Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Jeg gir snart opp altså. Vi kjøpte et hus for et par år siden, og det tar aldri slutt med feil og mangler. Ventilasjonsanlegget streiket etter kort tid, gulvet fliser, vi har rotter i kjelleren, vannrør er lagt i yttervegg, det mangler musebånd, det mangler fluenetting, garasjeporten er feilmontert, kloakken vår er koblet feil mm. I tillegg - alt vi blir med på, eller skaffer oss, blir vi lurt på. Jeg kjøpte beis til å beise terrassen - den boblet, og resultatet ble stygt. Konklusjonen var at det var en feil med beisen. Vi leverte bilen på service, og fikk den tilbake med flere feil enn da vi leverte den. Vi fikk støpt gulv til ny garasje, og gulvet ble skjevt. Kaffemaskinen vi kjøpte streiket etter en måned. Vi kjøpte en utesofa, og putene raknet i sømmen. Til og med noe så trivielt som å kjøpe en bukse går galt. Den raknet også i sømmen. Hva er det som foregår? Bad karma? Eller er det slik for alle...? Anonymkode: 96f35...cab
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Den boblende beisen skyldes nok fuktighet, enten i lufta, eller i treverket. Dårlig hus skyldes uflaks, kanskje kombinert med for dårlig lesing av tilstandsrapporten.. var alt topp i tilstandsrapporten ville jeg vurdert klage. Vi har en moccamaster på 15ende året. Mens min søsters billige kaffetrakter røk på 3 måneden... Men mye er jo også hvordan man ser på det. Jeg har to unger med hver sin kroniske tilstand. Ingenting alvorlig, men vi er på kontroll innimellom. Da sender jeg rapport om videre behandling til besteforeldrene (etter deres ønske). Det ene paret gleder seg over hver nye behandling, og håper at barnet blir kvitt plagene, men ser ellers på barnet som friskt og raskt, bortsett fra denne ene tingen. Det andre paret svarer alltid med meldinger om de stakkars barna våre som får alt, og skal slite med sykdom i så ung alder osv osv. Barna mine er jo de samme. Men for det ene paret er barna mine friske, bortsett fra et lite problem. For de andre har jeg stakkars syke barn, som lider med sykdom... Anonymkode: 28c58...f00
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den boblende beisen skyldes nok fuktighet, enten i lufta, eller i treverket. Dårlig hus skyldes uflaks, kanskje kombinert med for dårlig lesing av tilstandsrapporten.. var alt topp i tilstandsrapporten ville jeg vurdert klage. Vi har en moccamaster på 15ende året. Mens min søsters billige kaffetrakter røk på 3 måneden... Men mye er jo også hvordan man ser på det. Jeg har to unger med hver sin kroniske tilstand. Ingenting alvorlig, men vi er på kontroll innimellom. Da sender jeg rapport om videre behandling til besteforeldrene (etter deres ønske). Det ene paret gleder seg over hver nye behandling, og håper at barnet blir kvitt plagene, men ser ellers på barnet som friskt og raskt, bortsett fra denne ene tingen. Det andre paret svarer alltid med meldinger om de stakkars barna våre som får alt, og skal slite med sykdom i så ung alder osv osv. Barna mine er jo de samme. Men for det ene paret er barna mine friske, bortsett fra et lite problem. For de andre har jeg stakkars syke barn, som lider med sykdom... Anonymkode: 28c58...f00 Joda, godt poeng. Glasset er ikke halvtomt, det er halvfullt osv... Men, det er liksom alt. Alt jeg tar i om dagen, går galt. Jeg sjekket fuktigheten i treverket før jeg beiset, det var fint. Jeg kjøpte korrekt utstyr, og malte i oppholdsvær. Jeg klagde på beisen, og det viste seg at det var noe feil med den. Rett og slett uflaks. Huset sjekket vi nøye. Pappa er takstmann, så han kikket grundig over det meste. Han kunne ikke ane at ventilasjonsanlegget var pill råttent, eller at vannrørene lå i yttervegg. Vi har klaget huset inn til eierskifteforsikringen, men de bare trenerer og trenerer. De har tilbudt oss 30.000 kr i kompensasjon, men skadene og manglene er på mer enn 400.000 kr. Jeg er bare så lei av at ingen har yrkesstolthet lenger. Alt blir gjort halvveis, og servicen i etterkant er elendig. Håper det går bra med barna dine, og at dere får den hjelpen dere trenger. ⭐️ HI Anonymkode: 96f35...cab
Fandens Oldemor Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Skjønner godt hva du mener, er veldig godt kjent med Murphy's Law selv. Vi har møtt enormt med motgang. Det ene bare avløser det andre. Nå har vi blitt vant til det, og innser at det antageligvis alltid vil være et eller annet som ligger som en sky over oss. Før var vi gjerne litt naive og tenkte at de fæleste tingene er sånt som ikke skjer med oss, bare med andre. Nå har vi skjønt at det nesten er motsatt. Og jeg tror det er sånn for veldig mange, selv om det kanskje ikke er sånn for alle. De færreste går vel rundt og snakker om elendigheten til alle, jeg gjør i alle fall ikke det. Vi har nok alle vårt. Men så tror jeg man må snu tankegangen litt, hvor jalla det enn høres ut. Man er nesten nødt til å stoppe opp av og til og se rundt seg på hva man faktisk har. Det er mye man er heldig med, selv om det blir mye vanskelig også. Noen sier at "man får ikke mer motgang enn man klarer", og det er nok noe i det selv om det ofte ikke kjennes sånn ut. Jeg håper og tror at det er en slags balanse i det, at når vi møter mye motgang som vi ikke rår over selv (det blir noe annet når man tar dumme valg), så har vi også veldig mye å være takknemlige for. Sånn prøver i alle fall jeg å komme meg gjennom de vanskeligste periodene. Det er liksom det eneste alternativet ved siden av å bukke under, og det er jo egentlig ikke et alternativ. Når det gjelder eierskifteforsikring så vet jeg at det er veldig frustrerende når det tar så lang tid, de er mestere i trenering. Det at de har tilbudt et slags forlik er et godt tegn, press dem så kjapt som mulig til retten gjennom advokat så skal dere se at det går veien. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 32 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Skjønner godt hva du mener, er veldig godt kjent med Murphy's Law selv. Vi har møtt enormt med motgang. Det ene bare avløser det andre. Nå har vi blitt vant til det, og innser at det antageligvis alltid vil være et eller annet som ligger som en sky over oss. Før var vi gjerne litt naive og tenkte at de fæleste tingene er sånt som ikke skjer med oss, bare med andre. Nå har vi skjønt at det nesten er motsatt. Og jeg tror det er sånn for veldig mange, selv om det kanskje ikke er sånn for alle. De færreste går vel rundt og snakker om elendigheten til alle, jeg gjør i alle fall ikke det. Vi har nok alle vårt. Men så tror jeg man må snu tankegangen litt, hvor jalla det enn høres ut. Man er nesten nødt til å stoppe opp av og til og se rundt seg på hva man faktisk har. Det er mye man er heldig med, selv om det blir mye vanskelig også. Noen sier at "man får ikke mer motgang enn man klarer", og det er nok noe i det selv om det ofte ikke kjennes sånn ut. Jeg håper og tror at det er en slags balanse i det, at når vi møter mye motgang som vi ikke rår over selv (det blir noe annet når man tar dumme valg), så har vi også veldig mye å være takknemlige for. Sånn prøver i alle fall jeg å komme meg gjennom de vanskeligste periodene. Det er liksom det eneste alternativet ved siden av å bukke under, og det er jo egentlig ikke et alternativ. Når det gjelder eierskifteforsikring så vet jeg at det er veldig frustrerende når det tar så lang tid, de er mestere i trenering. Det at de har tilbudt et slags forlik er et godt tegn, press dem så kjapt som mulig til retten gjennom advokat så skal dere se at det går veien. Lykke til! Takk for et godt og gjennomtenkt svar! Ja, uttrykket du nevner - man får ikke mer motgang enn man klarer - tenker jeg ofte over. Det er kanskje noe i det? Og så sant som du sier at man må stoppe opp og se alt det fine man har og. Jeg vet jo det innerst inne. Noen ganger må jeg bare lufte frustrasjonen litt, før jeg bretter opp ermene og rydder opp i alt det andre roter til for oss. HI Anonymkode: 96f35...cab
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 Mye handler nok om dette med halvfullt/halvtomt, litt dårlig uttrykk på norsk, men men. Jeg tror likevel at noen er mer heldig enn andre. Noen blir syke, noen sliter med å få barn, noen blir skadet i forbindelse med fødsel, noen "greier" å kjøpe en bukse som revner, en telefon med fabrikkfeil osv, noen er kjempeheldig med huskjøp, noen strever seg gjennom en utdanning hvor andre kanskje så vidt åpnet boka før eksamen og lista er sikkert mye lenger... Noen opplever i overkant mange av disse tingene, mens enkelte kommer seg gjennom livet uten de alt for store utfordringene. Hvorfor det er sånn har jeg ikke noe godt svar på. Anonymkode: 31a2f...4c6
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Vi har hatt våre runder med både huskjøp, bilkjøp, kronisk sykdom og «uflaks». Men da er det viktig å ikke ta på seg en offerrolle i slike livssituasjoner, ellers kan en gå totalt i kjelleren. Det er ALLTID noe som er positivt, en klem, et blikk. Noen gode ord. Og garantert noen rundt deg som har det mye verre enn deg selv. Jeg ville ikke byttet ut mitt liv når det var på sitt verste med min venninne sitt liv. Mammaen hennes døde i kreft når venninnen min var barn, hun har hatt kreft selv, mannen hennes fikk diagnosen MS. 1 av barna ble født prematurt og økonomiske problemer pga sykdom og stønadstull. Da tenker jeg alltid, takk for at jeg er så heldig at jeg er passe frisk og kan leve et normalt liv! Og at jeg har ressurser ekstra slik at jeg kan hjelpe andre når det kniper hos de. Anonymkode: 46830...091
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå