Gå til innhold

Egenmelding i IA-bedrift


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hjemme i to dager og er bedre nå og tenkte å prøve meg på jobb i morgen. Men hva skjer hvis jeg ikke er så bra som jeg føler nå? Kan jeg f.eks være hjemme på torsdag i samme egenmeldingsperiode? Eller må jeg ev ha sykemelding da? 

Anonymkode: 41d07...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel rundt 24(?) enkeltdager du kan ta ut når du vil (ved behov) og 8 dager sammenhengende før sykemelding er nødvendig. Slik jeg har forstått reglene. Så du kan være hjemme torsdag om du ikke er helt bra likevel. 

Anonymkode: 8d927...7c9

Skrevet

Så lenge du ikke benytter egenmelding i mer en 8 dager i en 16 dagers periode så er alt ok. Dette betyr at du kan bruke egenmelding mandag og tirsdag, jobbe onsdag og så benytte egenmelding i 6 dager til (husk helg teller med om du er syk både fredag og mandag) etter disse 8 dagene må du har sykemelding. Du må da også jobbe minimum 16 dager før du kan bruke egenmelding igjen.

Anonymkode: d1037...d88

Skrevet

Ok. Takk for svar!

Da tar jeg sjansen på å prøve meg på jobb i morgen, det er ting jeg absolutt burde fått gjort. 

Anonymkode: 41d07...b04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...