Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har innsett at skilsmisse er uunngåelig😔 Det er jeg som ikke orker mer, og mannen er bitter og sur. Humøret hans er forøvrig hovedårsaken til at jeg går, så forventer ikke noen enkel prosess. Vi eier hus sammen, og har 1,5 mill i lån. Jeg har så mye å sette meg inn i nå, og har vanskelig for å tenke klart oppi alt som skjer. Hvis noen har vært gjennom oppgjør av hus, og kan kort og greit skissere hva og hvordan, blir jeg veldig glad! Huset ligger ved siden av familiemedlemmer av meg, så det er naturlig at jeg beholder det om jeg har mulighet til det. Anonymkode: 01194...caf
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Verdien av huset (takst) minus lån, delt på to, så får du summen du må betale han. Anonymkode: c4961...606
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 Bestill time på familievernkontoret til mekling, det er obligatorisk når man har felles barn og må gjennomføres for å få meklingsattets Så bestiller dere takst på huset og får dagens verdi. Taksten minus gjelden er egenandelen dere skal dele. Er huset verdt 3 mill trekker dere fra gjelden på 1,5 mill og dere har 1,5 mill i egenandel. Skal du beholde huset må du betale han ut med halvparten av dette. Du må da spørre i banken om du kan ta over lånet på 1,5 mill som dere allerede har og i tillegg ta opp en lån på 750.000 for å betale ut mannen. Resten av verdiene derr har deler dere, alt fra kjøkkenglass til møbler, noe til han og noe til deg så dere kommer omtrent likt ut Anonymkode: 62bdc...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå