Gå til innhold

Tannpine og sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har blitt sykemeldt p.g.a. tannpine? Joda jeg vet jeg må til tannlege, men det vil koste med 26.000 å fikse det og dette er penger jeg ikke har før tidligst i januar så hva gjør man da om man får ekstrem tannpine? Jeg vet det er stor fare for det, og ja jeg skulle ha gått før til tannlegen, men det hjalp lite på tannlegeskrekken min sist gang. Jeg har ingen som kan hjelpe meg økonomisk og har ingen mulighet til å ta opp mer lån.   

Anonymkode: 01d78...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du at du skal være sykemeldt til januar? Høres ut som en dårlig løsning...

Anonymkode: 6c250...301

Skrevet

Ta kontakt med tannlegesenteret. I ditt tilfelle kan de kanskje tilby deg faktura og delbetaling. Det skal ikke være slik at du skal måtte sykemelde deg i påvente av behandling pga økonomi.

Anonymkode: 8c4d0...633

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen som har blitt sykemeldt p.g.a. tannpine? Joda jeg vet jeg må til tannlege, men det vil koste med 26.000 å fikse det og dette er penger jeg ikke har før tidligst i januar så hva gjør man da om man får ekstrem tannpine? Jeg vet det er stor fare for det, og ja jeg skulle ha gått før til tannlegen, men det hjalp lite på tannlegeskrekken min sist gang. Jeg har ingen som kan hjelpe meg økonomisk og har ingen mulighet til å ta opp mer lån.   

Du mener vel ikke at du tenker å være sykemeldt i over 3 måneder for noe som kan fikses.

Har du spurt om å få delbetale det. Det er vel ingen som forventer at du kan betale 26000 på en gang, det hadde ikke jeg heller hatt sjangs til

Anonymkode: 35b2b...ada

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du at du skal være sykemeldt til januar? Høres ut som en dårlig løsning...

Anonymkode: 6c250...301

Nei, jeg tenkte eventuelt i perioder om det ble helt uholdbart. Kan så klart knaske en del parasett også. 

Skrevet

Klart du kan gå sykemeldt om du har store smærter i tennene som gjør slik at du ikke fungerer i jobb! 

Anonymkode: d6116...b84

Skrevet

Paracet hjelper lite på tannpine, du må nok ha paralgin e.l 

Uansett, nav kan gi nødhjelp til tannlege og tannleger kan gjøre midlertidige ting som fjerner smerten 

Anonymkode: cecbf...078

Skrevet

Nei jeg tenker ikke på det å sykemelde meg i 3 måneder, men om det er mulig å få når man har det som verst. Akkurat nå kan jeg leve med det, men sist helg ble det ganske ille i 2-3 dager. Passer på å bruke tanntråd og skylle osv. men ikke alltid man kan klare å få bort alt.  

Skrevet

Om det er snakk om hull har de quickfix på det som fungerer til du får ordnet det.

Skrevet

Ja, tannlegen kan sykemelde deg. 

Anonymkode: deec2...72e

Skrevet

Det har gått så langt at jeg må ha krone på 3 tenner, fikk helt panikk etter forrige tannlegebesøk så da har jeg latt være å gå.   

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har gått så langt at jeg må ha krone på 3 tenner, fikk helt panikk etter forrige tannlegebesøk så da har jeg latt være å gå.   

Men har du sjekket om du kan få dele opp betaling?

Anonymkode: 35b2b...ada

Skrevet

Selv om krone er dyrt er det ikke dyrt å trekke tennene. Kanskje det finnes andre løsninger også. Snakk med tannlegen.

Anonymkode: f4e6b...7a2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du skal ha krone må de vel rotfylles uansett? Tannlegen kan vel bare bedøve dem, dra ut rota og legge noe midlertidig over så smerten forsvinner frem til du har råd til å få en skikkelig krone?

Snakk med tannlegen, det finnes midlertidlige løsninger som ikke koster like mye, det er ikke meningen du skal gå med tannpine i 3 mnd

Skrevet

Ta en telefon til tannlegen din og hør om dette kan løses.

Ja, du kan sykemeldes (egenmelding) når du har så sterke smerter at du ikke klarer å jobbe. Men, ta deg en tur og snakk med tannlegen. Ikke gå til den samme tannlegen du fikk skrekkopplevelse hos.

Fortell at du har tannlegeskrekk. Be om at første time er maks å åpne munn for speil. Ingen pirk. Kanskje bilder? Så, tar dere det derfra :) Noen tannleger har ekspertise på tannlegeskrekk. Iallefall i de store byene bør du kunne finne noen som er ekstra flinke.

Anonymkode: df514...665

Skrevet

Jeg må ha ei krone fordi jeg knakk ei tann. Men tannlegen vil ikke gjøre det så lenge jeg er gravid, så han gjorde noe midlertidig istedet. Tror det kostet en tusenlapp. 

Ring tannlegen å hør. Hør også om delbetaling, eller evt undersøk om det finnes kredittkort/forbrukslån hvor det ikke bygger seg opp så mye rente på 3 mnd  (hvis du vet at du får penger om 3 mnd). Det er bedre å betale en tusenlapp mer enn å gå med tannverk i tre måneder. Potensielt farlig er det også, om det går verk i det. 

Anonymkode: a6856...d7b

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta en telefon til tannlegen din og hør om dette kan løses.

Ja, du kan sykemeldes (egenmelding) når du har så sterke smerter at du ikke klarer å jobbe. Men, ta deg en tur og snakk med tannlegen. Ikke gå til den samme tannlegen du fikk skrekkopplevelse hos.

Fortell at du har tannlegeskrekk. Be om at første time er maks å åpne munn for speil. Ingen pirk. Kanskje bilder? Så, tar dere det derfra :) Noen tannleger har ekspertise på tannlegeskrekk. Iallefall i de store byene bør du kunne finne noen som er ekstra flinke.

Anonymkode: df514...665

Jeg har nettopp vært hos en ny tannlege som er ekspert på tannlegeskrekk m.m. og det var der jeg fikk vite at jeg trenger 3 kroner og hva det vil koste. 

Normalt så ville jeg kunne ha 10000 oppspart på en konto, men de gikk med til konfirmasjon denne høsten. Nå skal jo faren være med å betale dette, men det må jeg kreve inn nå i etterkant. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nettopp vært hos en ny tannlege som er ekspert på tannlegeskrekk m.m. og det var der jeg fikk vite at jeg trenger 3 kroner og hva det vil koste. 

Normalt så ville jeg kunne ha 10000 oppspart på en konto, men de gikk med til konfirmasjon denne høsten. Nå skal jo faren være med å betale dette, men det må jeg kreve inn nå i etterkant. 

Da ville jeg tatt tannlegebehandlingen med kredittkort, ulidelig å gå med tannpine i 3 mnd da, gjennom jula og alt.

Skrevet

Hvis du har virkelig tannpine så holder du ikke ut til januar for å si det sånn. Jeg gikk 2 uker med tannpine og spiste dobbel dose med smertestillende for å holde ut. Jeg måtte rotfylle og var avhengig av barnevakt til en nyfødt og det lot seg ikke gjøre på dagen. 

Du får nok ikke sykemelding. Hva med kredittkort eller forbrukslån? 

Anonymkode: d615b...3fe

Skrevet

Uff nei du kan da ikke ha det sånn! Er jo helt grusomt med tannpine!  Støtter andres råd her om delbetaling evt kredittkort og betal i januar!  

Skrevet

Ps Ibux og Paracet i kombinasjon fungerer best på tannverk.

Anonymkode: 7e537...b0c

Skrevet

Tannen kan jo trekkes. Det koster ikke 26 000 kroner. Skjønner godt at du ikke vil det, men tviler på at du får sykemelding på grunn av noe som faktisk kan fikses på annen måte.

Anonymkode: 013cc...857

Skrevet

Du kan ikke gå slik i tre mnd. Må det rotfylles? Tannlegen kan rense opp og legge midlertidige fyllinger. Ring på mandag, og hør hva de har å tilby. 

Anonymkode: a4063...a5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...