Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Krav til opptak er fullført førskulelærarutdanning. I tillegg kjem krav om minimum snittkarakter 3 i matematikk (224 årstimer) og norsk (393 årstimer, gjennomsnitt av hovudmål, sidemål og munnleg), fra videregående skole. Karakterkravet i matematikk gjeld ikkje for søkjarar som har matematikk som programfag/studieretningsfag frå vidaregåande skole. jeg har gått yrkesfag og var ferdig utdannet i 2005. Anonymkode: 157c4...6e5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Hva skal du søke på? Om du har gått yrkesfag har du jo ikke noen av tingene de krever. Anonymkode: 13f56...67e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Hva vil du ha forklaring på? Anonymkode: 86961...7b4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Har du førskolelærerutdanning og ble tatt inn på 23/5-regelen? Anonymkode: a1ef8...8b9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har du førskolelærerutdanning og ble tatt inn på 23/5-regelen? Anonymkode: a1ef8...8b9 Hun har vei ikke det når hun skriver at hun har gått yrkesfag. Eller kanskje hun har gått det i tillegg? Anonymkode: 86961...7b4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun har vei ikke det når hun skriver at hun har gått yrkesfag. Eller kanskje hun har gått det i tillegg? Anonymkode: 86961...7b4 Det var jo kanskje derfor jeg spurte... Jeg forstod nemlig ikke helt hva hi ønsket svar på. Anonymkode: a1ef8...8b9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Jeg er utdannet innen butikkfaget. To år som lærling og to år på salg og service. I tillegg har jeg barnehagelærerutdanning. 7 års erfaring innen barnehage og et år som pedleder. Jeg er 29 år. Anonymkode: 157c4...6e5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 Jeg var kanskje veldig dårlig til å formulere meg her, men det jeg lurer på er; Jeg er usikker på om jeg har 224 års timer med matte og 393 med norsk. Hvordan finner jegbit av det? Og dersom jeg ikke har det, har jeg muligheten til å søke med realkompetanse eller 23/5 regelen? Anonymkode: 157c4...6e5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 Finner ut av skulle det stå Anonymkode: 157c4...6e5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 Du har garantert ikke matte og norsk på det nivået med yrkesfag. Henvend deg til en studieveileder. Anonymkode: f8f3d...f25
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #11 Skrevet 26. september 2017 Kan jeg spør hva du skal søke på hi? Anonymkode: 86961...7b4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #12 Skrevet 26. september 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var kanskje veldig dårlig til å formulere meg her, men det jeg lurer på er; Jeg er usikker på om jeg har 224 års timer med matte og 393 med norsk. Hvordan finner jegbit av det? Og dersom jeg ikke har det, har jeg muligheten til å søke med realkompetanse eller 23/5 regelen? Anonymkode: 157c4...6e5 Har jeg forstått det riktig at du ikke har studiekompetanse? For da kvalifiserer du ikke. Du kan alltids høre med en studieveileder. Men det har blitt strenge krav for å bli lærer. Anonymkode: a1ef8...8b9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #13 Skrevet 26. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spør hva du skal søke på hi? Anonymkode: 86961...7b4 Jeg tror det er glsm. Anonymkode: a1ef8...8b9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #14 Skrevet 26. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har jeg forstått det riktig at du ikke har studiekompetanse? For da kvalifiserer du ikke. Du kan alltids høre med en studieveileder. Men det har blitt strenge krav for å bli lærer. Anonymkode: a1ef8...8b9 Hun skriver jo at hun er utdannet barnehagelærer. Antall årstider står på vitnemålet ditt, hi. Om du er i tvil kan du ringe studieveilederen på den videregående skolen du gikk ved, der får du sikkert svar. Anonymkode: b6006...f70
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #15 Skrevet 26. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun skriver jo at hun er utdannet barnehagelærer. Antall årstider står på vitnemålet ditt, hi. Om du er i tvil kan du ringe studieveilederen på den videregående skolen du gikk ved, der får du sikkert svar. Anonymkode: b6006...f70 Kan hende hun har kommet inn med realkompetanse. 23/5-regelen? Man kommer ikke inn på lærerutdanninger med realkompetanse mer, grunnet karakterkravet fra vgs. Anonymkode: a1ef8...8b9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #16 Skrevet 26. september 2017 Det er glsm ja Anonymkode: 157c4...6e5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #17 Skrevet 26. september 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var kanskje veldig dårlig til å formulere meg her, men det jeg lurer på er; Jeg er usikker på om jeg har 224 års timer med matte og 393 med norsk. Hvordan finner jegbit av det? Og dersom jeg ikke har det, har jeg muligheten til å søke med realkompetanse eller 23/5 regelen? Anonymkode: 157c4...6e5 Etter som det jeg kan se, så er de timene kravene til generell studiekompetanse, og hvis du kom inn på førskolelærerutdanningen med generell studiekompetanse. Så burde du vel ha de timene. Jeg har noe av det det samme som deg. Har gått yrkesfag som ga meg studiekompetanse, og fikk meg inn på førskolelærerutdanning https://www.studentum.no/ofte-stilte-sporsmal-9242 Anonymkode: 86961...7b4
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #18 Skrevet 27. september 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun skriver jo at hun er utdannet barnehagelærer. Antall årstider står på vitnemålet ditt, hi. Om du er i tvil kan du ringe studieveilederen på den videregående skolen du gikk ved, der får du sikkert svar. Anonymkode: b6006...f70 Ehhhhh. Hun skriver at hun har yrkesfag og vil søke førskolelærer. Anonymkode: f8f3d...f25
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #19 Skrevet 27. september 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehhhhh. Hun skriver at hun har yrkesfag og vil søke førskolelærer. Anonymkode: f8f3d...f25 Eh, nei. Hun skriver at hun har yrkesfag fra vgs og førskolelærerutdanning. Anonymkode: 3a7de...ea5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #20 Skrevet 27. september 2017 På videregående gikk jeg yrkesfag jeg er utdannet barnehagelærer, jeg kom inn med realkompetanse. jeg har ikke studiekompetanse. men får man det dersom man har tatt en bachelor? Anonymkode: 157c4...6e5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #21 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: På videregående gikk jeg yrkesfag jeg er utdannet barnehagelærer, jeg kom inn med realkompetanse. jeg har ikke studiekompetanse. men får man det dersom man har tatt en bachelor? Anonymkode: 157c4...6e5 Studiekompetanse får en fra vidergående fagene Anonymkode: 86961...7b4
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #22 Skrevet 27. september 2017 Tror du burde revurdere læreryrket... Anonymkode: 8fc83...156
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #23 Skrevet 27. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror du burde revurdere læreryrket... Anonymkode: 8fc83...156 Hvorfor det? Anonymkode: 157c4...6e5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #24 Skrevet 27. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: På videregående gikk jeg yrkesfag jeg er utdannet barnehagelærer, jeg kom inn med realkompetanse. jeg har ikke studiekompetanse. men får man det dersom man har tatt en bachelor? Anonymkode: 157c4...6e5 Det var dette jeg så for meg. Det hadde vært lettere å svare deg om du hadde forklart dette med en gang. Siden du ikke har studiekompetanse så mangler du de timene som oppgis som opptakskrav. Det har blitt strengere for de som ønsker å bli lærer. På den "nye" lærerutdanningen som er femårig kan man ikke komme inn med realkompetanse. Du oppfyller ikke kravene for å komme inn på glsm. Det du kan gjøre er å høre med skolen hvor du har tenkt å søke. Anonymkode: a1ef8...8b9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #25 Skrevet 27. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: På videregående gikk jeg yrkesfag jeg er utdannet barnehagelærer, jeg kom inn med realkompetanse. jeg har ikke studiekompetanse. men får man det dersom man har tatt en bachelor? Anonymkode: 157c4...6e5 Hvis du ikke har studiekompetanse, så spørs det om du har nok timer. Men timene du har hatt står på vitnemålet ditt Anonymkode: 86961...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå