Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Mannen hadde møte med læreren i går (jeg var på jobb). Der ble det fortalt hva sønnen min gjør, alle kamper de har. Han vil ikke høre etter, blir tatt ut i omtrent hver eneste time pga at han forstyrrer de andre (har vedtak på personlig assistent), henger allerede langt bak de andre i klassen (han sliter med språk, fin motorikk, konsentrasjon og forståelse). Er under utredning i BUP og de skal observere han en skoledag i slutten av oktober. Han "slåss" med en av de andre guttene i klassen i går- som egentlig er den gutten han leker mest med. I tillegg kommer han med voldelige kommentarer- han sier at han skal drepe oss, lærere etc. Kampen med leksene er helt grusom. Hva gjør vi? Storesøster er snill og flink og ordentlig, lillebror på 3 ser ut som han tar litt etter storebror (men ikke i så stor grad). Trenger desperat råd og tips? Viss ikkje kjem han sikkert til å havne i ungdomsfengsel etterkvart 😟 læreren lurte på om hun kunne fortelle de andre foreldrene hvordan vår gutt er på foreldremøte på torsdag. Kan og sies at til nå har han venner og trives sosialt. Anonymkode: 17f52...f93
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Jeg har ingen erfaring, men tenker at dere må velge hvilke kamper som er viktig og hvordan kampene som tas skal gjennomføres. Jeg ville varslet skolen at lekser må vike i en periode. Den eneste leksa som er viktig er leselekse, de andre leksene er ikke like viktig. Hvis dere har IPad og har råd ville jeg kjøpt leseappen Poio. Den er veldig bra i forhold til å knekke lesekoden. Ellers bør skolen i samarbeid med dere og Bup ha en gjennomgang på hvordan kampene som er viktig tas på skolen. I klassen til mitt barn er det en som har store problemer med læring med påfølgende problemoppførsel. Barnet fikk i førsteklasse lov til bruke IPad som en belønning også på skolen. Han fikk også sette seg i lesekroken på gangen når det ble for mye. Sakte men sikkert ble han mer moden og fikk kontroll på sin sosiale opplevelse på skolen. Nå i andre klasse er han roligere og i stand til å være i klasserommet hele tiden. Han har en del faglig å ta igjen, men jeg er helt sikker på at utfallet ville blitt et annet hvis læreren ikke hadde gitt han rom til å ta ting i sitt eget tempo. De andre barna har fint akseptert at "Ole" har andre regler enn dem fordi de har fått en forklaring på hvorfor det er sånn. Hvis det er en diagnose inne i bilde så håper jeg for guttens del at Bup snart finner ut hva, så gutten din blir sett i sin helhet. Anonymkode: 8e3d0...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Hvordan er dere med gutten? Er dere gode til å speile følelsene hans og hjelpe han med regulering? Går dere selv foran som gode eksempler og klarer å bevare roen? 😊 Anonymkode: 99f8e...f55
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Gutten har vedtak om personlig assistent og er under utredning, skriver du. Da må dere som foreldre ha et godt samarbeid med skolen og ulike instanser. Be om råd fra de som skal hjelpe til. Her trengs det åpenbart hjelp både sv hensyn til gutten, resten av klassen, dere og læreren, Dette møtet med skolen var neppe første gang du hørte om problemene, regner jeg med. Anbefaler deg å holde kontakt med helsesøster, sosiallærer, spesialpedagoger og alle. Vær åpne om situasjonen og di di ønsker råd. Anonymkode: 5f696...183
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Har om kommunen har kurs til foreldre med barn som har adferdsproblemer. Det vil kreve ekstra innsats av dere og hjelpe barnet til å regulere følelser. Anonymkode: 489b3...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå