Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Skal jeg ringe føden enda en gang og få en sjekk i dag? Bare for å få roet meg ned! Er 3 dager på overtid. Og er redd for barnet . Var der for 2 dager siden og fikk sjekk... Er jeg masete eller burde jeg ringe De? Anonymkode: 944fc...60d
Gjest grønteple Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 3 dager på overtid er jo egentlig ikke så mye da... Men du kan jo ringe å snakke med dem ☺️ så får du roet deg
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 7 minutter siden, grønteple skrev: 3 dager på overtid er jo egentlig ikke så mye da... Men du kan jo ringe å snakke med dem ☺️ så får du roet deg Nei det er kanskje ikke så mye med 3 dager. Men føles som alt for mye 🙁 Sliter med angst, nå har jeg så høy angst pga babyen i magen... Klarer ikke fungere ordentlig. Anonymkode: 944fc...60d
Gjest grønteple Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei det er kanskje ikke så mye med 3 dager. Men føles som alt for mye 🙁 Sliter med angst, nå har jeg så høy angst pga babyen i magen... Klarer ikke fungere ordentlig. Anonymkode: 944fc...60d Da hadde jeg ringt og forklart ☺️ Er jo ikke godt for deg å stresse med det... Vil jo tro de kan ta deg inn for en sjekk ut dersom de ikke har veldig mye å gjøre. Ring og snakk med dem du! Lykke til ☺️
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 6 minutter siden, grønteple skrev: Da hadde jeg ringt og forklart ☺️ Er jo ikke godt for deg å stresse med det... Vil jo tro de kan ta deg inn for en sjekk ut dersom de ikke har veldig mye å gjøre. Ring og snakk med dem du! Lykke til ☺️ Takk😊 Er bare greit å høre om jeg er helt på viddene... gubben syntes jo det. Anonymkode: 944fc...60d
Gjest grønteple Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk😊 Er bare greit å høre om jeg er helt på viddene... gubben syntes jo det. Anonymkode: 944fc...60d Ja, det hadde nok min syntes også 😁 men de "sitter" ikke i det slik vi gjør 😉 Oppdater når du har mulighet da...?
Serepta Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 Om du er bekymret så tar du selvsagt en tur. De på føden ser dette hver dag, så de tar imot deg uten problemer. Lykke til i innspurten.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 Men har du symptomer på at noe er galt? Anonymkode: 1bd38...a37
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 5 minutter siden, grønteple skrev: Ja, det hadde nok min syntes også 😁 men de "sitter" ikke i det slik vi gjør 😉 Oppdater når du har mulighet da...? Nei de gjør jo ikke det, det sier han jo selv også 😏 Ja skal oppdatere 😌 Takk. Anonymkode: 944fc...60d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 Alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Lykke til Anonymkode: d1211...ee5
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men har du symptomer på at noe er galt? Anonymkode: 1bd38...a37 Nei ingen symptomer. Bare syntes det er litt mindre liv(kanskje) Og har angst for at ungen dør. Vil ikke kjøpe noe til babyen engang for jeg er sikker på at vi aldri får brukt det. Uff. Anonymkode: 944fc...60d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Lykke til Anonymkode: d1211...ee5 Ja jeg tenker jo det, samme om de blir irritert på meg hvis det faktisk reddet barnet mitt liksom! (Hvis noe er galt da) Takk!! Anonymkode: 944fc...60d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Skrevet 1. oktober 2017 6 minutter siden, Serepta skrev: Om du er bekymret så tar du selvsagt en tur. De på føden ser dette hver dag, så de tar imot deg uten problemer. Lykke til i innspurten. Ja hvorfor ikke bare ringe. Takk 😌 Anonymkode: 944fc...60d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #14 Skrevet 1. oktober 2017 Sånn var jeg også med min førstefødte. Jeg kjøpte nesten ingen ting før hun var født. Nå er hun 14 år 😊 Anonymkode: 3984e...8ed
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #15 Skrevet 1. oktober 2017 Bare ring,det er en av grunnene til at de er der. ❤ Anonymkode: 02d74...cf6
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #17 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, grønteple skrev: Ringte du? Hei 🙂 Ja ringte, fikk ikke lov og komme inn for en sjekk engang 😔 Hun bare sa det er ikke farlig. Hun var koselig altså men det hjelper ikke meg så mye. Ringte min jordmor på helsestasjonen i dag for å få en sjekk der men hun hadde ferie, snakket med en an en som jobber der, fikk ikke noe time der heller. Er ikke farlig sier de bare. Så det er ikke noe jeg får gjort. Må bare vente! Har på en måte gitt opp håpet nå, tenker bare at jeg aldri får med meg babyen vår hjem. Bare sånn jeg kan komme meg gjennom disse dagene... Anonymkode: 944fc...60d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #18 Skrevet 2. oktober 2017 Skjønner egentlig at de ikke vil ta deg inn. Mange går over termin, og det går mest sannsynlig bra. Hvis de skulle tatt inn alle som var litt bekymra/redd hele tiden, da hadde de ikke fått gjort mye annet... Anonymkode: 41a7c...56d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #19 Skrevet 2. oktober 2017 Du er over termin .. du har ikke hva som defineres som et overtidig svangerskap ennå ... når det er sagt : om det er noen forandringer som gjør at du er urolig så ring føden 😊 Anonymkode: db1af...481
Gjest grønteple Skrevet 2. oktober 2017 #20 Skrevet 2. oktober 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei 🙂 Ja ringte, fikk ikke lov og komme inn for en sjekk engang 😔 Hun bare sa det er ikke farlig. Hun var koselig altså men det hjelper ikke meg så mye. Ringte min jordmor på helsestasjonen i dag for å få en sjekk der men hun hadde ferie, snakket med en an en som jobber der, fikk ikke noe time der heller. Er ikke farlig sier de bare. Så det er ikke noe jeg får gjort. Må bare vente! Har på en måte gitt opp håpet nå, tenker bare at jeg aldri får med meg babyen vår hjem. Bare sånn jeg kan komme meg gjennom disse dagene... Anonymkode: 944fc...60d Sender deg en klem ❤️ Sjansen er veldig, veldig stor for at du får med baby hjem!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #21 Skrevet 3. oktober 2017 ja det blir masete. man kan gå 10 dager over max, begynner det og nære seg 8 kan du ringr Anonymkode: 5b30c...e6c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #22 Skrevet 3. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: ja det blir masete. man kan gå 10 dager over max, begynner det og nære seg 8 kan du ringr Anonymkode: 5b30c...e6c Man kan fint gå mer enn 10 dager over. Når det har gått en uke over termin, altså uke 41+2, er det vanlig med en trivselskontroll på føden. Da tar man vanlige målinger med urinprøve, CTG og ultralyd. Hvis alt ser helt fint ut og babyen ser ut til å ha det bra, avtaler man tid til induksjon 5 dager senere, altså 12 dager over termin, dvs uke 42+0. Man håper jo at den gravide går i fødsel før den tid. Det er bedre for både mor og barn med naturlige fødsel enn å skulle bli satt i gang. Ved induksjon er risikoen høyere for operative inngrep. Så lenge barnet har det helt fint, er det altså ingen grunn for å sette i gang før. Alle svangerskap er ikke like lenge. Noen barn trenger rett og slett litt lengre tid. Anonymkode: 4b5ae...a2c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #23 Skrevet 3. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: ja det blir masete. man kan gå 10 dager over max, begynner det og nære seg 8 kan du ringr Anonymkode: 5b30c...e6c I Sør-Trøndelag kan man gå 11 dager over. Jeg gikk 11 dager på overtid, ble satt igang i 17-tiden, jenta kom dag 12 på overtid. I tillegg ble terminen min flyttet 7 dager, fra 6. juni til 13. juni. Jenta kom den 25. juni. Med andre ord gikk jeg 19 dager på overtid av hva jeg hadde regnet ut fra menstrasjon. 3 dager er ingenting. Forstår at nervene er et problem for deg og dette gjør at angsten forverres. Men det er ingen grunn til bekymring. Kjenner du liv og bevegelser? Om du gjør det, ja bare prøv å senke skuldrene 😊 Anonymkode: e14b4...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå