Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #1 Skrevet 29. september 2017 Når man hoster så man nesten kaster opp? Har siden i går hostet og hoster,får slike tørre flekker i halsen som gjør at jeg hoster til jeg nesten kaster opp! Drikker vann men hjelper ikke før jeg har hostet ferdig på en måte.. Har hostet så jeg har vondt i magen og nå stikker det i over hele brystet,nedover armen og oppover halsen og litt bak i ryggen...Tårene spretter..Tror jeg bruker musklene i brystet og holder igjen litt når jeg hoster...Får hostet opp slim som sklir med igjen i hostekulene...Noen som har tips til å lette høsten? Var hos legen på onsdag og det var ingenting på lungene så sitter bare øverst i luftveiene..Crp var også bra! Begynner å bli sliten av den fæle hosten😕 Anonymkode: bbf70...a3e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #2 Skrevet 29. september 2017 Høsten =hosten 🤣😂🙈 Anonymkode: bbf70...a3e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 Beklager. Skulle si noe om den fine høsten, men her kom jeg til kort... Anonymkode: 82aa1...903
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #4 Skrevet 29. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Beklager. Skulle si noe om den fine høsten, men her kom jeg til kort... Anonymkode: 82aa1...903 😂🤣 Anonymkode: bbf70...a3e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 Hadde du spurt tidligere i dag hadde jeg bedt deg ringe legen for å spørre etter cosylan (hostesaft), men siden legekontorene nå er stengt så er mitt beste råd å sutte på isbiter eller drikke varm te med honning. På meg fungerer kalde ting bedre enn varme drikker, men det DF individuelt. God bedring Anonymkode: b0014...287
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde du spurt tidligere i dag hadde jeg bedt deg ringe legen for å spørre etter cosylan (hostesaft), men siden legekontorene nå er stengt så er mitt beste råd å sutte på isbiter eller drikke varm te med honning. På meg fungerer kalde ting bedre enn varme drikker, men det DF individuelt. God bedring Anonymkode: b0014...287 Jeg har cosylan men den skulle brukes kun ved tørrhoste og ikke når jeg får hosta løs slim.. Hi Anonymkode: bbf70...a3e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har cosylan men den skulle brukes kun ved tørrhoste og ikke når jeg får hosta løs slim.. Hi Anonymkode: bbf70...a3e Jeg bruker den på begge typer hoste etter avtale med legen, når jeg har slimhoste bruker jeg bronkyl i tillegg. Fås kjøpt reseptfritt på apoteket Anonymkode: b0014...287
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har cosylan men den skulle brukes kun ved tørrhoste og ikke når jeg får hosta løs slim.. Hi Anonymkode: bbf70...a3e For meg funker Bisolvon godt for å få løsnet slimet, men den er ikke hostedempende. Men hvis du får løsnet på slimet, så kan du vel bruke cosylan Anonymkode: 8a610...586
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #9 Skrevet 29. september 2017 Om du har slimhoste er det best å få hostet det opp ja, og cosylan vil dempe hosten (=slim blir liggende, virus/bakterier får gro, infeksjon varer lenger og i verste fall blir verre som feks lungebet.) Men å fått noe slimløsende kunne jo hjulpet. Av "naturlig" så er det mye drikke, gjerne varm væske (feks te), unngå melk (gir mer slim), honning og sitron skal vist funke. Anonymkode: ea0ab...e32
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #10 Skrevet 29. september 2017 Varm drikke. Kok opp vann og ha presset sitron i, og honning. Begge deler er antiseptisk og lindrende. Anonymkode: 787ad...f91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå