Gå til innhold

Naturlig fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er diskutert før, men:

Hva er greia med at folk sier å føde "naturlig" når det er uten medikamentell smertelindring? Så lenge barnet kommer ut vagina så er det vel "naturlig"? Eller er smertelindring=unaturlig? Isåfall: er ikke akupunktur smertelindring? 

Synes det er rart å si at det er en unaturlig fødsel fordi mot mottok medikamentell smertelindring.

Anonymkode: b8860...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke naturlig å ikke kjenne smerter når man føder. 

Skrevet
8 minutter siden, Evablaum skrev:

Så dersom akupunktur da er smertelindrende så er det ikke naturlig da? For smertene blir ikke helt borte med epidural ellet lystgass. 

Anonymkode: b8860...799

Skrevet
5 minutter siden, Evablaum skrev:

Hjelpe meg, det er ikke rart vi mennesker er uvenner! Datteren min er kom til verden i et planlagt keisersnitt, så i følge mange av dere så er jeg et mindreverdig menneske. Det jeg er mest stolt av i verden er at datteren min er frisk og for meg den beste. Det kunne aldri ha falt meg inn å dømme andre kvinner etter hvordan barna deres kom til verden. For meg er det viktigste at de tar seg godt av barna og gir de et godt liv. 

Anonymkode: 14910...05c

Skrevet

Jeg fødte vaginalt uten medikamenter. Men har aldri omtalt det som mer naturlig enn om det hadde vært med smertelindring på noe vis.

jeg vil heller påstå at det ordet kan brukes om to forskjellige ting. Føde naturlig, er for meg å føde vaginalt. Alternativet er keisersnitt. 

Så om man valgte medikamenter eller ikke, det forstår jeg ikke skal være mindre naturlig?! 

Jordmoren min er opptatt av kunnskap, fakta og forskning og mener akupunktur ikke er smertelindring eller har hjelpende funksjoner når det gjelder svangerskapsomsorg. Så i den forstand må hvertfall akupunktur være naturlig.

Anonymkode: 4360b...ff9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpe meg, det er ikke rart vi mennesker er uvenner! Datteren min er kom til verden i et planlagt keisersnitt, så i følge mange av dere så er jeg et mindreverdig menneske. Det jeg er mest stolt av i verden er at datteren min er frisk og for meg den beste. Det kunne aldri ha falt meg inn å dømme andre kvinner etter hvordan barna deres kom til verden. For meg er det viktigste at de tar seg godt av barna og gir de et godt liv. 

Det er vel ikke diskusjon om du er mindre verdig som menneske? Men å føde vaginalt er naturlig og keisersnitt ikke? 

Anonymkode: 4360b...ff9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, naturlig var det vel ikke?

Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor folk henger seg opp i hvordan andre føder sine barn. Jeg valgte ks og var strålende fornøyd, så hvis noen piner seg for å fremstå som urkvinne som klarer seg uten modern medisinens velsignelser: kjør på, men ikke forvent en medalje. For det spiller ingen rolle for noen, bortsett fra deg selv.

Anonymkode: 311db...205

Skrevet

Mindreverdighetskomplekser...så enkelt

Anonymkode: 8c4a6...ac3

Skrevet

Jeg anser en naturlig fødsel, en fødsel uten noen form for smertelindring

Det samme sier jm jeg går til nå

Anonymkode: 7ef14...1de

Skrevet

Hmm, jeg tenker at en naturlig fødsel er en fødsel helt uten hjelp av medikamenter, altså at kroppen klarer jobben helt selv.

Jeg personlig fødte helt uten smertelindring, men naturlig var den jo ikke for jeg fikk riestimulerende drypp fordi den dro sånn ut i tid.

Anonymkode: 9778f...7f9

Skrevet

Jeg har født tre barn uten smertelindring, men jeg ville ikke sagt at de var naturlige. Ingen av dem startet av seg selv, jeg har blitt satt i gang to ganger, og fått riestimulerende drypp en gang. En naturlig fødsel for meg, er uten medisinsk assistanse.

Anonymkode: 2e6f8...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...