Gå til innhold

Svigerfar. "Bestefar"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi la være å invitere ham i bursdagen til et av "barnebarna" hans? Han har droppet mange bursdager (vil heller sitte med pc), og ungene har ikke begynt på skolen engang. Noen som har vært i samme båt? 

Anonymkode: d4486...27f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Barnebarna"? Er han stebestefareller noe slikt?

Jeg hadde uansett invitert. Mamma var alkoholiker og kom aldri, men hun fikk likevel en invitasjon. Da hadde jeg gjort mitt og hun fikk velge selv om hun ville komme eller ikke

Anonymkode: 69453...59c

Skrevet

Hvorfor bestefar i hermetegn? Er han ikke biologisk bestefar?

Ville uansett invitert, det er opp til han om han vil komme, men invitasjon skal han ha.

Anonymkode: 15e01...4c0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

"Barnebarna"? Er han stebestefareller noe slikt?

Jeg hadde uansett invitert. Mamma var alkoholiker og kom aldri, men hun fikk likevel en invitasjon. Da hadde jeg gjort mitt og hun fikk velge selv om hun ville komme eller ikke

Anonymkode: 69453...59c

Jeg mener at man ikke er bestefar automatisk, det er noe man velger å være. Han velger å ikke være det. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ville uansett invitert, det er opp til han om han vil komme, men invitasjon skal han ha.

Skrevet

Biologisk bestefar :ler:

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt uenig. Kan være mange grunner til at en "biologisk bestefar" ikke trenger å inviteres i bursdag. Tittelen "mors far" gir ingen frikort til å oppføre seg som en drittsekk. Å være bestefar mener jeg en skal gjøre seg fortjent til, ellers kan man holde seg unna.  

Anonymkode: 6a996...ac7

Skrevet

Det er ikke alle som er så interesserte i småbarn. De kan likevel få et veldig godt forhold til barna når de blir eldre. Hvis han ikke har gjort noe annet galt enn å droppe noen barnebursdager synes jeg helt klart dere skal invitere ham

Anonymkode: 57ad3...48d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alle som er så interesserte i småbarn. De kan likevel få et veldig godt forhold til barna når de blir eldre. Hvis han ikke har gjort noe annet galt enn å droppe noen barnebursdager synes jeg helt klart dere skal invitere ham

Anonymkode: 57ad3...48d

Det er faktisk ganske sårende for et barn at "bestefar" ikke gidder å komme. Eller at han kaller ungen for bæsjeunge. Og han har sagt til oss at vi ikke må få flere barn, for det blir ikke gutt neste gang heller. Altså, han er gjennomført drittsekk.

Vi har vært utrolig greie mot ham, gir julegaver, inviterer osv. Men det orker vi ikke mer.

Han kom ikke engang i bryllupet vårt. Han får  bare sitte i leiligheten sin og råtne med nyhetsspeilet og all jødehater-meningene sine.

Skrevet

Min mormor viste ingen interesse for meg som barn. Hun viser ingen interesse for sine oldebarn og det viser seg at hun viste minimal interesse for min mor altså hennes eget barn når hun var liten.

Mormor har nå et godt forhold til meg og min mor, det viste seg at hun bare aldri klarer å forholde seg til små barn. Jeg brydde meg ikke om henne som barn, men er glad for at hun alltid ble bedt på familiesammenkomster, på den måten oppretholdte vi en kontakt og fikk senere et varmt forhold når jeg ble voksen.

Anonymkode: b79ce...b3b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min mormor viste ingen interesse for meg som barn. Hun viser ingen interesse for sine oldebarn og det viser seg at hun viste minimal interesse for min mor altså hennes eget barn når hun var liten.

Mormor har nå et godt forhold til meg og min mor, det viste seg at hun bare aldri klarer å forholde seg til små barn. Jeg brydde meg ikke om henne som barn, men er glad for at hun alltid ble bedt på familiesammenkomster, på den måten oppretholdte vi en kontakt og fikk senere et varmt forhold når jeg ble voksen.

Anonymkode: b79ce...b3b

Hadde han ennå klart å forholde seg til voksne, eller store barn. Vet du - jo mer jeg tenker på alt han har gjort jo mer føler jeg på en lettelse ved at han selv fjerner seg fra familien :)

Greit med en tråd og svar som hjelper tankene på plass :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...