Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Vurderer å gå fra samboeren. Vi passer ikke sammen. Vi krangler om alt. Vi har tre barn, minste er baby, så det er veldig sårt. Men jeg må bare innse at jeg kan ikke leve med en som er så lat og irriterer meg. Men.. så er det økonomien da. Jeg har sett på et hus til leie for 13 000 i mnd, eks strøm. Jeg har ca 30 000 inn i mnd. Man betaler ikke noe ekstra når man leier enn strøm? Jeg har aldri leid før. Etterhvert vil det jo bli egenkapital som jeg må kjøpe for. Men hvor mye i strøm blir det for et hus på 100 kvm? Hva må jeg regne i mat trur dere? Nå har jeg jo en mann som har spist mye, og som bader i badekaret pluss dusjer hver dag, så utgiftene slipper jeg jo da. Blir jo bhg/sfo på tre stk etterhvert, men det deles jo på to,. Jeg trenger virkelig hjelp, er så frustrert.. vil ikke mer med han... og det er så trist... Anonymkode: 0184b...0fe
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Er i samme situasjon som deg. Jeg tenkte lenge på å leie et sted, gikk på visninger, men klarte ikke å finne noe bra nok..vil ikke bo i sliten bolig sammen med barna. Jeg kom frem til at jeg må kjøpe noe nå. Kontaktet banken og ble postitivt overrasket hvor mye jeg egentlig hadde råd til... så da skal jeg kjøpe snart, men det tar tid å finne noe ok. Hvis du skal leie så betaler du for strøm, tv og internett og må ha innboforsikring selv. og du må ha penger for depositum..det er mye penger, strøm- og matutgifer er veldig indviduelle. husk at du får utvidet barnetrygd, penger far far (regner at du skal ha barn mer enn 50% siden de er små) og penger fra satten ( istedenfor skatteklasse 2). Da får du mer enn 30000 Lykke til! Anonymkode: 0e4f1...7c0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Med mindre far er enig så blir ikke utgiftene til barnepass automatisk delt på to. Du får bidrag for ungene og i det bidraget er utgifter til barnepass. Bare sånn at du ikke belager deg på det med mindre han er enig med deg Du vil klare det helt fint! Anonymkode: 8856c...94d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 Hva mener du med etterhvert blir det egenkapital du kan kjøpe for? Eier dere hus sammen som kan selges og frigjør egenkapital? Du vil nok klare deg, skal dere ha barna 50/50 tenker du, eller skal du ha de mest? Om de skal være mest hos deg vil du få bidrag fra far, og da skal det bidraget være det eneste han betaler, dere betaler ikke halvparten av sfo o.l. Men som enslig mor vil du da få en ekstra barnetrygd, skattelette og støtte til barnetilsyn. Bankene bruker sifos budsjett når de beregner hva man trenger i måneden, legg inn opplysningene dine der og se hva du omtrent må ut med. http://www.hioa.no/Om-HiOA/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/SIFO/Referansebudsjettet/Kalkulator Min erfaring er at budsjettet ikke stemmer helt, flere av postene bruker jeg mindre på, men det er noen jeg bruker mer på også faktisk, så en pekepinn får man jo. Anonymkode: dd4d8...0df
3 i april Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 Om du har ungene mest så får du overgangsstønad og 1 ekstra barnetrygd. Du kan også søke om bostøtte. Utgifter til barnepass som SFO og barnehage, får du dekt mye av, lurer på om det er rundt 50-60% du får dekt. Dessuten må far betale bidrag om han er bidragsdyktig. Hvor mye du får i bidrag kommer an på hvor høyt samvær han har og hvor mye dere begge tjener. På matfronten hadde jeg beregnet ca 4000 kr tror jeg. Hvor mye du betaler i strøm kommer jo an på hvor mye strøm dere bruker. Skal alle dusje hver dag ? Setter du på vaskemaskin og oppvaskmaskin hver dag ? Bruker du tørketrommel ? Skruer dere av lys etter dere? Er huset gammelt og dårlig isolert? Eller er det godt isolert, er det varmepumpe i stuen feks ?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 jeg tror ikke hun får dekket utgifter til barnepass, hennes inntekter er for høye. overgangsstønad får hun ikke heller, siden hun tjener for mye Anonymkode: 0e4f1...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå