Gå til innhold

Baby fire måneder veldig tett og hoster til brekninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvornår bør vi oppsøke lege? Han er veldig tett og sover kun korte økter. Hoster til han brekker seg, nyser mye og er utilpass. 

Anonymkode: a5cb0...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hev hodeenden på senga. Gi litt vann. Desverre så gir melk mer slim 😔 

Kontakt lege etter noen dager. Nesesuger og gi saltvann. 

Anonymkode: 39bd8...572

Skrevet

Kjempe viktig å hebe hodeenden på sengen så baby ikke ligger flatt. Legg pute under madrass slik at hodet ligger opp

Skrevet

Ville ikke ventet lenge før jeg kontaktet lege. 

Anonymkode: 9c516...df3

Skrevet

Ville ikke ventet lenge siden babyen er så liten. Hadde det vært min baby hadde jeg ringt legekontoret imorgen tidlig og bedt om en hastetime imorgen.

Skrevet
48 minutter siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Ville ikke ventet lenge siden babyen er så liten. Hadde det vært min baby hadde jeg ringt legekontoret imorgen tidlig og bedt om en hastetime imorgen.

Kan jeg spørre hva du mener legen kan gjøre? Så lenge babyen ikke har pustebesvær eller feber over flere dager må ofte forkjølelse gå sin gang. 

Anonymkode: 9f276...cf8

Skrevet

Jeg ville dratt ril lege. Du kan muligens få solvipect på resept. Det gjorde iallfall jeg til en liten en, og for iss (eller babyen) så hjalp det. Han fikk opp slimet lettere. Men at han hoster til han spyr er faktisk bra, for da kommer slimet ut.

Skrevet

Heve hodeenden av senga. Jeg fikk forstøveraparat på hjelpemiddelsentralen. Saltvannsinnhalasjon gjør mirakler. 

Men nå var min plaget med pustevansker flere ganger. 

Jeg mener oppriktig at alle spedbarnsforeldre burde hatt tilgang på forstøveraparat med saltvann til de minste. Kjenner du noen som har dette hjemme som du kan låne av? 

Ellers er det fint å sove i kjølig luft. Jeg har mange ganger tatt på lue og votter, lagt i vogna, pakket godt inn i vinterpose og satt foran åpent vindu. Den kjølige lufta virker avsvellende på luftveiene. 

Sett på brems på vogna og legg bøker under hjulene i hodeenden. 

Anonymkode: f969f...35f

Skrevet

Ikke vent for lenge. Følg med på pustefrekvensen, at den ikke blir for rask. Hvordan er allmenntilstanden? Obs at den får i seg nok væske, må ha skikkelig våte bleier. På den alderen hadde min vært på sykehuset to ganger, og fått adrenalin og ventolin på forstøverapparat. Masse slim i luftveiene.. 

Anonymkode: 1720a...c9f

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hva du mener legen kan gjøre? Så lenge babyen ikke har pustebesvær eller feber over flere dager må ofte forkjølelse gå sin gang. 

Anonymkode: 9f276...cf8

Vel, min baby som da var 3 mnd var akkurat lik hi sin baby, hostet til han brakk seg, virket utilpass, nøs og sov lite. Han ble innlagt i 2 døgn på sykehuset. 

Skrevet

Oppsøk lege. Enten i dag eller imorgen, det må du som ser barnet føle på. Altså hvordan  du anser allmenntilstanden

Det kan være rsvirus. 

Når de er så små går jeg heller en gang for mye til legen enn for lite. 

Når det gjelder søvn har jeg funnet ut at det beste for mine er at jeg benker meg til i sofaen med puter i ryggen, og så sover babyen oppå meg. Da ligger den temmelig bratt, og puster bedre. 

Anonymkode: 4ba0d...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...