Gå til innhold

Noen son har hatt blødning i 1.trimester og det har gått bra?


Snart_mammatil2

Anbefalte innlegg

Trenger noe oppløftende. Ferskt blod på papiret på torsdag. Var hos fastlege og hun sjekket at livmorhals var lukket, det var den. Så tørket hun bort resten av blødningen. Lørdag kom det brunt blod på papiret, det var borte søndagsmorgen.  Sjekket dette hos fastlegen mandag, og hun gjorde det samme. Tirsdag skjedde det på nytt i litt større grad, så inatt kom det et par spiseskjeer brunt blod 😢 Dette kan vel umulig ha gått bra? Er 7+2 idag.

 

Har noen opplevd lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan forhåpentligvis berolige deg. Jeg fikk en stor blødning med mye friskt blod rett etter at jeg hadde testet positivt på graviditetstest og blodprøve i uke 6. Jeg trodde det var en spontanabort. Men det var det ikke - jeg tok blodprøve noen dager etter, og var fremdeles gravid. Så fikk jeg en veldig stor blødning i uke 13. Var på legevakt og ble sendt til sykehus for ultralyd. Alt var ok. Det hadde vært blødning i en slimhinne i livmor, det hadde ingenting med babyen å gjøre. Grunnen til at de ville undersøke meg med ultralyd var at det var friskt blod, for det er visstnok større sannsynlighet for at noe er galt med babyen når det er friskt blod, ikke brunt blod. Magesmerter er også et dårlig varsel, men jeg hadde ikke dette. Så hvis du ikke har magesmerter, og det er brunt blod, vil jeg anta at alt er helt i orden.

Håper alt går bra, snart mamma til to. Jeg er også mamma til to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Amatørmamma skrev:

Jeg kan forhåpentligvis berolige deg. Jeg fikk en stor blødning med mye friskt blod rett etter at jeg hadde testet positivt på graviditetstest og blodprøve i uke 6. Jeg trodde det var en spontanabort. Men det var det ikke - jeg tok blodprøve noen dager etter, og var fremdeles gravid. Så fikk jeg en veldig stor blødning i uke 13. Var på legevakt og ble sendt til sykehus for ultralyd. Alt var ok. Det hadde vært blødning i en slimhinne i livmor, det hadde ingenting med babyen å gjøre. Grunnen til at de ville undersøke meg med ultralyd var at det var friskt blod, for det er visstnok større sannsynlighet for at noe er galt med babyen når det er friskt blod, ikke brunt blod. Magesmerter er også et dårlig varsel, men jeg hadde ikke dette. Så hvis du ikke har magesmerter, og det er brunt blod, vil jeg anta at alt er helt i orden.

Håper alt går bra, snart mamma til to. Jeg er også mamma til to :)

Takk for din erfaring :-) jeg har lest at de fleste MA har friskt og brunt blod. Derfor bekymret 😢 Men vi alle er jo forskjellig, så irriterende å ikke ha en fasit på dette 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt MA uten snev av blod...
Gravid med nr 2 nå og dette svangerskapet startet med en hel ukes mens-blødning. Var 100% sikker på at det var mensen, samme mengde og type, nesten karftigere smerter enn normalt men antok det var pga kjemisk (hadde jo positiv test før IKM). Blødde en hel uke. Like gravid etterpå, 17 uker på vei nå :) Så de utoligste ting skjer... Har tatt ekstra progesteron til uke 12 og fikk aldri flere blødninger. Blødningen gikk forøvrig over i brun spotting etter en uke men opphørte med en gang jeg tok progesterontilskuddet mitt. Så her er det progesteronmangel som utløste en homronell blødning selv om det ikke var noe galt med svangerskapet. Typisk da med blødning ca da man forventer mensen, typ uke 4, 8 eller 12 avhengig av syklus.

Så ikke sikkert det går galt altså. Allikevel rart at du ikke er henvist til UL? Trodde de peier å gjøre det ikke minst for å roe nerver... Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt privat UL dersom fastlegen ikke vil henvise til hastetime... er jo grusomt å gå i usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på 2UL siden innlegget ble skrevet.. skal på 3. UL imårgen.. Er nok en SA, men sjekkes igjen og igjen pga stigende HCG.. Vi vet helt sikkert at det ikke er noe liv der ihvertfall..Idag har blødningene tatt seg opp, med koagulert blod..så nå håper jeg SA blir overstått, slik at man kan starte på nytt om en stund 😊

Endret av Snart_mammatil2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde til og fra, fra uke 6-8. Men "fosteret" har blitt en flott gutt som snart fyller 1 år :)

Anonymkode: 5e8a7...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elissa2
På 27.9.2017 den 7.29, Snart_mammatil2 skrev:

Trenger noe oppløftende. Ferskt blod på papiret på torsdag. Var hos fastlege og hun sjekket at livmorhals var lukket, det var den. Så tørket hun bort resten av blødningen. Lørdag kom det brunt blod på papiret, det var borte søndagsmorgen.  Sjekket dette hos fastlegen mandag, og hun gjorde det samme. Tirsdag skjedde det på nytt i litt større grad, så inatt kom det et par spiseskjeer brunt blod 😢 Dette kan vel umulig ha gått bra? Er 7+2 idag.

 

Har noen opplevd lignende? 

Jeg blødde mye med lille, gjennom hele første trimester! Nå sitter hun ved siden av meg og spiser bær❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 blødninger med sønn nr 1, 2 med nr 2 😊 håper du får like positive resultater som jeg gjorde. Mine to graviditeter har endt med barn som ikke klarer å være stille og bare krangler i dag 🙈

Anonymkode: e6d62...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3 blødninger med sønn nr 1, 2 med nr 2 😊 håper du får like positive resultater som jeg gjorde. Mine to graviditeter har endt med barn som ikke klarer å være stille og bare krangler i dag 🙈

Anonymkode: e6d62...b01

Som skrevet over her, så har jeg mistet 😔 Men prøver på igjen 🙃 Har et barn fra før på 8år 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Som skrevet over her, så har jeg mistet 😔 Men prøver på igjen 🙃 Har et barn fra før på 8år 😄

Det var leit å høre, selv om du var forberedt på det utfallet. Ønsker deg lykke til med prøvingen - det går sikkert bedre neste gang!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...