Gå til innhold

Kjøkkeninnredning 4x4 meter. Er det "nok"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om vi bare skal ha innredning på disse to veggene, eller om vi burde ha mer? Har lyst på stort spisebord også.

Anonymkode: 9b4af...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet. 

Skrevet

Blir det fulle 8 meter benkeplate, eller 4x4 på to møtende vegger så en del av benkeplaten blir borte?

Om det er nok kan bare dere svare på. Mange klarer seg jo med et par meter. Vi har ca 12 m benkeplate, og det synes jeg er i minste laget.. *skamfull*

Anonymkode: a35c3...908

Skrevet

Kan du bare svare på selv. Hvor mye ting har du, hvor mye plass bruker du. Vi har ca 3 m benkeplate, da inkludert komfyr og vask. Noen flere skap på en annen vegg. Holder ok, men det krever at vi er selektive på hva vi har på kjøkkenet og hvor mye ekstra dill og dall vi kjøper. 

Anonymkode: 2fa95...0ad

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Blir det fulle 8 meter benkeplate, eller 4x4 på to møtende vegger så en del av benkeplaten blir borte?

Om det er nok kan bare dere svare på. Mange klarer seg jo med et par meter. Vi har ca 12 m benkeplate, og det synes jeg er i minste laget.. *skamfull*

Anonymkode: a35c3...908

12 meter benkeplate er for lite?? :hakeslepp: Jeg slutter aldri å la meg overaske her inne

Anonymkode: 9becb...04a

Skrevet

Vi har 4 meter en vei (med koketopp). 3 meter andre vegg (med dobbel utslagsvask) og 2 meter "øy utstikker". Da har jeg ikke regnet med hjørnene som også oppbevares mye på. Benkeplaten på vegg en er perfekt lengde til matlaging. Benkeplate på vegg 2 er perfekt str for oppvask. "Øy utstikkeren" er perfekt som avlastning, men ikke nødvendig. Jeg har ingen overskap, kun skuffer under benk, samt en høyvegg med dobbel komfyr, kjøleskap, hyller til kaffetrakter, kopper og div. Passer perfekt til oss som en sosial familie på 4.

Anonymkode: 4acb2...146

Skrevet

Vi har en fem meter lang kjøkkenbenk. Koketopp i ene enden, vask i andre. I overkant av tre meter «arbeidssone» i midten. 

Ellers høyskap på teknisk vegg og annen integrert oppbevaring.

Har rikelig med lagringsplass i innredning og arbeidsplass på benk. Men bruker ikke benken til «lagringsplass» den er ryddig når den ikke er i bruk. 

Har flere bekjente med mer benkplass enn meg, men som fyller det opp med kjøkkenmaskiner, micro (!), juicer, kaffemaskin+++ Det skaper mye ekstra vask og støvtørking, og ser rotete ut. 

Her er micro, kaffemaskin o.l. integrert i teknisk vegg, og resten av maskinparken lett tilgjengelig i skuffer. Hvordan bruker du kjøkkenet og hva tenker du å bruke benkplassen til? Du må nesten definere familiens behov for å finne ut hva som passer for dere...

Anonymkode: 69db7...29c

Skrevet

På møtene vegger. 4 meter på hver vegg. Tenker 4 meter benkeplate på ene veggen minus komfyren. På den andre blir det bare litt benk fordi der kommer vask og kjøleskap.

Kjøkkenet er 20 kvm og har to dører og to store vindu. Skal jeg ha plass til så stort spisebord som jeg ønsker (skovby) så får jeg ikke plass til mer. Jeg er glad i å lage mat og invitere gjester. Det er kjøkkenet som blir spiseplass. Skal ikke ha spisebord i stua.

Har mye oppbevaringsmuligheter ellers i huset, så ser for meg at jeg må ha penserviset i stua.

Hi

Skrevet
2 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Jeg forstår ikke spørsmålet. 

Hva er det som er uforståelig?

Hi

Skrevet

Vi har kjøpt nytt hus og driver å planlegger kjøkken. Vi får ca like mye innredning som dere og jeg tror det blir i minste laget. På den ene veggen skal vi ha høyskap og benkeskap på motsatt vegg. 

Anonymkode: 169fb...5f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...