Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Den velkjente bloggeren forteller i bok si (ifølge tv2.no) at hun som 11 åring havnet i et dårlig miljø. Alt her burde vel voksne og evt barnevern grepet inn (dersom de voksne ikke klarte ha kontroll)? gravid som 14 åring med en historie med alkohol,røyk og gjengmiljø fra 11 år. En turbulent barndom uten grensesettende voksne. En gravid 14 åring som selv ikke har fått skikkelig oppfølging hjemme isolerer seg fra omverdenen med selvmordstanker uten at barnevernet griper inn? Anonymkode: 04318...d2c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den velkjente bloggeren forteller i bok si (ifølge tv2.no) at hun som 11 åring havnet i et dårlig miljø. Alt her burde vel voksne og evt barnevern grepet inn (dersom de voksne ikke klarte ha kontroll)? gravid som 14 åring med en historie med alkohol,røyk og gjengmiljø fra 11 år. En turbulent barndom uten grensesettende voksne. En gravid 14 åring som selv ikke har fått skikkelig oppfølging hjemme isolerer seg fra omverdenen med selvmordstanker uten at barnevernet griper inn? Anonymkode: 04318...d2c Syntes vel ikke akkurat dette er sååå rart. Ikke alle mennesker i hele landet går rundt med barnevernet på speed-dial! Barnevernet er heller ikke synske😅 Er da mange som har en slik barndom som du beskriver. Anonymkode: a39d1...8d5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Jeg er ganske sikker på at barnevernet kommer på banen når en 14-åring blir gravid og beholder barnet. Da for å hjelpe den veldig unge mammaen så godt de kan. Føler meg ganske sikker på at Anna fikk hjelp av barnevernet den gangen, da med ting som barnehageplass, et sted å bo osv. Anonymkode: 5e099...722
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Noen må melde fra og snakke med barnevernet. Barnevernet er ikke synsk Anonymkode: 98a12...80f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen må melde fra og snakke med barnevernet. Barnevernet er ikke synsk Anonymkode: 98a12...80f Men når en 14 åring blir gravid så blir gjerne både lege, helsestasjon og sykehus involvert på hvert sitt stadie i graviditeten. At ikke noen av de instansene har varslet barnevernet syns jeg er rart. Nå har jeg ikke lest boken og kommer heller ikke til å gjøre det, men om det ikke nevnes med et ord der at barnevernet er involbert så vil jeg tørre påstå at hun lyver. Men vi har jo sett instanser svikte før... Så forøvrig bloggerne og det lyser lang vei at hun ikke har det bra. Så hjelp håper jeg hun får, et eller annet sted Anonymkode: 06fa3...e56
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 Kan vel være fullt mulug at barnevernet var inne i bildet i starten uten at vi har hørt noe om det. Det er jo tross alt ikke noe vi har noe med, de har taushetaplikt osv. Så om hun ikke vil at folk skal vite, så holder hun nok godt kjeft om det. Og nei, jeg liker ikke dama en gang, men om vi vet om bv har vært i bildet eller ikke er totalt likegyldig. Anonymkode: 80786...79a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Spørsmålet er vek heller hvorfor bv ikke er inne i bildet nå!? Anonymkode: 25cd4...e99
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Den velkjente bloggeren forteller i bok si (ifølge tv2.no) at hun som 11 åring havnet i et dårlig miljø. Alt her burde vel voksne og evt barnevern grepet inn (dersom de voksne ikke klarte ha kontroll)? gravid som 14 åring med en historie med alkohol,røyk og gjengmiljø fra 11 år. En turbulent barndom uten grensesettende voksne. En gravid 14 åring som selv ikke har fått skikkelig oppfølging hjemme isolerer seg fra omverdenen med selvmordstanker uten at barnevernet griper inn? Anonymkode: 04318...d2c Jeg var i samme situasjon som Anna, bare at i mitt tilfelle ble det en senabort. Sykehuset kontaktet BV som da ble involvert men de gjorde ikke mye mer enn å komme hjem til oss to-tre ganger for så å avslutte saken. Anonymkode: 62b33...b58
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 Og jeg var på legevakten første gang 3 mnd gammel med en skade, og foreldre påvirket av alkohol, og sånn fortsatte det, og legg til jevnlige voldtekter og psykisk terror. Ikke noe barnevern. Jeg fortalte litt til en lærer, men hun gjorde ikke noe. Har kommet fram fra noen voksne i senere tid, at de forsto at jeg ikke hadde det bra. Men ingen turte å melde. Jeg tror det hadde vært helt annerledes i dag. For hos tannlegen og legen hadde jeg vil panikk, ingen fikk se inni munnen min, altså jeg skrek, bet, løp og var helt hysterisk. Kjenner en jente nå, som er 16 år, og har fra hun var 12 år, bare blitt sendt rundt i familien, da ingen vil ha henne, hun holder på med alle former for rus, har sex med alle som vil, har fått 1 barn, som barnevernet tokk. Og synes det er rart at barnevernet ikke hjelper henne. Anonymkode: 7dfab...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå