Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Jeg har alltid feiret med broren og moren min.Jeg har alltid hatt ett anstrengt forhold til min bror.Han har såret meg mye og i dag vil jeg ikke ha noe med han å gjøre.I mine øyne er han død. Jeg har sagt til moren min at jeg ikke vil feire jul med han.Jeg blir kvalm av å tenke på at jeg må feire med han å late som ingen ting.Jeg har ingen ny familie og heller ikke broren min.Han bor hjemme hos min mor .Hun sier at hun ikke kan utelukke broren min i julen.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Men tanken på å feire med han gjør meg kvalm. Jeg er alene med ett barn.Jeg har ett greit forhold til min eks som kamerat. Og kan selvfølgelig feire hos hans mor. Men hva med alle de andre juledagene når jeg ikke orker å omgås broren min. Anonymkode: 7c76f...6a0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 De andre juledagene kan du invitere din mor hjem til deg. Julaften feirer du med ex-svigers (kjekt for barnet ditt). Anonymkode: 19666...287
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Jeg synes det er trist fordi det er alltid moren min som har lagd jul.Hun handler inn alt av mat.Har store gode frokoster flere dager etter jul.Ja det vil ikke bli som det har vært å det gjør meg trist.,Men jeg hater broren min.Og hater at han bor hos moren min.Han skal bo der i fire år til .sparer penger til egen bolig.Ikke jobber han heller. Tragisk type.Julen er kjip når familie forholdene ikke er så bra. Anonymkode: 7c76f...6a0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 Bli voksen, tenker jeg. Jula er ikke SÅ spesiell. Jul er en årlig greie, og glansen avtar med årene. Utrolig deilig med noen fridager, godt å kunne få hente seg litt inn. Utover det handler det mest om mat. Vi besøker gamle foreldre, ellers holder vi oss i ro og rett og slett bare lader batterier. Anonymkode: 8c423...478
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 Ja det blir vel til at jeg feirer julaften med med farmor og co.Får håp moren min vil komme de andre dagene da.Tragisk hele greia. Anonymkode: 7c76f...6a0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 Men det er jo jul.. Klarer ikke du og din bror å legge fra dere problemene i noen få dager? For din mors og ditt barns skyld? på en annen side så skjønner jeg at du ikke har lyst til å være sammen med han hvis han trekker humøret ditt ned. Man skal kose seg i julen, ikke være lei seg, sint eller bitter. Kanskje du har noen venner du og barnet ditt heller kan feire jul med? Men det er du som bestemmer. Du trenger ikke å feire jul med din mor og bror selv om det liksom alltid har vært sånn. Man er voksen og man begynner å lage sine egne tradisjoner. Selv har jeg i mange år feiret med foreldrene mine. De er skilt, så byttet på å være hos de annet hvert år. Men da jeg fikk barn selv, så startet vi egne tradisjoner. Min samboer har mange søsken i samme alder som oss selv, med sine samboere og barn, så vi har de siste årene vært feiret jul og nyttår sammen med de. Vi er alt fra 6 voksne til 10 voksne, og 6 barn. Kjempekoselig. Vi elsker og feire jul sammen. Jul handler om familie, og her setter vi de høyt. Når det gjelder besteforeldre til barna våre, så besøker vi de 2 eller 3 juledag og feirer jul sammen med de da Fungere veldig bra. Jeg håper du finner ut av det Anonymkode: f07bd...1f2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 Mener du at moren din skal velge deg julaften ? Anonymkode: 02b2a...d7a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg skjønner at det er kjipt, men jeg skjønner også at hun ikke kan kaste ut sønnen sin på julaften. Hvor skulle han tatt veien, tenkte du? Du skriver at din mor alltid har ordnet alt til jul. Nå er det du som er mor, og du har all verdens mulighet til å skape magiske barndomsminner for ditt barn. Lag deres egne koselige tradisjoner etter hvert, og feir jul med exens familie i år. Anonymkode: 37fb8...66b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 Vi sluttet å reise hjem til jul når vi fikk barn. Nå er det vi som er foreldre og skal skape gode minner og tradisjoner til våre barn Så vi er hjemme Barna våkner på julaften og finner en strømpe med snop fra julenissen. Så går ferden ut i stua og der har jammen julenissen lagt igjen masse gaver under treet Vi har en kosemorgen med dyna i sofaen og tegnefilm på tv Noen ganger går vi i kirka, andre ganger går vi bare en tur, kanskje aker litt om det er snø Vi pynter litt ute og inne, lykt på trappa osv Det er barnas jobb å dekke bordet, høytid med stetteglass og juleservietter de selv har valgt på butikken Som regel får vi besøk til middag, i år kommer svigermor og svigerfar + en enslig bror. Du lurer på hva dere skal gjøre i juledagene. Inviter noen, kanskje noen av barnas venner vil komme og leke noen timer en dag. Gå på kino, gå i svømmehallen, gå på skøyter, ut og leke, kos dere. Inviter din mor på middag, hun trenger ikke sitte hjemme og holde din bror i hånden hele julen Lag din egne juletradisjoner Anonymkode: b5c76...1b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå