Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #1 Skrevet 29. september 2017 Jeg forstår ikke hvorfor folk er så lite interessert i meg. Jeg er kanskje sjenert og ikke så pratsom, men jeg har da ikke gjort noen noenting! Jeg føler folk ikke liker meg rett og slett. Hverken på jobb eller på barseltreff (har baby på samme alder med flere jenter). De prater sjeldent til meg. Sender jeg snap får jeg aldri svar med mindre jeg spør om noe i snappen direkte. Ingen av de jentene kommenter bilder til babyen min, mens med hverandre er de veldig pratsome og aktive på Facebook. Babyen min ble nylig 6 mnd, ingen skrev til meg eller kommenterte bilde jeg la ut av min glade baby. Mens hun ene la ut et bilde av babyen da han var 6 mnd var det mange søte kommentarer om hvor skjønn og fin han var! Jeg henger meg kanskje litt for mye oppi i dette og det er kanskje litt barnslig av meg, men seriøst, hvorfor ikke gi meg den samme oppmerksomheten som de gir til hverandre? Og hva kan jeg gjøre for å bli mer likt blant mennesker rundt meg? Jeg har ærlig talt bare familie som bryr seg! Føler meg ensom og mislykket. Anonymkode: 713a0...638
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #2 Skrevet 29. september 2017 Det er ikke fordi de ikke liker deg. Det er fordi de andre har en relasjon til hverandre. Og så føler de tydeligvis ikke at de har noen relasjon til deg. Anonymkode: e2d06...933
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: iDet er ikke fordi de ikke liker deg. Det er fordi de andre har en relasjon til hverandre. Og så føler de tydeligvis ikke at de har noen relasjon til deg. Anonymkode: e2d06...933 Lurer på hvorfor det er slik. Vi har alltid vist hvem hverandre er, men etter at vi fikk baby så jeg frem til å bli bedre kjent med de. Men jeg er tydeligvis et kjedelig menneske? Anonymkode: 713a0...638
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #4 Skrevet 29. september 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer på hvorfor det er slik. Vi har alltid vist hvem hverandre er, men etter at vi fikk baby så jeg frem til å bli bedre kjent med de. Men jeg er tydeligvis et kjedelig menneske? Anonymkode: 713a0...638 Om du er kjedelig, snakker lite og ikke gir av deg selv er det vannskelig å få en positiv relasjon til deg. Det blir for slitsomt. Anonymkode: 570f3...6cf
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du er kjedelig, snakker lite og ikke gir av deg selv er det vannskelig å få en positiv relasjon til deg. Det blir for slitsomt. Anonymkode: 570f3...6cf Noen råd til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 713a0...638
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du er kjedelig, snakker lite og ikke gir av deg selv er det vannskelig å få en positiv relasjon til deg. Det blir for slitsomt. Anonymkode: 570f3...6cf Føler jeg har sjeldent noe å snakke om! Jeg kjeder meg fort uansett hvor jeg er. Hva feiler det meg? Anonymkode: 713a0...638
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 Liker du bildene til venninnene dine da? Kommenterer du? Ofte går sånt begge veier. Jeg har en venninne som konsekvent ikke liker mine bilder eller statuser men forventer det motsatte. Anonymkode: 1c9bc...c4f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Liker du bildene til venninnene dine da? Kommenterer du? Ofte går sånt begge veier. Jeg har en venninne som konsekvent ikke liker mine bilder eller statuser men forventer det motsatte. Anonymkode: 1c9bc...c4f Det gjør jeg faktisk. Men er lei av å aldri få noe respons når jeg legger ut noe selv. Anonymkode: 713a0...638
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #9 Skrevet 29. september 2017 Lurer generelt på hvordan folk blir populære og hva som gjør at folk blir likt av alle? Anonymkode: 713a0...638
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #10 Skrevet 29. september 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Føler jeg har sjeldent noe å snakke om! Jeg kjeder meg fort uansett hvor jeg er. Hva feiler det meg? Anonymkode: 713a0...638 Sjelden noe å snakke om: kan det tolkes som du deltar lite i samtalen? Stiller ikke spørsmål som viser at DU bryr deg om dem og prøver å aktivt skape en relasjon med DEM? Kjeder deg fort uansett hvor du er: synes du andre er kjedelige? Merker andre at du kjeder deg? Dersom folk plukker opp at du kjeder deg mens de snakker om noe som er veldig viktig for dem, så vil de ikke gidde å legge mye energi i relasjonen. Fordi det oppleves ikke som du gir noe. Nå bare tolket jeg utifra det du skrev... Anonymkode: f910c...491
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #11 Skrevet 29. september 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjelden noe å snakke om: kan det tolkes som du deltar lite i samtalen? Stiller ikke spørsmål som viser at DU bryr deg om dem og prøver å aktivt skape en relasjon med DEM? Kjeder deg fort uansett hvor du er: synes du andre er kjedelige? Merker andre at du kjeder deg? Dersom folk plukker opp at du kjeder deg mens de snakker om noe som er veldig viktig for dem, så vil de ikke gidde å legge mye energi i relasjonen. Fordi det oppleves ikke som du gir noe. Nå bare tolket jeg utifra det du skrev... Anonymkode: f910c...491 Altså jeg prøver jo å bry meg, stiller spørsmål osv. Men jeg får bare korte svar og så fortsetter noen andre å mase så går oppmerksomheten over til den personen og jeg er på sidelinjen og hører på. Og så er det spesielt ei som er veldig avvisende mot meg når vi er blant andre. Hun også konsekvent aldri liker noe av det jeg legger ut men liker alt andre i vår omgangskrets legger ut. Selv om jeg liker alltid noe hun legger ut. Alltid. Skriver enten et hjerte i kommentaren eller lignende. Men det gjør hun aldri med meg. Hvorfor ? Anonymkode: 713a0...638
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #12 Skrevet 29. september 2017 Hmmm har du kommet med en sterk mening om noe som de andre ikke er enige i?Litt den stille typen, men så utbasunerer du en mening eller holdning som de andre ikke deler, som kan ha fornærmet ?Må folk dra informasjon ut av deg? Prøver du for hardt eller for lite ? Eller har du kanskje delt noe litt for privat før de ble kjent med deg ? Ellers så er det bare dårlig kjemi med akkurat denne gruppen Å sosialisere er på mange måter en kunst. Lese rommet og menneskene, analysere hvor praten ligger, "lese" mellom linjene osv . Det trenger ikke å ha noe som helst med deg å gjøre. Bare feil folk kanskje du ikke roper høyt eller avbryter nok i en flokk med skravlete høner Selv de som er mestere på å dele av seg selv og er super sosiale, greie osv blir ikle likt av alle. Sånn er det bare prøv å skaff nye bekjentskaper i steden Anonymkode: 68bfd...571
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #13 Skrevet 30. september 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer generelt på hvordan folk blir populære og hva som gjør at folk blir likt av alle? Anonymkode: 713a0...638 Et vakkert sitat jeg ikke husker helt, men likevel: In this crowded and empty world I fall in love with anyone who show me a little bit of their Soul. Anonymkode: 66ff8...f63
Iiiiik Skrevet 30. september 2017 #14 Skrevet 30. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer generelt på hvordan folk blir populære og hva som gjør at folk blir likt av alle? Anonymkode: 713a0...638 Det er jammen ikke lett å svare på. Jeg tror det til stor grad handler om mennesker som gjør at andre føler seg sett på et eller annet vis. Det har med blikk og kroppsspråk å gjøre. Det har med interesse for den andre, slik den andre oppfatter det. Det hjelper lite å prøve å være interessert hvis jeg merker at du egentlig ikke er det. Når man prater handler det også om å være interessert og interessant. Bry deg om noe, vær engasjert i noe, helst mer enn deg selv. Du trenger jo ikke bli likt av alle, regner med at målet er at du skal være likt av noen. Felles interesser er en god inngangsport. Og slutt å telle likes og kommentarer. Det virker selvopptatt, og en så stor usikkerhet skinner nok igjennom.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #15 Skrevet 30. september 2017 Er du veldig pen og har veldig fin kropp? Det gjør at de aller fleste andre damer dømmer deg/ikkje liker deg. De føler seg truet og klarer ikke oppføre seg ordentlig da. Ingen vil være i nærheten av noen som får de til å føle seg underlegen og stygg! Noen damer må faktisk nedtone sitt vakre utseende for og få seg venninner. Noe å tenke på hvis du er drit fin. Anonymkode: caf09...742
Anonym bruker Skrevet 30. september 2017 #16 Skrevet 30. september 2017 6 timer siden, Iiiiik skrev: Det er jammen ikke lett å svare på. Jeg tror det til stor grad handler om mennesker som gjør at andre føler seg sett på et eller annet vis. Det har med blikk og kroppsspråk å gjøre. Det har med interesse for den andre, slik den andre oppfatter det. Det hjelper lite å prøve å være interessert hvis jeg merker at du egentlig ikke er det. Når man prater handler det også om å være interessert og interessant. Bry deg om noe, vær engasjert i noe, helst mer enn deg selv. Du trenger jo ikke bli likt av alle, regner med at målet er at du skal være likt av noen. Felles interesser er en god inngangsport. Og slutt å telle likes og kommentarer. Det virker selvopptatt, og en så stor usikkerhet skinner nok igjennom. Ja dette kan jeg skrive under på. Vi er 9 stk i barselgruppa og alle er strikkefrelst utenom meg. Her går praten stort sett i strikking og de har strikketreff og strikkekvelder. Jeg har ikke sjans til å lære om jeg vil for babyen min ligger ikke i ro å sover 2 timer i vogna slik som de andre babyene. Så jeg faller utenfor pga flere ting, manglende strikkeinteresse og krevende baby. Anonymkode: 5dd78...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå