Gå til innhold

Når barn stjeler


Anbefalte innlegg

Skrevet

8-åringen har stjelt noen leketing hos to venninner. Er det Ok straff at jeg er med å leverer det tilbake, hun må be om unnskyldning og kinoen vi skulle på blir avlyst? Hun er veldig lei seg og jeg er glad hun sa sannheten når venninnen etterlyste lekene. Tror hun har lært og håper hun ikke gjør det igjen. Hun har flust med leker selv 😞

Anonymkode: 5abd2...390

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det holder at hun må stå der og levere tingen(e) tilbake og be om unnskyldning. Jeg synes ikke dette har noen som helst sammenheng med kino, så jeg hadde nok ikke droppet det. Spesielt når hun nå angrer og er lei seg. 

Skrevet

Hun fortalte sannheten, angrer og skal levere det tilbake. Det holder i massevis, ikke avlys kinoturen. Og ros henne for at hun var ærlig.

Anonymkode: 3d588...505

Skrevet

Ser ingen grunn til å straffe med å fjerne kino, dette har ingenting med kino å gjøre

At hun må levere tilbake og si unnskyld er en fin konsekvens.

Anonymkode: 8a74d...822

Skrevet

Enig med de andre!

Skrevet

Hvis det er første gang hun har blitt tatt i å stjele er jeg enig med dem over. Om det har skjedd før synes jeg derimot det er viktig å reagere hardere.

Anonymkode: cd8b5...1af

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er første gang hun har blitt tatt i å stjele er jeg enig med dem over. Om det har skjedd før synes jeg derimot det er viktig å reagere hardere.

Anonymkode: cd8b5...1af

👏👏

Anonymkode: 7f0d9...547

Skrevet

Huff, jeg har allerede sagt at kinoen er avlyst. Men hun gråt mye Ved legging, så fikk veldig vondt av henne. Hun gruer seg også til skolen nå pga dette. Jeg skal følge henne når hun skal levere tingene tilbake. 

Blir det vinglete å belønne henne med kino likevel om hun er flink å levere tilbake og be om unnskyldning? Hun har gledet seg til kinoen.

Anonymkode: 5abd2...390

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, jeg har allerede sagt at kinoen er avlyst. Men hun gråt mye Ved legging, så fikk veldig vondt av henne. Hun gruer seg også til skolen nå pga dette. Jeg skal følge henne når hun skal levere tingene tilbake. 

Blir det vinglete å belønne henne med kino likevel om hun er flink å levere tilbake og be om unnskyldning? Hun har gledet seg til kinoen.

Anonymkode: 5abd2...390

Da hadde jeg gitt kinoen tilbake som en belønning for at hun var ærlig, fortalte alt og leverte tingene tilbake på en skikkelig måte.

Alle gjør dumme ting innimellom.

Skrevet
1 minutt siden, It's all about me skrev:

Da hadde jeg gitt kinoen tilbake som en belønning for at hun var ærlig, fortalte alt og leverte tingene tilbake på en skikkelig måte.

Alle gjør dumme ting innimellom.

Enig!

Hadde sagt at jeg trakk forhastede konklusjoner fordi jeg skuffet og ikke tenkte meg godt nok om, og at også voksne kan gjøre feil. Hadde sagt videre at det var feil å ta bort kinoen, og at hun absolutt skal få gå nettopp fordi hun var ærlig. 

 

Anonymkode: c5bec...1c8

Skrevet

Enig med de andre. 

Anonymkode: 360ae...e96

Skrevet

hadde avlyst kinoen også

Anonymkode: fb5b5...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...