Gå til innhold

Hva er fordelenmedbå være alenemamma?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eneste fordelene jeg kommer på:

Mindre skatt, hjelp med dekke av barnehage/sfo, dobbel barnetrygd, slipper og forholde seg til en "#¤%¤"manfolk.

Men selv med litt hjelp fra nav og mindre skatt, så er i alle fall jeg konstant blakk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cersei Lannister skrev:

Eneste fordelene jeg kommer på:

Mindre skatt, hjelp med dekke av barnehage/sfo, dobbel barnetrygd, slipper og forholde seg til en "#¤%¤"manfolk.

Men selv med litt hjelp fra nav og mindre skatt, så er i alle fall jeg konstant blakk :P

Velvel Cersei, snart har du ingen barn mer så da går det fint vettu. 

Anonymkode: ee9cd...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg føler jeg har et ekstra sterkt bånd til barna mine siden de kun har meg. BF stakk da jeg var gravid...

Anonymkode: b9a3c...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Velvel Cersei, snart har du ingen barn mer så da går det fint vettu. 

Anonymkode: ee9cd...2a0

wtf?

Anonymkode: ddd42...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Velvel Cersei, snart har du ingen barn mer så da går det fint vettu. 

Anonymkode: ee9cd...2a0

pøhh ingen fare, neste er jo på vei ;)

Siste hoppet ut av vinduet er ikke min feil  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

wtf?

Anonymkode: ddd42...4b4

Game of Trhones.

Cersei hadde tre barn, ene ble forgiftet i bryllup, nr. ble (i serien, boken så langt jeg kommet ble hun bare krøplet) forgiftet, nr. 3 hoppet ut av vinduet ;) :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cersei Lannister skrev:

Game of Trhones.

Cersei hadde tre barn, ene ble forgiftet i bryllup, nr. ble (i serien, boken så langt jeg kommet ble hun bare krøplet) forgiftet, nr. 3 hoppet ut av vinduet ;) :nigo:

Hehe ok.

Anonymkode: ddd42...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cersei Lannister skrev:

pøhh ingen fare, neste er jo på vei ;)

Siste hoppet ut av vinduet er ikke min feil  :nigo:

Sant nok, jeg pleide å ha tre drager, så føler med deg

Anonymkode: ee9cd...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel helt seriøst fra min side. Det kan være at barnefar flytter fra oss og jeg er bekymra. Prøver å fokusere positivt og lete etter fordelene med en slik situasjon.. 

 

Trenger motiverende svar her folkens! 

Anonymkode: 2e69e...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sant nok, jeg pleide å ha tre drager, så føler med deg

Anonymkode: ee9cd...2a0

The 7 Kingdoms er mine, sånn by the way ;) Ellers så henter jeg hjelp fra andre siden av The wall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippe barnefar med påfølgende rot, ekstra klesvask og diskusjoner om oppdragelse og arbeidsfordeling. 

 

Anonymkode: 46b9f...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Cersei Lannister skrev:

The 7 Kingdoms er mine, sånn by the way ;) Ellers så henter jeg hjelp fra andre siden av The wall :nigo:

Lol, fra zombiene du frykter da eller?

 

tenker at det fine med å være alenemor forresten er at har man et greit samarbeid med eks får man fri i blant 

 

med mindre man har tre barn med broren sin da

Anonymkode: ee9cd...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel helt seriøst fra min side. Det kan være at barnefar flytter fra oss og jeg er bekymra. Prøver å fokusere positivt og lete etter fordelene med en slik situasjon.. 

 

Trenger motiverende svar her folkens! 

Anonymkode: 2e69e...afd

Jeg har alltid vært alene, så vet ikke hvordan det er å være i forhold med barn.

Men... For min del, så er det lettere da jeg ikke har noen og krangle med. Jeg bestemmer husreglene, oppdragelsen hjemme og rutinene. Jeg har mye dårligere økonomi enn det jeg hadde før, men det er vært det ;) 

Jeg liker rolige kvelder hjemme, så for min del så trives jeg delvis med å sitte hjemme om kveldene og styre for meg selv, eller hvis jeg vil ha selskap så har jeg bla. spillkvelder med venner ;)

Du får i alle fall første året mye hjelp fra nav med støtte for å klare overgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cersei Lannister skrev:

Jeg har alltid vært alene, så vet ikke hvordan det er å være i forhold med barn.

Men... For min del, så er det lettere da jeg ikke har noen og krangle med. Jeg bestemmer husreglene, oppdragelsen hjemme og rutinene. Jeg har mye dårligere økonomi enn det jeg hadde før, men det er vært det ;) 

Jeg liker rolige kvelder hjemme, så for min del så trives jeg delvis med å sitte hjemme om kveldene og styre for meg selv, eller hvis jeg vil ha selskap så har jeg bla. spillkvelder med venner ;)

Du får i alle fall første året mye hjelp fra nav med støtte for å klare overgangen.

Jeg er enig med deg. Økonomien er ræva, men de første årene alene hadde jeg mange muligheter. Slipper evige krangler med far, kan styre ting mer selv. 

Anonymkode: ee9cd...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lol, fra zombiene du frykter da eller?

 

tenker at det fine med å være alenemor forresten er at har man et greit samarbeid med eks får man fri i blant 

 

med mindre man har tre barn med broren sin da

Anonymkode: ee9cd...2a0

Han kongen var jo litt snasen da ;) Kan jo bli en god mach for å sørge for etterkommeren min ;)

*kremt* snart fire, og tvilling broren min :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg. Økonomien er ræva, men de første årene alene hadde jeg mange muligheter. Slipper evige krangler med far, kan styre ting mer selv. 

Anonymkode: ee9cd...2a0

Starten er veldig god økonomisk, fikk råd til å kjøre opp til bil. (Flaks for min del at jeg fikk så mye til overs da kneet røyk)

Slipper også å leve i et ulykkelig forhold som ødelegger psyken og nervene. 

Mer jobb, men mer glede ;) (med en dæsj frustrasjon og happy unger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke krangle om detaljer i barneoppdragelsen men kan gjøre ting slik du mener det er best. (Rutiner, sengetid osv).

En del ting i hjemmet går lettere fordi det er en person mindre å ta hensyn til. (Valg av aktivitet i helgen, hvor det nye bilde av barna skal henge, hvor tidlig bestevennen får komme på besøk en søndag formiddag osv)

Man lærer seg å stole på seg selv og stå for egne beslutninger når man står alene med ansvaret hver dag. Jeg er mere stolt av den personen jeg er i dag enn den personen jeg var da jeg bodde sammen med mannen.

Anonymkode: e7b71...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper krangling, alenetid er ikke så skummelt som det høres ut som, og det eneste rotet i huset er ditt eget og barnets ;) Er barnet lite kan du få støtte av nav til å studere (om du ikke har relevant utdanning allerede), du får dobbel barnetrygd. 

Om din mann er som min eks, og han aldri er hjemme, vil du kunne få noen dager i mnd helt for deg selv. Jeg fikk ALDRI fri til å gjøre noe selv (han var alltid ute med kompiser, på turer, på fest osv), så for meg ble ikke det å ikke kunne ta en spontantur på butikken på kveldene noe uvant. Det var jo allerede sånn. Nå har jeg i det minste annenhver helg til å kunne hente meg inn litt.

Jeg var så lite glad i eksen på slutten at jeg syns det var fantastisk å bli alene med barnet. Det er nå seks år siden, har "ny" kjæreste på fjerde året, men vi skal IKKE bo sammen. Så SÅ godt syns jeg det er å være aleine ;)

Blakk som ei korkerotte, men blid og lykkelig som fy!

 

Anonymkode: 4e754...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fordel er at jeg fortsatt får  leve. Min eksmann var snill som et lam frem til vi ble gift, men da snudde alt. Han begynte med psykisk mishandling dagen etter bryllupet og det ble bare verre og verre. Jeg hadde en datter fra før (hennes far er død), og dagen hun nesten mistet meg også var hun heldigvis hos mine foreldre på besøk. Jeg har enda ikke forstått hva det var som gjorde at min eksmann ble totalt gal, men han denget løs på meg og det endte med at jeg ble liggende i koma i 6 dager med hjerneblødning, brukket nese, 5 brukne ribbein, to brukne fingre og utover det blå over hele meg. Min eksmann sitter i fengsel, og jeg fikk skilsmisse ved dom uten å måtte være separert i 1 år. Sannsynligheten for at jeg lar en ny mann komme inn i mitt og min datters liv er svimlende liten, og jeg bruker nå livet til å gi min datter en så trygg oppvekst som mulig.

Anonymkode: 777a5...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min fordel er at jeg fortsatt får  leve. Min eksmann var snill som et lam frem til vi ble gift, men da snudde alt. Han begynte med psykisk mishandling dagen etter bryllupet og det ble bare verre og verre. Jeg hadde en datter fra før (hennes far er død), og dagen hun nesten mistet meg også var hun heldigvis hos mine foreldre på besøk. Jeg har enda ikke forstått hva det var som gjorde at min eksmann ble totalt gal, men han denget løs på meg og det endte med at jeg ble liggende i koma i 6 dager med hjerneblødning, brukket nese, 5 brukne ribbein, to brukne fingre og utover det blå over hele meg. Min eksmann sitter i fengsel, og jeg fikk skilsmisse ved dom uten å måtte være separert i 1 år. Sannsynligheten for at jeg lar en ny mann komme inn i mitt og min datters liv er svimlende liten, og jeg bruker nå livet til å gi min datter en så trygg oppvekst som mulig.

Anonymkode: 777a5...38c

Oj... det får jo satt koen ting i perspektiv... godt du er ute av det forholdet... 

 

Anonymkode: 2e69e...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj... det får jo satt koen ting i perspektiv... godt du er ute av det forholdet... 

 

Anonymkode: 2e69e...afd

Jeg er sjeleglad for at jeg kom meg ut av mitt ekteskap, og ja det setter jo en del ting i perspektiv. Men alle har sin egen historie, og grunnene til brudd er like forskjellig som vi mennesker er. At jeg har måtte tåle mye i mitt ekteskap betyr ikke at andre som ikke har gjennomgått like mye som meg har en dårligere grunn til å bryte ut av forholdet sitt. Alle eier sin egen virkelighet, og alle har sin egen grense for hvor langt man strekker seg før man mister seg selv i ett forhold.

Anonymkode: 777a5...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en vis og empatisk dame.

Ja min situasjon har ikke vært lett. Ikke så dramatisk som din. Mistet meg selv, men jeg har fått profesjonell hjelp, lest masse, hjelp av gode venninner... noen ganger så prøver jeg å klappe for meg selv for alt jeg har fått til, barna klarer seg fint og vi gjør hyggelige ting. Andre ganger føler jeg meg helt fiasko. Leier en superliten leilighet, har lite penger, jobber bare 80%, føler tiden ikke strekker til...  

Nå tenker han på å flytte så langt vekk at han ikke kommer til å være her i hverdagen. Kanskje jeg skal være glad til... jeg vet ikke jeg. 

 

Anonymkode: 2e69e...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...