Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg fikk et bilde av ei venninne, bilde av hennes nyinnredete stue. Videresendte til mannen. Jeg sendte melding til venninnen og hilste fra mannen og sa at det var blitt veldig fint der. Hun ble irritert og mente at jeg hadde brutt en eller annen lov ved å videresende bilde uten hennes godkjenning. Er dette sant? Er det ikke lov? Bildet ble sendt på mms (Hun har roet seg ned nå, og bedt om unnskyldning) Anonymkode: ef859...cde
Mamma_til_2 Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Om det finnes en lov vet jeg ikke, men jeg personlig spør alltid før jeg sender andres bilder eller bilde av andre til noen.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Mildt crazy venninne er det første jeg tenker... 😅 Men til spm så er det sånn at til nød, og på ekstremt tynt grunnlag her, så kanskje(!) det kunne gått under åndværkloven... https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1961-05-12-2/KAPITTEL_6#§45c Anonymkode: 5b13e...ade
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Det var et bilde av en stue ! 😂 Til mannen! Jeg skjønner ikke hva som er så farlig med det? Da får hun slutte å dele bilder hun er redd skal komme på avveie . Anonymkode: 2114a...f1b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Man eier jo alltid bildene sine selv og man kan ikke bruke andre bilder i offentlighet. Men dette var jo bare dumt Anonymkode: 5e973...3ab
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 Vet ikke hva lovverket sier, men jeg føler at det har stor betydning hva det er bilde av. Et bilde av en stue kunne jeg fint sendt videre, men for eksempel et bilde av barn med lite/uten klær, sendes ikke videre. Anonymkode: 0e484...54e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 Kommer helt an på hva de inneholder og hvordan de er ervervet. Anonymkode: 8cfb3...c1f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Om jeg selv syntes det var ubehagelig ville jeg bare sagt til deg at jeg håper du ikke deler viser det til flere, for det føles litt sært at "hele verden" veit hvordan stua mi ser ut. Var det liksom gat at du viste det til mannen din? Hva om du hadde sittet ved siden av ham og vist det fra egen skjerm, er det like ille? Anonymkode: 5e8c1...497
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 😂😂 Det er ulovlig og viderepublisere bilder av karakter som kan være støtende for den som er på bildet og som ikke har samtykket. Feks av barn, lettkledde, nakne personer osv. Av ei stue, som ikke kan bli krenket (!) vil jeg tolke åndsverkloven dit hen at du har lov å videresende, men ikke publisere, gi deg ut for å være fotografen eller å bruke bildet med tanke på å tjene penger. Så nei, det er bare altfor sært av venninnen din å reagere på. Personlig ville jeg ikke tenkt meg om en halv gang før jeg viste mannen ett slik bilde - hvorfor skulle jeg. Sannsynligheten er relativt stor for at han uansett i nær fremtid ville tatt det i øyensyn i levende livet. Skulle det liksom ødelagt overraskelsen? 🙈 Anonymkode: ab1a9...182
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 Nei, du har ikke brutt noen som helst lov - viser til innlegget over her. Venninna di virker å være av den hysteriske typen må jeg si Anonymkode: ef204...c66
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 Jo takk skal du fader meg ha! Det er ikke første gang du vidresender bilder jeg har sendt til deg! I tillegg legger du ut et innlegg om meg her inne!? Jeg trenger ikke deg som venninne om du skal drive på sånn! Trodde vennskapet vårt vat sterkere enn dette! Anonymkode: b3706...dd8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo takk skal du fader meg ha! Det er ikke første gang du vidresender bilder jeg har sendt til deg! I tillegg legger du ut et innlegg om meg her inne!? Jeg trenger ikke deg som venninne om du skal drive på sånn! Trodde vennskapet vårt vat sterkere enn dette! Anonymkode: b3706...dd8 Nå har jeg min tvil på at det er deg dette gjelder, men om så, vil jeg tro du skal prøve å holde godt fast på de vannene du har Anonymkode: 0e484...54e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo takk skal du fader meg ha! Det er ikke første gang du vidresender bilder jeg har sendt til deg! I tillegg legger du ut et innlegg om meg her inne!? Jeg trenger ikke deg som venninne om du skal drive på sånn! Trodde vennskapet vårt vat sterkere enn dette! Anonymkode: b3706...dd8 Dagens Anonymkode: d0a2f...636
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #14 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo takk skal du fader meg ha! Det er ikke første gang du vidresender bilder jeg har sendt til deg! I tillegg legger du ut et innlegg om meg her inne!? Jeg trenger ikke deg som venninne om du skal drive på sånn! Trodde vennskapet vårt vat sterkere enn dette! Anonymkode: b3706...dd8 Det er kanskje ikke første gangen jeg videresender, men det er i hvert fall siste gangen jeg gidder å motta noe mer fra deg! Anonymkode: ef859...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå