Leeloo76 Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Hvor mye skjermtid har deres barn totalt? Jeg ser jeg må sette noen begrensninger, det blir tidvis litt mye pad, men ettersom vi ikke har TV tenker jeg at jeg må legge til litt. Ikke at det er om å gjøre å gi mest mulig skjermtid, men man bør jo være realistisk og rettferdig sammenlignet med andre. Dette gjelder ukedagene, helga blir litt friere.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Vi har tv, men 6-åringen ser aldri på den, for han foretrekker ipaden. Han står opp kl 6, så det blir gjerne opp til en time om morgenen før han går til sfo. Og en time om kvelden i forbindelse med kveldsmaten. Ser at det kanskje blir litt mye... Anonymkode: ea4ff...f41
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Finnes det noen som ser på tv lengre? Skjermtid for min 9åring er ca en time om dagen. Anonymkode: bc1c8...49e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Mine ser 30 min om morgenen og 1-2 timer etter barnehagen. Åtteåringen bruker ca tre timer foran pc'en om dagen. Har ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: faf1a...443
Fru Banderas Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 De sitter ganske mye med i-pad i skoletiden også, i alle fall her, i forbindelse med undervisning.
Fandens Oldemor Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 Jeg ser egentlig ikke noe problem i å bruke iPad/PC så lenge det brukes til noe fornuftig. Det er mye man kan lære av det. Vi har i alle fall ingen faste regler på at de kan sitte så og så mye hver dag.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Vi praktiserer skjermtid «før frokost og etter middag» hos oss. Både hverdag og helg. Skjerm er både TV, PC, PS, telefon og iPad. Hva de gjør i med sin skjermtid velger de selv. I praksis, på hverdagene, blir det alt fra null til femten minutter før skole og barnehage. Etter middag er det sjekking av lekser og flere aktiviteter som prioriteres foran skjerm, så det blir alt fra ingenting til halvannen time. I helgene blir det ofte en time eller to før frokost og felles film eller TV og kosetid i sofaen på kveldstid. Anonymkode: 3f179...d13
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 Mine får se barnetv på ettermiddagen, men de velger stort sett å leke. De er 5,7 og 8. Vi har nettbrett, pc og playstation, men det er de ikke introdusert for enda. Vet de to eldste kan håndtere nettbrett da det brukes i skolen. Anonymkode: 7aed0...85a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 I uka har (straks)2-åringen og 4-åringen null skjermtid. De får overhodet ikke drive med mobil, iPad eller se på TV. I helgen får 4-åringen se på 1 kort film på lørdagen. Anonymkode: 0964e...c4d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: I uka har (straks)2-åringen og 4-åringen null skjermtid. De får overhodet ikke drive med mobil, iPad eller se på TV. Hvorfor ikke? Anonymkode: 09e4f...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå