Gå til innhold

Gult belegg på noen av tennene til 5 åringen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så til min store forferdelse at 5 åringen har noen "gule" render ved noen av jekslene og hjørnetennene nede. Pusser 2 x dgl med en slik Oraltannbørste for barn. Skrapte vekk litt med neglen min, men vil ha vekk resten.

What to do? Bytte tannbørste?

Anonymkode: 67f2c...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til tannlegen, få en tann rens og veiledning. 

Her børstes med vanlig tannbørste, 30sek pr 1/4 av munnen, og tanntråd, ikke opplevd belegg. 

Anonymkode: 71f34...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig tannstein. Noen får det lettere enn andre. Et av våre barn får det og det andre ikke. Vi pusser fortsatt tennene til begge, så det har ingenting med tannpuss å gjøre. Tannlegen sier også at vi pusset godt nok, men spyttet er med å påvirke tannsteindannelsen. Vi har får beskjed om å be om en time for å få det fjernet når vi syns det er behov for det. 

Anonymkode: 892fe...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill time hos tannpleier. Det må antakeligvis fjernes av noen med sterkere skyts enn tannkost. Vi har et barn som må fjerne tannstein jevnlig. 

Anonymkode: 39b70...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får det. Var hos en tannpleier i fjor høst eller om det var i vinter, og han nevnte det da også. Var bare å børste mente han og gjorde ikke noe med det.  Får ringe i morgen den dag og krangle meg til en time. Børster ikke tennene annerledes enn hos andre søsknene.

 

HI

Anonymkode: 67f2c...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...