Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Jeg blir litt sånn oppgitt. Vet ikke helt hvor mye jeg skal orke å rydde etter han. Matbokser i trappen, klær som ligger spredt. Kopper som står igjen. Skjegg i vasken etter barbering. Smårot her og der. Det er jo ingen som rydder etter meg, så blir litt meningsløst å rydde etter han da. Hva gjør dere? Anonymkode: 5a84f...630
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Rydder og kjefter. Håper det går inn etterhvert. 😂 Anonymkode: 55121...89d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir litt sånn oppgitt. Vet ikke helt hvor mye jeg skal orke å rydde etter han. Matbokser i trappen, klær som ligger spredt. Kopper som står igjen. Skjegg i vasken etter barbering. Smårot her og der. Det er jo ingen som rydder etter meg, så blir litt meningsløst å rydde etter han da. Hva gjør dere? Anonymkode: 5a84f...630 Rydder opp alt rotet. Klager en sjelden gang men blir ikke bedre.. Anonymkode: 60e86...e6c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 Vi rydder opp etter hverandre, og har høy terskel for hva som er rot og ikke. Her hos oss er det for øvrig jeg som roter mest, tett fulgt av datteren i huset. Anonymkode: 70ed0...e0f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi rydder opp etter hverandre, og har høy terskel for hva som er rot og ikke. Her hos oss er det for øvrig jeg som roter mest, tett fulgt av datteren i huset. Anonymkode: 70ed0...e0f Signerer denne. Jeg prøver i tillegg å ikke rydde opp etter ungene, tenker at de skal rydde etter seg selv, og heller mases på til de har ryddet (gjelder kopper og fat i stua og lignende.). Men det hjelper jo ikke når mannen har ryddet opp etter dem så snart de er ute av stua/så snart han kommer hjem. Har store unger på 12 og 17 år. Anonymkode: 99dde...8a0
tante grusom master of law Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 Vi rydder også opp etter hverandre. Den som har "ryddevakt" rydder opp etter den andre. Noen ganger rydder vi sammen, og da skiller vi heller ikke på hvem som har rotet.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #7 Skrevet 28. september 2017 Slenger rotet inn i klesskapet hans, så må han rydde det opp selv og keg slipper å iritere meg over å se på det Anonymkode: ba285...f34
frk Nilsen Skrevet 28. september 2017 #8 Skrevet 28. september 2017 Ja og nei, hvis jeg rydder stuebordet så tar jeg med glasset/kaffekoppen hans. Men jeg rydder ikke skittentøy som ligger på badet eller soverommet. Skal han ha det vasket så må det i skittentøyet. Han har lært på den tøffe måten da han ikke hadde noen andre underbukser enn forsvaret sin ullbokser midt på sommeren.... Etter det ligger klærne i skittentøyet.
*Miss Marple* Skrevet 28. september 2017 #9 Skrevet 28. september 2017 Nei. Eller, selvsagt når det er naturlig å ta med hans kopp eller genser så gjør jeg det, men stort sett er det nok han som rydder etter meg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #10 Skrevet 28. september 2017 Det er nok som oftest han som rydder opp etter meg 🙄 Anonymkode: 71afe...4a2
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #11 Skrevet 28. september 2017 Vi roter og rydder like mye. Ganske ryddige begge to, men står det en kopp eller tallerken som han har gått fra pga noe med ungene eller en telefon tar jeg jo det. Men skjeggstubber i vasken tar han alltid selv, er jo veldig ekkelt å bare la det ligge til nestemann 😝 Samme med skittentøy. Anonymkode: 76502...1c8
litekreativtbrukernavn Skrevet 28. september 2017 #12 Skrevet 28. september 2017 Jeg rydder etter han, som han rydder etter meg... Vi har litt ubevist "soner", merker jeg. Feks så rydder han alltid kjøkkenet og vasker over benken på kvelden, uansett hvem som har laget middag og rotet (noe som oftest er meg da...), mens jeg har badet som min rydde-sone. Og sånn går det litt igjennom huset, egentlig. Han er den som 9 av 10 ganger bretter tøy og legger i skapene, mens jeg er den som som regel vasker tøyet. -Også måtte jeg lære å gi litt slipp på kontrollen... feks sjekkstubber i vasken problematikken, jeg har fått han til å ta bort det som faller i vasken og rundt krana -men det som "flyr" rundt og lander på hyllen under speilet eller gulvet feks de ser han bare ikke uansett hvor mange ganger jeg sier det Jeg er "flinkere" til å se små rot, og blir stresset av det (feks kaffekopper , sko i gangen osv), mens han bryr seg lite og derfor ikke ser det heller. Til gjengjeld så ser han andre ting som må gjøres, som jeg kanskje ignorerer mer, som feks plenklipping, fiksing av takrenner, sjev postkasse etc... Så det går litt sånn opp i opp, syntes jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #13 Skrevet 28. september 2017 Rydder og maser ja. Han "ser" ikke rotet før det flyter over Anonymkode: f757a...3b8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #14 Skrevet 28. september 2017 Vi er enige om et slags nivå på hvor ryddig vi skal ha det. Så prøver vi å holde det sånn begge to. Av og til rydder vi etter hverandre, men det går opp-i-opp. Jeg hadde aldri giddet å være mannens hushjelp. Anonymkode: 30529...fb0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #15 Skrevet 28. september 2017 Nei, vet du hva! Han får rydde opp etter seg selv! Jeg tar min egen oppvask, og min egen klesvask. Jeg tråkker heller over sko i gangen, og matboks i trappen. Er det gufne ekkle hår i vasken på badet, så sørger jeg for å spytte bare på venstre siden, slik at jeg ikke skyller på hans side 😡 Hva går det an å forvente? Vi har ingen dobbeltdyna her i dette huset, for da hadde vi jo skifta på senga til den andre. Neida, her sover vi under hver vår dyne. Og vi bruker heller ikke hverandre sine penger. Vi har gule post IT lapper på maten. Og vi har to dorullholdere 😳 Går det an? Snu synet på livet litteranne 😉 Si god morgen, sett på kaffe, gi mannen din en suss 😘 Anonymkode: a5230...5d3
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #16 Skrevet 28. september 2017 Jeg rydder. Eller blir det ikke gjort. Tro meg, jeg har prøvd! Hjelper ikke hva jeg sier eller gjør. Ser ut til at han synes kjefting og krangling er å foretrekke framfor rydding. 🙄 Anonymkode: c99cb...9ed
Mumua Skrevet 28. september 2017 #17 Skrevet 28. september 2017 Rydder mye etter han, men krever at han tar i et tak og. Men klær på gulvet er håpløst å få han til å slutte med så jeg har walk in-closet mens han har walk on-closet. Han ligger lengst unna døra så jeg slipper å se rotet hans hele tiden og det vises ikke fra gangen.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #18 Skrevet 28. september 2017 Når jeg er i dårlig humør og lei av rot kan jeg gjerne samle alt (papirer, skitne sokker, treningsbag, rent tøy+++) og legge det i en haug på puta hans eller ved siden av senga🙈🙄 Sko som han sparker av seg på gulvet i gangen i stedet for å sette på plass sparker jeg langt under en kommode, så han må krype og gjerne lyse med mobilen for å hente dem ut igjen😆🙊 Han har blitt ekstremt mye bedre på de årene vi har vært sammen, så disse tingene skjer ikke så ofte lengre. Og det hender jo at mannen rydder etter meg også... Så noen ganger er jeg grei og legger tingene hans på plass og til vask i stedet for å demonstrere et poeng😇 Anonymkode: 8f2fe...57c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #19 Skrevet 28. september 2017 Har ingen mann i huset! Så ingen mann å rydde etter! 🍀 Anonymkode: bd29c...8f6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2017 #20 Skrevet 28. september 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir litt sånn oppgitt. Vet ikke helt hvor mye jeg skal orke å rydde etter han. Matbokser i trappen, klær som ligger spredt. Kopper som står igjen. Skjegg i vasken etter barbering. Smårot her og der. Det er jo ingen som rydder etter meg, så blir litt meningsløst å rydde etter han da. Hva gjør dere? Anonymkode: 5a84f...630 Mest mannen som rydder etter meg... Anonymkode: e8748...62d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #21 Skrevet 29. september 2017 http://www.harpersbazaar.com/culture/features/a12063822/emotional-labor-gender-equality/ Anonymkode: 21ef4...d97
Anonym bruker Skrevet 29. september 2017 #22 Skrevet 29. september 2017 Jada, rydder etter både unger og mann.. Og maser! Blir sur av rot. Anonymkode: 1ff35...88c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå