Gå til innhold

Hjelpetiltak fra bv.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreslår de ALLTID hjelpetiltak til foreldre som de mener trenger det? Eller har de noen ganger ikke kapasitet til det så de bare tar barnet istedet?

Anonymkode: 2965a...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreslår de ALLTID hjelpetiltak til foreldre som de mener trenger det? Eller har de noen ganger ikke kapasitet til det så de bare tar barnet istedet?

Anonymkode: 2965a...69d

Når de ikke har kapasitet, henlegger de heller saker som burde blitt tatt tak i. Det er jo også veldig ressurskrevende å plassere de i beredskapshjem/fosterhjem. 

Anonymkode: 6d42b...479

Skrevet

Hvorfor påstår enkelte at barnevernet tok fra dem barnet uten å tilby hjelpetiltak?

Anonymkode: 2965a...69d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor påstår enkelte at barnevernet tok fra dem barnet uten å tilby hjelpetiltak?

Anonymkode: 2965a...69d

Hvis det er snakk om vold eller overgrep så tilbyr de vel ikke hjelpetiltak.

Anonymkode: da34c...c72

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Foreslår de ALLTID hjelpetiltak til foreldre som de mener trenger det? Eller har de noen ganger ikke kapasitet til det så de bare tar barnet istedet?

Anonymkode: 2965a...69d

Det må være noe alvorlig for at barn skal bli tatt ut av hjemmet.

Hjelpetiltak foreslås ofte mener jeg, både når det virkelig behøves og i mindre saker eller tvilstilfeller. 

Anonymkode: 112a8...c8b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når de ikke har kapasitet, henlegger de heller saker som burde blitt tatt tak i. Det er jo også veldig ressurskrevende å plassere de i beredskapshjem/fosterhjem. 

Anonymkode: 6d42b...479

Dette skjer nok helst ved kontorer der ting ikke fungerer helt. Med så mye fokus i media på saker der barnevern har sviktet, så tenker jeg at kontorer flest heller er redd for å ha gjort for lite og gjerne vil ha det dokumentert at noe er gjort.

Anonymkode: 112a8...c8b

Skrevet

De tenker nok ikke " oy denne uken har vi mye og gjøre så vi tar  X, Y og Z fra foreldrene så slipper vi litt kontorjobb" BV er der for at barn skal få en bedre hverdag ikke for og gjøre foreldrene fornøyde sp de barna som blir hentet ut de trenger det nok men det skjer ikke for at BV skal ha det lettere på jobb.

Skrevet

Det er ikke barnevernet som flytter barn ut fra hjemmet. Google "fylkesnemnda for barnevernssaker" og du vil informasjon finne..!

Hasteflytting, midlertidig, skal også være veldig godt begrunnet. De hadde aldri kommet unna med å "ta noen barn ut av hjemmet" fordi de ikke hadde ressurser eller tid til å hjelpe dem først. Selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...