Gå til innhold

Jeg eksploderte foran barna i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, jeg er verdens verste mamma. Det har vært veldig travelt på jobb de siste ukene, mye å gjøre, mye vanskelige ting å løse og korte tidsfrister. Vanskelig å legge jobben fra seg. Og det har vært travelt hjemme. De siste ukene har det vært mye sykdom hos barna, særlig minsten som akkurat har begynt i bhg, og det tærer også på når det blir lite søvn.

Ved frokostbordet i dag satt de bare å tøyset, hørte ikke etter, og vi hadde det litt travelt. Når jeg for n'te gang prøvde å få svar på hva de ville ha å spise så eksploderte jeg når de ikke hørte etter, og jeg skrek til dem... "er det så jævlig vanskelig å høre etter og svare på hva dere vil spise?" skrek jeg... skikkelig bra... de ble helt stille og så på meg med litt skremte ansikter, sa unnskyld mamma og så sa de hva de ville ha. Jeg unnskyldte meg også for at jeg ble så sint og forklarte at jeg var litt sliten og stresset og at jeg ikke burde skreket. Så ble stemingen bra igjen og vi fortsatte å spise. 

Hvor ille er dette? Er jeg den eneste som gjør sånt? Og hvordan skal jeg greie å unngå det senere? Jeg vet det hjelper å ikke være sliten, trøtt og stresset, men vanskelig å unngå det. Jegt styrer det liksom ikke, det bare spruter ut når det renner over.

Anonymkode: eec9a...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sjelden gang? Ikke noe problem. Mødre er også mennesker og barna tåler dette. 

Hvis dette er mer vanlig enn uvanlig, må du gjøre noe for å få kontroll over temperamentet ditt.

Anonymkode: 82375...154

Skrevet

Du er nok ikke den eneste som har eksplodert en gang i blant. Bare bra at barna ser at mamma også er et menneske som ikke tåler alt. Tar nok ingen skade av det.

Anonymkode: 7bbf7...b87

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En sjelden gang? Ikke noe problem. Mødre er også mennesker og barna tåler dette. 

Hvis dette er mer vanlig enn uvanlig, må du gjøre noe for å få kontroll over temperamentet ditt.

Anonymkode: 82375...154

Barna har nok ikke sett det før. Det pleier gå utover mannen... ikke bra det heller da. Når jeg er sliten blir lunta litt kortere. Uff...

Skrevet

Vi har alle vært der! ❤️

Anonymkode: 531c4...c4f

Skrevet

Barn tåler vær en dag, men ikke dårlig klima. Skjønner?

dette går helt fint!

Anonymkode: e4331...748

Skrevet

Jeg ville ikke bannet til ungene😉 Ellers har jeg eksplodert mer enn en gang.. Jeg tror unger har godt av og se at voksne bare er mennesker de også, og å lære seg at nok er nok. 

Verre med de ungene som blir forklart ihjel ved enhver anledning, på et el annet tidspunkt innser de at verden er tøffere enn som så😉

Anonymkode: 95e16...36f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn tåler vær en dag, men ikke dårlig klima. Skjønner?

dette går helt fint!

Anonymkode: e4331...748

Ja, det var faktisk en veldig god beskrivelse, takk! Den skal jeg ta meg videre, og præve å sørge for at klimaet holdes bra til tross for enkelte dager med dårlig vær:)

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke bannet til ungene😉 Ellers har jeg eksplodert mer enn en gang.. Jeg tror unger har godt av og se at voksne bare er mennesker de også, og å lære seg at nok er nok. 

Verre med de ungene som blir forklart ihjel ved enhver anledning, på et el annet tidspunkt innser de at verden er tøffere enn som så😉

Anonymkode: 95e16...36f

hehe, nei, banningen satte jo liksom prikken over i'en, men siden jeg ikke hadde kontroll på hva som kom ut, så kom det ut slik. Jeg kalte dem ihvertfall ikke drittunger, noe jeg kanskje tenkte akkurat da... 

Skrevet

Vi holder også å gå opp i liminga ...: men nå har jeg bestemt meg for å roe ned tempoet og puste rolig ! Spis omega 3, mørk sjokolade og stress ned ! Og barna tåler det en gang i blant . Kanskje lærer de til og med at de må kjøpe mamma litt når det rakner for henne 

Anonymkode: 691f0...b55

Skrevet

Jeg kløyp sønnen min i helga. Så bare pust!

Anonymkode: 65a02...ac2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...