Gå til innhold

Redd hva naboene tror om oss.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har baby på litt over 6 mnd og det var vært veldig fint her i de siste dagene. Vi har ikke vært så ofte ute må jeg innrømme, har ikke hatt ork rett og slett, og når babyen ble syk så gadd vi iallfall ikke å gå ut pga det var lite søvn på natten så vi tok igjen på dagen. Det jeg har begynt å tenke på nå nylig er alle naboene, som tror kanskje sitt når de tenker over at de ikke har sett oss utenfor huset på nesten en uke? Kan naboer på bakgrunn av dette sende en bekymringsmelding?

Anonymkode: dd4e3...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du overtenker hvor mye naboene bryr seg.

6 mnd gamle barn leker ikke i gatene uansett, så tviler på at noen har tenkt på det i det hele tatt!

Anonymkode: 96b1d...e81

Skrevet

Jeg tenker aldri over sånt. Tror du tenker deg litt redd uten grunn nå

Anonymkode: b7f58...396

Skrevet

Jeg som nabo hadde ikke reflektert et sekund på det.

Anonymkode: f24fd...a90

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg som nabo hadde ikke reflektert et sekund på det.

Og jeg jobber i et yrke hvor jeg er pålagt å varsle BV ved bekymring, så jeg ville ikke vært redd for å ta en tlf. Det gjør jeg et par ganger i året. I ditt tilfelle ville jeg ikke tenkt på å tatt en tlf.

Skrevet

Jeg følger ikke med på døra til naboene hele dagen. Har jeg ikke sett dem på en stund, så er ikke min første tanke at de holder seg inne, men at jeg ikke har vært der akkurat når de har gått ut og inn. :P

Anonymkode: c56de...1f9

Skrevet

Jeg har ikke peiling på hva mine egne naboer sysler med jeg. Eller om jeg så de for to dager siden, eller to uker siden...🤔 Og vi bor i et vennlig nabolag med barn på samme aldre.

Ikke vær redd, folk har nok nok med sitt 😊

Anonymkode: 7e1cb...db8

Skrevet

Naboene spionerer vel ikke på dere 24/7?

Om jeg ikke har sett en nabo på en stund tenker jeg ikke at de har låst seg inne med barna og sikkert driver omsorgssvikt, jeg tenker vel heller at vi tilfeldigvis ikke har vært ute samtidig...

Akkurat nå sitter jeg i stua og har null kontroll på om naboen på andre siden av huset er ute eller inne. Jeg har sittet her en time og de kan både ha luftet hunden, lekt i hagen eller gått til bilen og kjørt avgårde på den tiden. Hvorfor skulle jeg tro de har låst seg inne med babyen sin?

Anonymkode: fbfff...03c

Skrevet

Hva er den egentlige grunnen til at du er paranoid? Det er svært merkelig å bekymre seg for dette.

Anonymkode: 965e5...e6d

Skrevet

Nei det er ikke noe grunn. Bare synes at det er flere og flere som får bekymringsmelding på seg for hver minste ting. Begynner derfor å tenke over ting jeg gjør så ikke noen misforstår.

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke noe grunn. Bare synes at det er flere og flere som får bekymringsmelding på seg for hver minste ting. Begynner derfor å tenke over ting jeg gjør så ikke noen misforstår.

Enten har du noe å skjule, eller dette er en helt irrasjonell angst.

Om det er en helt irrasjonell angst bør du snakke med legen din, det er virkelig ikke normalt å gå å engste seg for barnevernet altså.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten har du noe å skjule, eller dette er en helt irrasjonell angst.

Om det er en helt irrasjonell angst bør du snakke med legen din, det er virkelig ikke normalt å gå å engste seg for barnevernet altså.

Jeg er ikke redd sånn. Er bare bekymret for hva andre tenker rundt oss som foreldre, men har selvfølgelig ingenting å skjule! Hva skulle det være da? Nei for Guds skyld altså, ikke tro noe sånt. Muligens jeg har en liten angst som er irrasjonell, men skulle barnevernet komme her så vær så god, vi tar dem gledelig i mot.

Skrevet

Nei, absolutt ikke 😊

Anonymkode: 60493...e0b

Skrevet

Hææææ??? Jeg aner ikke når og om naboene mine er ute. Hvertfall ikke på denne tiden av året hvor vi stort sett er inne selv. 

Anonymkode: 564f4...e9d

Skrevet

Dette er IKKE noe å være redd for.

Og jeg forstår hvorfor du føler deg litt nervøs for slike ting, for som nybakt mor kan folk virkelig mene det ene og det andre, hva man skal gjøre og ikke gjøre osv. Det er ikke uvanlig at man går med en følelse av at man gjør ting feil, og at alle henger seg opp i disse "feilene" du gjør.

Selvsikkerheten kommer mer etterhvert når du blir trygg i din rolle som mor.

Anonymkode: 153b7...3e1

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er IKKE noe å være redd for.

Og jeg forstår hvorfor du føler deg litt nervøs for slike ting, for som nybakt mor kan folk virkelig mene det ene og det andre, hva man skal gjøre og ikke gjøre osv. Det er ikke uvanlig at man går med en følelse av at man gjør ting feil, og at alle henger seg opp i disse "feilene" du gjør.

Selvsikkerheten kommer mer etterhvert når du blir trygg i din rolle som mor.

Anonymkode: 153b7...3e1

Noen råd til hvordan jeg kan bli mer selvsikker på min rolle som mor? Jeg er så lei av å alltid tenke over ting jeg gjør. Som om noen ser på meg og skriver ned alt jeg gjør og ikke gjør. Føler folk ser på meg som en idiot! 

Skrevet

Husker jeg lurte på om noen kom til å ringe barnevernet om de så meg slepe to-åringen etter nakken på dressen opp bakken til huset vårt. Og hvor sint jeg ville blitt om noen gjorde det istedetfor å hjelpe meg. Jeg var gravid i uke 40 og ikke lenger i stand til å bære ungen. To-åringen var syk, vi hadde vært til legen og på apoteket, begge var dødslitne, begge strigråt. Brukte 45 min fra busstoppet, mot de vanlige ti. Men ingen ringte og ingen hjalp meg. 

Anonymkode: cad08...ae7

Skrevet

Nei ingen ringer barnevernet pga dette. Gjør de det bryr ikke bv seg noe om det da de har alvorlige saker å ta seg av.

nr 2. Ikke tro på alt du leser. Folk mister ikke ungene pga tykke brødskiver eller lite utetid. De som mener det mangler innsikt til å se hva det egentlige problemet er. Slik sprer de falske rykter. Ingen barn er "bestilt" av bv for å opprettholde en millionindustri heller (kilde bv sidene på facebook).

- du overtenker.  Sliter du med dårlig selvtillit? De som har kontroll over huset ditt 24/7 og som vet alt du foretar deg er enten: 1 tyver som skal rane deg eller gjøre innbrudd. 2. Eldre mennesker /hjemmeværende som tilbringer mye tid til å følge med på andre pga eget tragisk liv.

Min mor vet alt om naboene. Når de starter bilen, når de drar og når de kommer hjem. Hun vet hvem som ikke er ute med barna sine, klippet gresset, plantet blomster og hvem folk får besøk av. Hun vet når folk forsover seg da de starter bilen senere en vanlig. Får nabokona besøk av en fremmed mann går fantasien hennes løpsk😂. 

Anonymkode: 93824...919

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei ingen ringer barnevernet pga dette. Gjør de det bryr ikke bv seg noe om det da de har alvorlige saker å ta seg av.

nr 2. Ikke tro på alt du leser. Folk mister ikke ungene pga tykke brødskiver eller lite utetid. De som mener det mangler innsikt til å se hva det egentlige problemet er. Slik sprer de falske rykter. Ingen barn er "bestilt" av bv for å opprettholde en millionindustri heller (kilde bv sidene på facebook).

- du overtenker.  Sliter du med dårlig selvtillit? De som har kontroll over huset ditt 24/7 og som vet alt du foretar deg er enten: 1 tyver som skal rane deg eller gjøre innbrudd. 2. Eldre mennesker /hjemmeværende som tilbringer mye tid til å følge med på andre pga eget tragisk liv.

Min mor vet alt om naboene. Når de starter bilen, når de drar og når de kommer hjem. Hun vet hvem som ikke er ute med barna sine, klippet gresset, plantet blomster og hvem folk får besøk av. Hun vet når folk forsover seg da de starter bilen senere en vanlig. Får nabokona besøk av en fremmed mann går fantasien hennes løpsk😂. 

Anonymkode: 93824...919

Jeg har noen eldre folk som er såpass friske og raske men de er pensjonister, så tipper de sitter hjemme og noterer i boken når vi går ut og når vi ikke gjør det. 

Uff ja, lav selvtillit er nok forbokstaven

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen råd til hvordan jeg kan bli mer selvsikker på min rolle som mor? Jeg er så lei av å alltid tenke over ting jeg gjør. Som om noen ser på meg og skriver ned alt jeg gjør og ikke gjør. Føler folk ser på meg som en idiot! 

Få barn nr 2 😂😉 Med førstemann var jeg ikke helt ulik deg på noen ting, og hadde en enorm dårlig samvittighet -redd for at jeg ikke var så flink som jeg burde med barnet mitt (selv om jeg nå vet at jeg var det). Med barn nr to hadde jeg nå lært at det går bra , folk bryr seg lite (i allefall de jeg menger meg med), og det finnes verre foreldre en meg 😏 Lærte å gi litt faen rett og slett, og akseptere at noen ganger er ting "godt nok" og det går helt fint :) 💜

Anonymkode: 7e1cb...db8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...