Gå til innhold

Kjærestetid/alenetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange her inne synes det er så viktig å få alenetid med partner. Vi hadde alenetid før barna ble født og forhåpentligvis skal vi bli gamle i lag så da har vi plenty med tid sammen. Barn er barn så kort tid! Jeg elsker å bruke tid sammen med dem og en gang en sjelden gang har med og mannen barnevakt og koser oss litt ekstra. Svigermor maser om at vi må ha kjærestetid ellers kommer det aldri til å vare.. 😂 Regner med mange er uenig med meg, men er noen enig? 

Anonymkode: 79ff8...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at kjærestetid ikke trenger være lange dater på romatiske restauranter med levende lys og fioliner. 

Jeg setter svært stor pris på det kvarteret vi sitter og drikker kaffe sammen på kjøkkenet mens ungene ser barnetv. Eller når vi sitter sammen ute mens ungene leker. Osv. 

Anonymkode: 3099e...d29

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at kjærestetid ikke trenger være lange dater på romatiske restauranter med levende lys og fioliner. 

Jeg setter svært stor pris på det kvarteret vi sitter og drikker kaffe sammen på kjøkkenet mens ungene ser barnetv. Eller når vi sitter sammen ute mens ungene leker. Osv. 

Anonymkode: 3099e...d29

Ja det er jeg enig i :) og for vår del skal det ikke mer til. Men mange rundt oss er så oppfatta av at vi skal være borte fra ungene for å ha det bra...

Anonymkode: 79ff8...89a

Skrevet

Vi har aldri hatt barnevakt for å ha kjærestetid, vi er kjærester selv om barna er hjemme vi.

Når de var små la de seg jo tidlig så vi hadde kvelden for seg selv, nå er de så store at vi kan dra på butikken, gå en tur e.l. mens ungene er alene hjemme.

Har vært sammen i 20 år og eldste barnet er 16 år, vi har ingen planer om å gå fra hverandre....

Men nå har ikke vi noen bestemor som maser om å være barnevakt da, vi har besteforeldre som helst ikke kan være barnevakt. Det visste vi før vi fikk barn og var inntilt på, og da er det ikke noe savt heller. Men vi hadde kanskje hatt barnevakt og gått på kino en tur e.l. når ungene var mindre om vi hadde besteforeldre som gjerne ville ha dem på besøk. Om din svigermor gjerne vil ha barnebarn på besøk en kveld/natt så ser jeg ingen grunn til å nekte henne det, et fint forhold til bestemor er jo gull verdt for et barn.

Anonymkode: bf893...462

Skrevet

Jeg har ikke noe som helst behov for kjærestetid. Kjærestetid klarer vi fint ha med unger i hus. Ligger i armkroken hver helg jeg. Alle ferier og turer er inkl barn. Sånn har vi det med alle vennepar også. Kunne ikke falt meg inn å reist langhelg på fjellet uten barna mine, da vil jeg jo bruke fritiden på de. 

En fest i ny og ne alene holder for meg =)

Skrevet

Jeg (vi) synes kjærestetid er veldig viktig! Men nå er barna så små enda at vi har et par timer alene hver kveld. I tillegg har vi barnevakt hver 2.-3. mnd. Da blir det alt fra date til julebord med jobben. Og så reiser vi bort en langhelg ca en gang i året. Har heldigvis besteforeldre og søsken som er på tilbudssiden med barnepass 😃

Hverdagen blir spist opp av husarbeid og plikter, så vi føler vi trenger den tiden helt alene.

Anonymkode: 54fbc...9f0

Skrevet

Vært sammen i mange år og null kjærestetid på disse årene. Alikevel har vi klart å få flere barn :D . Vi er mamma og pappa, jobber både dag, kveld og helg, og klarer oss fint uten å sette av løveweekend 12 x i året for å overleve.

Skrevet

Kjærestetid eller ei, jeg synes det er viktig at barna har et godt forhold til besteforeldre. Så hvis bestemor har lyst til å være barnevakt, selv om du ikke føler et behov, så la henne passe barna. Min datter elsker å være sammen med besteforeldre på begge sider, og hun har stor glede av dette.

Anonymkode: 8edfc...676

Skrevet

Enig med hun over om forholdet til besteforeldre.

Vi har kjærestetid av og til, og det er gull verdt. Det kan være alt fra vennemiddag med andre par, stand- up show eller turer i fjellet. Det er ikke mange gangene i året vi får det til, så jeg tror neppe barna føler seg tilsidesatt av de få gangene det gjelder😂

Synes det virker litt sært å aldri ha behov for å gjøre noe som barna ikke kan være med på.. Er dere aldri ute på ting mens mannen er hjemme med barna heller? 

Anonymkode: 5d857...160

Skrevet

helt uenig, er singel med et barn på snart 5 nå,men når jeg var sammens barnefaren ( som det ble slutt med for 3 år siden ) hadde vi alenetid i alle fall 1 helg i mnd og noen dager  i uka :) alle trenger og pleie kjærligheten, når jeg hadde min kjæreste etter bf, måtte aldri henne sønnen min, for meg er det viktig og ikke blande inn barn før det har gått 1 år og vi var sammen 8mnd

Anonymkode: c26d2...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...