Gå til innhold

Hvem har rett? Mannen eller jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er saken: 

Mann jobber 8 timer daglig, som de fleste. Jeg er for tiden sykemeldt, og går hjemme med en ganske smertefull tilstand.

Jeg klarer til en viss grad å holde husholdning (rydde, vaske/brette klær, vaske hus, handle mat osv). I tillegg er jeg 100% ene-ansvarlig for barnet som er 6 år. Hente og levere på skole, fritidsaktiviteter, lekeavtaler og generelt alt som involverer barnet. 

Så fikk vi en hund. Da det er en valp, så gir det selvfølgelig litt ekstra arbeid. Den våkner om natten og skal tisse, ikke helt stueren, kan ikke være alene osv. Det er mye jobb. 

Som sagt er jeg mye dårlig, og hus, barn og hund hviler på meg. 

Jeg forventet, da vi fikk hund, at vi var felles om dette ansvaret. Men det kommer nå frem at mannen mener det er kun jeg som skal stå for dette, da "Du er jo bare hjemme likevel".

Jeg ba nemlig om hjelp til å håndtere hunden om natten, da jeg har blitt dårligere av all denne oppdelte nattesøvnen og valpemas. Da fikk jeg grei beskjed om at han skulle ikke få ødelagt sin arbeidsdag, og at han ville sove med ørepropper, så han slapp å delta. 

Jeg føler at siden jeg likevel presser meg selv til å gjøre mye selv og alene med hus og barn, så holder ikke "Jeg jobber og du er bare hjemme" argumentet. Han mener jeg er håpløs som i det hele tatt kan foreslå at han skal hjelpe til. 

Det var ham som var ekstra giret på å få hund. Men jeg hadde jo aldri gått med til dette, hvis jeg visste at det fulle ansvaret lå på meg.

Hva tenker dere?

Anonymkode: fcf9c...249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger ikke hund. Si til ham at du ikke makter alt alene og at du stiller ultimatum om at dersom han ikke hjelper til så må den omplasseres. 

Men ærlig talt burde han hjelpe til på flere områder også da.. Han er en egoist!

Anonymkode: 581bb...eff

Skrevet

Mannen din er helt løk.

Elendig idé å skaffe seg hund. Det burde du trolig skjønt at ble din jobb. 

Anonymkode: ea97a...7c2

Skrevet

Omplasser hunden, dere bør overhodet ikke ha hund. 

Anonymkode: 31797...ffc

Skrevet

Det der hadde jeg faktisk ikke giddet! Jeg hadde fortalt ham at hans væremåte er HELT uakseptabel og at hvis han ønsker å beholde familien så blir han med på familievernkontoret, at du i morgen ringer for å bestille en time.

Så ville jeg fortalt ham at han var den som var mest giret på å få hund og at han får ta ansvar for den nå som du er syk. Jeg ville fortalt ham i veldig, veldig tydelige ordelag at jeg forventer at den jeg deler livet mitt med viser både mer ansvarsfølelse og ikke minst mer omsorg.

Fortell ham at du er hjemme fordi du er SYK, ikke for at han skal slippe unna husarbeid, ansvar med barnet og hunden han var med på å velge. Og så setter du opp en liste over daglige plikter i hjemme, deler dem på to og gir ham minst halvparten.

En normalt oppegående mann ville tilbydt seg å ta mer av husarbeidet når du er så syk og har så mye smerter, han ville forstått hvor viktig søvnen er for deg som skal bli frisk og hadde tatt hunden på natten flere netter i uken enn du gjør det, helst alle.

Han du bor sammen med er ingen mann, han er en egoistisk guttunge som ikke har noe omsorg eller omtanke for deg eller familien og som fraskriver seg ethvert ansvar for forholdet deres, hus, hjem og familie.

Ikke kast bort livet ditt på en slik slask! Gi ham en sjanse til å bli med på familievernkontoret. Blir han ikke med OG det skjer store endringer raskt... ikke kast bort livet ditt og energien din på en slik slask!

Anonymkode: 638b5...13f

Skrevet

Omplasser hunden og mannen! 

Anonymkode: adee1...529

Skrevet

HVORFOR få hund opp i alt dette?

Anonymkode: 822f1...f02

Skrevet

Hvorfor er du alene med ansvar for barnet og alt som hører til der? Er mannen din tilbakeståande kanskje? 

Her kunne mannen bare prøvd seg, skal love deg det hadde blitt rimelig kjapt månelyst.

Hos oss var ene hunden syk for en stund siden og måtte følges godt med på om nettene ei ukes tid (jada, var til veterinær så klart). Hunden var urolig, så for at en av oss skulle få sove tok vi hunden annenhver natt, så sov den andre på gjesterommet.

Det er slik er bør og skal være. 

I dine sko hadde jeg hadde dratt mannen etter øra ned til familievernkontoret for samtale asap! Men aller helst gått fra han. 

Anonymkode: bab1d...705

Skrevet

Du er sykemeldt 100% så greier dere å skaffe en hund på toppen?

omplasser hunden og del på ansvaret for datter. Skaff vaskehjelp.

Anonymkode: a9c52...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...