Gå til innhold

Kjøring av skolebarn i private biler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere kritiske til hvem som får transportere barna deres i private biler i skoletiden? 1-4 klasse. 

Anonymkode: 26e70...360

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig!!

Anonymkode: 08514...9c1

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Utenfor skoletiden også. Skjer ulykker da også🙈

Skrevet

Jeg har krysset av på et skjema for at barnet mitt kan sitte på i privat bil med riktig sikring. Jeg regner da med at de ikke spør meg for hver enkelt person som evt. skal kjøre. :P

Anonymkode: 8afb1...5ca

Skrevet

Hvordan gjør dere det om skolen vil ha tillatelse til at de kan kjøre privatbiler til og fra arrangementet de skal på.?

Kjenner jeg ikke har lyst til å gi tillatelse, da iallefall 2 av de ansatte har vist veldig dårlig dømmekraft I spesielle situasjoner. Jeg har gitt tillatelse for buss og tog. Der er det tross alt yrkessjåfører som har visse retningslinjer og har som oftest god erfaring. 

Skrevet

Ja, jeg er veldig opptatt av trafikksikkerhet og sikring av barn i bil, men jeg stoler på de ansatte på skolen og tillater at datteren min sitter på med dem de gangene det er nødvendig. 

Skrevet

De fleste som kjører bil har samme førerkort som meg. De fleste ønsker å komme hel frem selv og har intet ønske om å skade verken passasjerer eller bil. Trafikk er farlig. Også når jeg kjører. 

Jeg er sær. Men barna mine får lov å sitte på privat bil på skole og i bhg så lenge de sikres korrekt. Jeg har egen bilstol til utlånsformål. 

Anonymkode: 79002...c87

Skrevet

Så lenge sjåfører sørger for at barna er riktig sikret, så har jeg ingenting i mot det. Men en gang ble jeg ganske sint på pappan til en på fotballaget til eldstegutten; min gutt skulle sitte på med han til bortekamp og han kjører med en gammel amerikansk bil som ikke har sikkerhetssele montert i baksetet. Og han kjører avgårde med min gutt og en annens gutt i baksetet. Da var jeg forbanna og både treneren og han pappan fikk vite at jeg ikke synes det var greit!

Anonymkode: f4f9c...552

Skrevet

Hos oss fyller foreldrene ut et skjema med hva barnet for lov til av forskjellige ting. En av de tingene som står der er "å sitte på i privat bil med en av de voksne på skolen". Der er det bare å krysse ja eller nei, enkelt og greitt.

Skrevet

Når skjer det at det kjøres privatbiler i skoletiden? Da er det vel snakk om masse foreldre som må stille opp med biler? Trengs mange biler for å få plass til en skoleklasse. 

Anonymkode: f7853...c12

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når skjer det at det kjøres privatbiler i skoletiden? Da er det vel snakk om masse foreldre som må stille opp med biler? Trengs mange biler for å få plass til en skoleklasse. 

Det er stort sett bare om de må kjøre ungen på legevakta 

Anonymkode: 8d23a...a80

Skrevet

Vil anta at de som kjører har like liten lyst til å kræsje som jeg har, så det har jeg ingen betenkeligheter med.

Anonymkode: aa5b6...d76

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er dere kritiske til hvem som får transportere barna deres i private biler i skoletiden? 1-4 klasse. 

Når ble det et tema? Har aldri vært aktuelt her. Har aldri fått spørsmål om det fra skolen.

Anonymkode: 3df00...845

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå går barna i bhg enda, men her er skoleklassene så små at 2-3 lærere fint får med seg en klasse på tur. Brukes ofte i forbindelse med utflukter da det ikke finnes kollektivtilbud og budsjettet ikke tillater innleie av buss så ofte.

Anonymkode: 2fc2b...f97

Skrevet

Her har de ikke økonomi til å leie inn busser. De får avogtil spørsmål om elevene vil komme å se på teaterforestillinger, biblioteket, museum, prøve tennis, skøyter, skiturer osv. Da må foreldrene stiller opp.

Anonymkode: 048a2...b2a

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det dreier vanligvis om barn som av en eller annen grunn ikke kan gå langt eller sykle når vi skal på tur, eller at noen få barn er valgt ut til å være med på noe spesielt. Skal flere klasser avgårde og vi ikke kan gå eller sykle, får vi buss. Vi bruker aldri andre foreldre til å kjøre, tillatelser vi samler inn gjelder kun anledning til å sitte på i bil med ansatte på skolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...