Gå til innhold

Noen som har måttet ta far sin del av konfirmasjon via nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser de på? Får man stort sett det beløpet har brukt eller endrer de det? Totalt er prisen under 20.000 for alt sammen. 

Anonymkode: 7dd80...853

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva ser de på? Får man stort sett det beløpet har brukt eller endrer de det? Totalt er prisen under 20.000 for alt sammen. 

Det er helt tilfeldig og vilkårlig. Jeg hadde en årelang sak og Nav dekket tilslutt alle advokatutgifter jeg hadde i 1 1/2 år. Jeg skulle ønske at NAV ikke ekstisterte. 

Men til ditt spørsmål: De skal liksom regne det ut utifra hvem tjener best. Dersom du tjerner best får du feks en 80/20 deling. Jeg feks, fikk ikke en krone igjen pga dåp .Dåp ble ikke regnet som en utgift på lik linje med konfirmasjon så jeg regner dermed med du har en sterk sak, siden dette gjelder konfirmasjon. De ber barnefar dekke smådeler av utgiftene /ifht SIFO og wienerbrød). Du må stelle istand alt selv og får mest sannsynlig ikke dekket leie av lokaler, mat /annet enn wienerbrød og kaffi). Jeg håper du får tilbake alt - og at NAV legges ned snart! Lykke til!

Anonymkode: 8a364...e8d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt tilfeldig og vilkårlig. Jeg hadde en årelang sak og Nav dekket tilslutt alle advokatutgifter jeg hadde i 1 1/2 år. Jeg skulle ønske at NAV ikke ekstisterte. 

Men til ditt spørsmål: De skal liksom regne det ut utifra hvem tjener best. Dersom du tjerner best får du feks en 80/20 deling. Jeg feks, fikk ikke en krone igjen pga dåp .Dåp ble ikke regnet som en utgift på lik linje med konfirmasjon så jeg regner dermed med du har en sterk sak, siden dette gjelder konfirmasjon. De ber barnefar dekke smådeler av utgiftene /ifht SIFO og wienerbrød). Du må stelle istand alt selv og får mest sannsynlig ikke dekket leie av lokaler, mat /annet enn wienerbrød og kaffi). Jeg håper du får tilbake alt - og at NAV legges ned snart! Lykke til!

For et svadasvar 🤣

Utgiftene skal fordeles etter inntekt på lik linje som et barnebidrag som blir beregnet. Det blir selvfølgelig lagt til grunn at du har valgt nøkterne alternativ. Kommer dåpen på 200 000 fordi du har leid et dyrt lokale med servitører o.l er ikke 200 000 utgangssummen. NAV opererer med et maxbeløp og du kan lese nærmere om dette på nav.no

Anonymkode: b05ed...5af

Skrevet

Nav dekke for konfirmasjon? Er det mulig?

Anonymkode: c5abc...e83

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NAV sender krav til far, så nei NAV dekker ingenting. 

Anonymkode: 0dcf8...d51

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Konfirmasjon er da en stor utgiftspost for mange aleneforeldre. Dersom far ikke bidrar, er det rimelig at mor kan søke om støtte. Vi snakker vel vanligvis ikke om noe luksusfeiring, men at barnet får et konfirmasjonsselskap. 

Anonymkode: 0e97c...7c6

Skrevet

Du kan søke særtilskudd for konfirmasjon, briller og tannbehandling. 

Da beregnes fars evne til å betale.

Dersom bidraget allerede er satt til kr 0, fordi far ikke har penger, er sannsynligheten den at han ikke har evne til å betale særtilskudd.

Du må dokumentere alle utgiftene du har hatt i form av kvitteringer/ fakturaer. De kan ikke være eldre enn et år. Du kan da ikke søke før etter du har hatt konfirmasjon, slik at det er sikkert at de er du som har hatt alle utgiftene.

Anonymkode: 637f9...0d1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Konfirmasjon er da en stor utgiftspost for mange aleneforeldre. Dersom far ikke bidrar, er det rimelig at mor kan søke om støtte. Vi snakker vel vanligvis ikke om noe luksusfeiring, men at barnet får et konfirmasjonsselskap. 

Anonymkode: 0e97c...7c6

Det er ikke nav som utbetaler. Det fastsettes et særtilskudd som den andre part skal betale. Dette beregnes ut i fra fars( eller mors bidragsevne). Særtilskudd er ingen ytelse ...

Skrevet

Så når far ikke betaler bidrag og jeg får forskuddsbidrag, da er det ikke sannsynlig at jeg får noe tilskudd til konfirmasjon? 

Anonymkode: a5cee...436

Skrevet

HI her, 

Da regner jeg med det går greit. Jeg har kvitteringer på alt og vi har lik bidragsevne. Og det blir omtrent 9600 på hver av oss. Han mener jo at han ikke skal betale siden han har tatt opp mye lån og gitt det til broren *slår meg i pannen*

Skrevet

Hvor finner dere disse mannfolka som ikke har lært å ta ansvar?

Anonymkode: c0011...0bd

Skrevet

Legger nav ut og krever av far? Om far ikke har disse pengene da? 

Anonymkode: 7e47d...c21

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legger nav ut og krever av far? Om far ikke har disse pengene da? 

Anonymkode: 7e47d...c21

Nei, far må betales inn og først da får mor pengene..

Anonymkode: 073ce...68c

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når far ikke betaler bidrag og jeg får forskuddsbidrag, da er det ikke sannsynlig at jeg får noe tilskudd til konfirmasjon? 

Nei det stemmer. Har han ikke bidragsevne får du ikke noe fra han.

Anonymkode: 78340...891

Skrevet

Hvis far ikke har evne til å betale bidrag har han heller ikke noe til overs til særtilskudd.  

Noe annet er det om det er fastsatt at far HAR bidragsevne og skal betale bidrag og han av en eller annen grunn ikke betaler. Da kan det både fastsettes og innkreves særtilskudd..

Anonymkode: 073ce...68c

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du vel ikke i mot barnetrygd eller andre stønader fra nav da, siden du ønsker at de ikke eksisterer

Anonymkode: 301cd...0ca

Skrevet

Det blir så klart beregnet i likhet med bidraget om han har bidragsevne. Klart ble bidraget fastsatt til kr 0 for 2 år siden, så kam det jo hende at inntektssituasjonen er endret. Det koster ingen ting å prøve tenker jeg.

i verste fall får du et vedtak hvor set står at far ikke har inntektsevne til å betale særtilskudd. Ikke noe verre enn det som skjer liksom.

les om særtilskudd på nav sine sider.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du vel ikke i mot barnetrygd eller andre stønader fra nav da, siden du ønsker at de ikke eksisterer

Anonymkode: 301cd...0ca

Det er jo litt vanskelig å ikke ta imot barnetrygd da, siden dette ikke er noe man søker om. Det bare kommer inn på den kontoen som skattemyndighetene har registrert.... 

Anonymkode: 928b2...950

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...