill, lånet er 5 mill. Kjøper du ut huset, så kjøper du det for 4 mill og gir ex mannen 2 mill. I tillegg betaler du og ex mannen 500 000 hver til banken for å dekke opp restlånet

Anonymkode: 92f76...d87

Dette ble jo bare helt feil. Man selvsagt ikke kjøpe huset for 4 mill OG gi eksen 2 mill.

Anonymkode: 2ecdc...00d

Skrevet

Den som flytter ut må betale sin del av tapet.

Anonymkode: cdc33...9ee

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må selvfølgelig også ta opp lån i banken på de 4 mill som skal dekke ditt kjøp. Så i prinsippet gjør du om lånet på 5 mill til ditt med unntak av 500000 mannen må betale. Så betaler du ut mannen 2 mill til han.

Anonymkode: 92f76...d87

Deg vil jeg gifte meg med, kjøpe et svindyrt hus og skilles meg fort i fra igjen 😂

Skrevet
På 1.10.2017 den 13.17, Anonym bruker skrev:

Ser det er et par tråder om hus og oppgjør av disse her i dag. Dette er ikke en reell situasjon, men begynte å lure på hva som skjer hvis takst av en eller annen grunn er lavere enn lånet? Slipper den som overtar huset da å betale ut den andre, men overtar lånet og ferdig med det? Så går den andre parten ut i null?

Anonymkode: 3532d...d7f

Det er ingen automatikk i dette, så dette må man bli enige om. Men det vanligste er å bli enig om at den som flytter går i null ja.

Alternativet er at man krever huset solgt, og da må man dele underskuddet.

Skrevet

Plutselig skjønner jeg godt hvorfor fetteren min som jobber som kundebehandler i banken er så ivrig på å få personlig økonomi inn på timeplanen både i ungdomsskolen og på videregående 😉

Anonymkode: 4daf2...090

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Plutselig skjønner jeg godt hvorfor fetteren min som jobber som kundebehandler i banken er så ivrig på å få personlig økonomi inn på timeplanen både i ungdomsskolen og på videregående 😉

Anonymkode: 4daf2...090

Det hadde virkelig vært lurt! 

Anonymkode: f1a20...88a

Skrevet
På 1.10.2017 den 14.08, Anonym bruker skrev:

Dette ble jo bare helt feil. Man selvsagt ikke kjøpe huset for 4 mill OG gi eksen 2 mill.

Anonymkode: 2ecdc...00d

Utgangspu ktet for oppgjøret er 4 mill. De skal mannen ha 2 mill av (som jan netaler på lånet. I tillegg må mannen betale 500.000 til banken eller til hi, av egen lomme for å komme ut av lånet.

Sannsynligheten for at en person får lov til å bli sittende med et lån på en mill mer enn husets verdi er liten.

Anonymkode: 708eb...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...