Gå til innhold

Førsteklassing og sykehustime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en førsteklassing som har en time på sykehuset. 

Det jeg lurer på er hva som er vanlig å gjøre i forhold til skolen. 

Barnet rekker  ca én time på skolen før timen, og én time etter avtalen.  Jeg er hjemme med baby i permisjon, og hadde eldstemann gått i barnehage hadde jeg bare holdt det hjemme hele dagen. 

Men med skole er det jo annerledes.

Ville dere sendt deres barn til skolen både før og etter sykehustimen, eller bare i den ene enden? I så fall i hvilken ende?

Anonymkode: ca2f0...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med så liten tid på skolen hadde jeg holdt hjemme hele dagen. Det er ikke lett for en førsteklassing å stykke opp dagen slik og det kan føre til uro i klassen og stress for barnet. 

Ta det som en ekstra kosedag. 

Anonymkode: 13894...ef4

Skrevet

Hadde nok sendt avgårde til skolen om morgenen, og heller droppet det etterpå, evt sagt til læreren at h*n kommer tilbake hvis det ikke blir altfor mye forsinkelse. For det er jo gjerne litt ventetid på sykehus, så er jo sjanse for at det blir knapt med tid til å rekke skolen etterpå.

Anonymkode: 0960f...d91

Skrevet

hadde holdt hjemme hele dagen

Anonymkode: b2124...255

Skrevet

Sendt til første time, kos etter sykehuset. 

Skrevet

Hadde holdt hjemme hele dagen. For oss hadde det blitt for mye stress, hadde såvidt kommet inn døra hjemme før jeg måtte dra tilbake til skolen for å hente barnet. 

Anonymkode: 59508...6bf

Skrevet

Jeg sender dem på skolen hvis det lar seg gjøre.

Anonymkode: 07fac...69e

Skrevet

Vi har så kort skolevei at jeg hadde sendt ham både før og etter. Men det avhenger jo av logistikken tenker jeg. Om barnet går selv eller må hentes. Kunne droooet den første timen om det for mye dtyr. Men en hel dag fri for en legetime er litt voldsomt mener jeg (ser bort fra at det kan bli forsinkelser o.l).

Anonymkode: c47fd...c7f

Skrevet

Hadde bare holdt han hjemme.

Anonymkode: 10336...ac5

Skrevet

Jeg spurte når vi hadde tannlegetime så han rakk en time før fordi jeg ikke ville forstyrre mer enn nødvendig. Jeg fikk beskjed om at han burde komme til første time for å gå glipp av så lite som mulig. 

Anonymkode: b43c8...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...