Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 I påvente av at nytt hus skal bli ferdig bor jeg hos min mor for en mnd eller to. Har gitt henne 2500 for en mnd, og har da handlet inn godt over halvparten av matvarer og laget middag hver dag i tillegg til kjøring (hun har ikke lappen) og også handlet for henne. Mine søsken syns nå at jeg snylter på henne, og det har jeg jo ikke lyst at de skal tenke. De mener jeg skal betale minst det dobbelte. Det er snakk om at jeg bor på gjesterommet hvor det står ei seng og et skap. Så hva mener dere? Anonymkode: eeaec...a15
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: I påvente av at nytt hus skal bli ferdig bor jeg hos min mor for en mnd eller to. Har gitt henne 2500 for en mnd, og har da handlet inn godt over halvparten av matvarer og laget middag hver dag i tillegg til kjøring (hun har ikke lappen) og også handlet for henne. Mine søsken syns nå at jeg snylter på henne, og det har jeg jo ikke lyst at de skal tenke. De mener jeg skal betale minst det dobbelte. Det er snakk om at jeg bor på gjesterommet hvor det står ei seng og et skap. Så hva mener dere? Anonymkode: eeaec...a15 Høres ut som en lite generøs familie, og da tenker jeg på både dine søsken og din mor (men ikke deg 😊) Anonymkode: 20f87...427
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Du låner et soverom, kjører, handler og lager mat? 2500 er mer enn nok. Anonymkode: 33917...e26
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 Hadde barnet mitt trengt å bo hos meg for en så kort periode hadde jeg ikke tatt imot penger i det hele tatt. Selvfølgelig hyggelig med handlehjelp osv., men hadde aldri funnet på å ta imot husleie. Så jeg forstår ikke hvor dine søsken har hentet tankegangen fra. Men hva med å snakke med din mor? Si at dine søsken gjorde deg oppmerksom på at det var for lite og hør med henne hva hun tenker om saken? Anonymkode: c0428...70d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 Hvor mye har du utbetalt hver måned? Jeg tenker det er stor forskjell om du har 20 000 inn, enn om du har 60 000 inn. Hva synes moren din? Anonymkode: 0e67e...44f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 2500 pluss mat, middagslaging og sjåfør tjenester syns jeg er helt ok. Hun får kun litt høyere strømregning på at du er der, ikke noen tap. Din mor betaler jo ikke noe for deg da i det hele tatt! Hva skal man med fiender med sånne søsken 🙈 Anonymkode: f7b0d...244
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #7 Skrevet 30. september 2017 Takk for svar! Da var jeg ikke helt på villspor. Min mor har ikke gitt uttrykk for at hun syns dette var for lite, nei. Det var en av søstrene mine som sa at hun syns det, og at de andre også var enig i at jeg burde betale minst 5000,- i husleie til henne siden det tross alt gikk mer strøm nå enn når hun bodde alene. I tillegg kom TV og internett som faste utgifter. Har også kjøpt henne ting jeg vet hun har ønsket seg og ellers prøvd å være så behjelpelig som mulig og ikke forventet noe i gjengjeld. Jeg har utbetalt ca. 28 000,- men har jo også utgifter deretter. Anonymkode: eeaec...a15
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #8 Skrevet 30. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Da var jeg ikke helt på villspor. Min mor har ikke gitt uttrykk for at hun syns dette var for lite, nei. Det var en av søstrene mine som sa at hun syns det, og at de andre også var enig i at jeg burde betale minst 5000,- i husleie til henne siden det tross alt gikk mer strøm nå enn når hun bodde alene. I tillegg kom TV og internett som faste utgifter. Har også kjøpt henne ting jeg vet hun har ønsket seg og ellers prøvd å være så behjelpelig som mulig og ikke forventet noe i gjengjeld. Jeg har utbetalt ca. 28 000,- men har jo også utgifter deretter. Anonymkode: eeaec...a15 Da synes jeg det høres helt fint ut Anonymkode: 0e67e...44f
Optatium Skrevet 30. september 2017 #9 Skrevet 30. september 2017 Hehe, jeg og min mann bodde hos mine foreldre ett år mens vi pusset opp. Betalte 3000kr i mnd og bidro minimalt med andre ting. Min søster og hennes mann bodde i nesten 1,5 år mens de ventet på mine foreldres nybygde hus (søsteren min skulle ta over hjemstedet) og de betalte det samme. Tenker at vi bidro jo med vask og stell, pluss at dette var mamma og pappas måte å hjelpe oss☺️
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #10 Skrevet 30. september 2017 Helt innafor! Vi måtte også bo hos mine foreldre en periode da vi pusset opp huset etter vannlekkasje. Da bodde jeg, mannen og våre to barn på 2 mnd og 2 år hos dem i 4 mnd. Vi fikk ikke lov til å betale husleie, men bidro heller med matvarer, betalte strømregning og gjorde andre småting som kunne hjelpe dem litt. Mine søsken reagerte ikke på det, og foreldrene mine ga klar beskjed om at det var uaktuelt at vi skulle betale for en så kort periode. De satte mer pris på at jeg laget middag til de kom hjem fra jobb, støvsuger og vasket litt tøy for dem. Jeg vasket også lett over huset før helgen kom de gangene jeg hadde kapasitet til det. Personlig ville ikke jeg tatt betalt hvis mine barn hadde behov for å bo her en periode. Dem hadde måttet bidra med mat og husarbeid, men utover det ville jeg ikke krevd noe. Vi er faktisk foreldrene deres, og vi skal hjelpe dem ved behov. Hadde noen av de andre barna blandet seg inn i det, ville jeg nok blitt sint. En annen gang er det kanskje ett annet barn som trenger hjelp! Synes 2.500 kr er helt innafor, nesten litt i overkant mtp alt det andre du gjør. Hadde det vært en leilighet i huset du hadde leid, ville det blitt noe annet da det kunne blitt sett på som tapt inntekt. Men ett soverom hun ikke tjener på i utgangspunktet synes jeg ikke trenger koste mer. Du betaler både strøm og bidrar med annet, så det er helt innafor. 5.000 er alt for mye, da ville jeg ikke handlet mat iallefall! Anonymkode: 05616...80a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 Takk for svar Da holder jeg meg til 2500,- Anonymkode: eeaec...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå