Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Jeg har vært hjemme i to dager og er bedre nå og tenkte å prøve meg på jobb i morgen. Men hva skjer hvis jeg ikke er så bra som jeg føler nå? Kan jeg f.eks være hjemme på torsdag i samme egenmeldingsperiode? Eller må jeg ev ha sykemelding da? Anonymkode: 41d07...b04
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Du har vel rundt 24(?) enkeltdager du kan ta ut når du vil (ved behov) og 8 dager sammenhengende før sykemelding er nødvendig. Slik jeg har forstått reglene. Så du kan være hjemme torsdag om du ikke er helt bra likevel. Anonymkode: 8d927...7c9
aanonym Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 https://www.infotjenester.no/artikler/dette-maa-du-vite-om-egenmelding/
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Så lenge du ikke benytter egenmelding i mer en 8 dager i en 16 dagers periode så er alt ok. Dette betyr at du kan bruke egenmelding mandag og tirsdag, jobbe onsdag og så benytte egenmelding i 6 dager til (husk helg teller med om du er syk både fredag og mandag) etter disse 8 dagene må du har sykemelding. Du må da også jobbe minimum 16 dager før du kan bruke egenmelding igjen. Anonymkode: d1037...d88
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 Ok. Takk for svar! Da tar jeg sjansen på å prøve meg på jobb i morgen, det er ting jeg absolutt burde fått gjort. Anonymkode: 41d07...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå