Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Jeg er så usikker. Fikk baby for noen måneder siden og har vært med på noen babytreff hvor alle mødre virker så perfekte, ble så usikker på min rolle som mamma, og tør ikke si noe til de andre damene da jeg ikke vil føle meg dum. Gjør jeg alt rikig? Har gode tilbakemeldinger fra helsestasjon og min søster som har to barn fra før og hun er veldig flink med min baby. Kanskje enda flinkere enn meg selv. Føler også de jentene på barselgruppen min ikke sier så mye, så jeg går ut i fra at alt er fint. Men jeg er så redd hvis jeg gjør noe feil uten at de sier noe til meg og bare baksnakker meg eller melder meg til barnevernet fordi jeg er så håpløs. Folk jeg kjenner sier jeg passer godt på babyen min, men disse damene på barsel virker så dømmende mot meg og de er veldig beviste på hva som er riktig og galt. Er det en fasit svar på det? Kan noen hjelpe en håpløs 20 åring? Er så redd de vil melde meg til barnevernet fordi jeg er kanskje ikke god nok i deres øyner. Eller jeg vet ikke. Jeg er redd de synes det. J Anonymkode: 7bd9b...a92
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Vil bare gi deg en klem, jeg er sikker på at du er den beste mammaen for babyen din!❤️ Hva er du usikker på? Kan du komme med eksempler på hva du evnt er i tvil om? Anonymkode: 1c2de...fc5
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Lån deg noen bøker om emnet på bilioteket og les på nett. Det er mye å sette seg inn i når man har barn. Jeg leste veldig mye mens jeg var gravid og en god del etter på også. Anonymkode: 0e5a6...2a8
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Du høres veldig usikker ut, og det er ikke bra for den lille babyen din. De på helsestasjon ser deg hvor menge av gangen, et kvarter? Anonymkode: d0e15...f63
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 En vennlig helsesøster sa til meg en gang når jeg tenkte veldig likt som deg, at bare ved å lure på om du er det så er du en god mor... Du virker veldig bevisst, og mitt råd er senk skuldrene. Du gjør sikkert en kjempe jobb. De andre er ikke perfekte, ingen av oss er det Og de aller aller førstegangsmødre er/var usikre. Selv var jeg helt frynsete Ikke hadde jeg venner med barn, eller en mor som var noe tess. Husker jeg så vidt hadde hodet over vannet, og så kom jeg på barseltreff hos en "perfekt" 2 barns mor...med strøkent hus og nybakte boller. Turte så klart ikke å spørre om noe da 😅🙈 Så lenge barnet får kos, mat, er tørr og varm så er mye gjort. 💜 Dette klarer du! Anonymkode: e8d52...fe6
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil bare gi deg en klem, jeg er sikker på at du er den beste mammaen for babyen din!❤️ Hva er du usikker på? Kan du komme med eksempler på hva du evnt er i tvil om? Anonymkode: 1c2de...fc5 Jeg er egentlig veldig usikker når jeg er på babytreff, usikker på om jeg snakker feil til barnet mitt i visse situasjoner, gir jeg barnet mitt nok oppmerksomhet når jeg er der osv. Analyserer alt jeg gjør og sier. Og lurer litt på om baby MÅ ut og luftes hver dag? Hvis en er hjemme med baby en dag, er det da bekymringsfullt? Og så synes jeg at det er alltid vanskelig å finne klær som er varme nok og ikke for varme. Føler de andre kler babyene sine så varmt at de svetter Anonymkode: 7bd9b...a92
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #7 Skrevet 25. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du høres veldig usikker ut, og det er ikke bra for den lille babyen din. De på helsestasjon ser deg hvor menge av gangen, et kvarter? Anonymkode: d0e15...f63 Ja noen ganger en halv time. Tror hun observerer samspil og generelt, om barnet følger opp kurven sin og har rene klær osv. Men tror ikke hun vet hvor usikker jeg er. Egentlig kun blant disse jentene som er på gruppen. Jeg er ikke usikker der eller med familien min. Forstår ikke hva er greien. Er det rett og slett feil folk for meg å være med siden jeg ikke klarer å slappe av? Er så redd de vil melde meg til barnevernet av en eller annen grunn som jeg ikke helt sikker vet hva er engang. Uff :/ dette er vanskelig. Men får alltid skryt av hvor glad og blid babyen min er til enhver tid da Anonymkode: 7bd9b...a92
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #8 Skrevet 25. september 2017 Hva bør jeg gjøre da siden den usikkerheten skader babyen min? Jeg vil være "normal" Er ellers en oppegående menneske med samboer, hus og bil og stabil økonomi. Alt var på plass før vi fikk baby. Men den usikkerheten min altså. Jeg var rett og slett ikke forberedt på dette. Anonymkode: 7bd9b...a92
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #9 Skrevet 25. september 2017 Det er vanlig å være usikker når man har gått sitt første barn. Alt er jo nytt, og det er stadig noe du må gjøre for første gang. Men husk du klmmer langt med sunn fornuft. Gjør det som føles riktig for deg. Og spør gjerne på helsestasjonen eller andre mødre om konkrete ting du lurer på. Du spør om man må ut hver dag. Man må ikke det for barnets skyld, men det er jo bra for både deg og barnet å få frisk luft. Anonymkode: e6826...2dd
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #10 Skrevet 25. september 2017 Nei man må ikke gå ut med barnet hver dag. Og ja mødre kler på barna altfor varme klær! Slapp av, hvem bryr seg om barseltreffdamer?? Du kjenner de i 4(?) Mnd av ditt liv kjære deg... Anonymkode: 21019...9cf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #11 Skrevet 25. september 2017 Jeg er også veldig sjenert og redd for hva andre kan tro om meg. Redd noen vil omfatte meg som en dårlig mor fordi jeg er ikke så sosial av meg. Er det bekymringsfullt dersom mor til barnet er lite sosial? Altså jeg har venner og finner på noe med babyen, men det virker som flere har masse venner å omgås med, jeg har bare 3 venninner i tillggg til de som er i barselgruppen. Så ja, veldig redd for å være idiot i andre sine øyner :/ Anonymkode: 7bd9b...a92
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #12 Skrevet 25. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei man må ikke gå ut med barnet hver dag. Og ja mødre kler på barna altfor varme klær! Slapp av, hvem bryr seg om barseltreffdamer?? Du kjenner de i 4(?) Mnd av ditt liv kjære deg... Anonymkode: 21019...9cf De virker så pågående og vi treffes fortsatt. Babyene våres er over 6 mnd gamle alle sammen. De treffes ganske ofte, noen ganger hjemme hos hverandre. Føler det aldri tar slutt. Det er de eneste her jeg bor. Anonymkode: 7bd9b...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå