TøffiTrynet☠ Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg er ingen mesterbaker, men Hagen er full av epler, og jeg er fysen! 😉 Jeg har (foruten epler): egg, sukker, mel, bakepulver, vaniljesukker, kanel, smør, melk og havregryn(!?). Noen som kan bla opp en enkel oppskrift med de ingrediensene? Evig takknemlighet og bilde av resultatet loves! 😄
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/verdens-beste-og-enkleste-eplekake/1739705 Denne er knallgod og latterlig enkel! Anonymkode: 12f30...e66
TøffiTrynet☠ Skrevet 27. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/verdens-beste-og-enkleste-eplekake/1739705 Denne er knallgod og latterlig enkel! Anonymkode: 12f30...e66 Takk! 👍🏻 Ser grei ut den, selv om jeg egentlig tenker på en litt mer «kakete» kake. Ikke smuldre-varianten. 😉
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Min er; 3egg 3dl sukker røres sammen(ikke håndmikser) 3dl mel 1god tskje vaniljesukker 1teskje bakepulver røres sammen med egg og sukker 100g smør smeltes og røres i resten skrell og kutt opp så mye epler du ønsker dette er nok til en rund form på ca 24cm etter du har hatt eplene i røren (legges fint ned i) strø over med kanel og perlesukker settes midt i ovnen i ca 30 min på 180 grader denne kala bruker jeg til alle typer frukt/bær Anonymkode: 05340...fe1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 11 minutter siden, TøffiTrynet☠ skrev: Takk! 👍🏻 Ser grei ut den, selv om jeg egentlig tenker på en litt mer «kakete» kake. Ikke smuldre-varianten. 😉 Nei, jeg skjønner. Men den er god altså Smelter i munnen! Og ga meg lyst til å lage en når jeg kommer hjem... Anonymkode: 12f30...e66
TøffiTrynet☠ Skrevet 27. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min er; 3egg 3dl sukker røres sammen(ikke håndmikser) 3dl mel 1god tskje vaniljesukker 1teskje bakepulver røres sammen med egg og sukker 100g smør smeltes og røres i resten skrell og kutt opp så mye epler du ønsker dette er nok til en rund form på ca 24cm etter du har hatt eplene i røren (legges fint ned i) strø over med kanel og perlesukker settes midt i ovnen i ca 30 min på 180 grader denne kala bruker jeg til alle typer frukt/bær Anonymkode: 05340...fe1 Denne prøver jeg i kveld. Takk!!! 👍🏻
TøffiTrynet☠ Skrevet 27. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Min er; 3egg 3dl sukker røres sammen(ikke håndmikser) 3dl mel 1god tskje vaniljesukker 1teskje bakepulver røres sammen med egg og sukker 100g smør smeltes og røres i resten skrell og kutt opp så mye epler du ønsker dette er nok til en rund form på ca 24cm etter du har hatt eplene i røren (legges fint ned i) strø over med kanel og perlesukker settes midt i ovnen i ca 30 min på 180 grader denne kala bruker jeg til alle typer frukt/bær Anonymkode: 05340...fe1 Her er’n! Og den var god! Tuuuuuusen takk! ❤️
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Butterdeigsplater - del dem i to om du vil. Dekkes med epleskiver, sukker, kanel, og går i ovnen på 200 grader. Vips kake! Anonymkode: fda36...9d9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 10 minutter siden, TøffiTrynet☠ skrev: Her er’n! Og den var god! Tuuuuuusen takk! ❤️ Så bra den falt i smak. Den er veldig god med en pose av frossen skogsbær oppi ❤ Anonymkode: 05340...fe1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 Jeg har en til langpanne, oldemor sin gamle oppskrift som alle i storfamilien bruker. Blir en veldig god eplekake som hverken er for fettete eller tørr, helt perfekt. 4 egg 5 dl sukker 150 g smør 2,25 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver epler kanel og sukker Visp egg og sukker til eggedosis Kok opp melk og smør, røres varm inn i eggedosisen Sikt i det tørre (det blir en veldig tynn røre, den skal være sånn) Hell i en stor smurt eller bakepapirkledd langpanne Stikk i eplebåter Strø over kanel og sukker Stek på 180 grader til den er gjennomstekt, sjekk etter drøye 30 min, men det tar jo litt tid. Perfekt å dele i f.eks 4 deler og fryse, tiner fort, varm et par minutter i ovnen og du har kake til gjester på et øyeblikk Anonymkode: c10fb...794
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå