Gå til innhold

Helt urealistisk forslag om velferdsgoder og innvandrere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om kun de som er født norsk statsborger har rett til trygd, med unntak av alderspensjon?

Da ville vi hatt plass og økonomi til å hjelpe de som trenger beskyttelse, og sluppet å bli invadert av økonomiske flyktninger.

Ja, de måttet jobbet for livsopphold, men det må vel folk de fleste plasser her på jorda. Veit at noen er handicapet osv. men de har gjerne venner eller familie som kan forsørge seg.

Helt fullstendig urealistisk, men et morsomt tankespinn.

Anonymkode: cfe6f...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var morsomt du. La de syke og skadde klare seg selv! 

Enten er du dum eller ond. Det ene kan unnskyldes det andre ikke. 

Anonymkode: 5ac0b...d0d

Skrevet

Jeg stemmer ja

Anonymkode: e58e1...920

Skrevet

Så mitt barns far, som er statsborger fra et annet vest-europeisk land, og har studert og jobbet hele sitt voksne liv i Norge, vil ikke ha krav på støtte dersom han blir syk? Ikke engang om han skifter statsborgerskap?

Anonymkode: 8989b...9c6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så mitt barns far, som er statsborger fra et annet vest-europeisk land, og har studert og jobbet hele sitt voksne liv i Norge, vil ikke ha krav på støtte dersom han blir syk? Ikke engang om han skifter statsborgerskap?

Det spørs nok hvilken farge han har og hvilken Gud han tror på, tenker jeg. 

Skrevet

Det spørs nok hvilken farge han har og hvilken Gud han tror på, tenker jeg. 

Hva har farge på huden med tro å gjøre, mener du? 

Anonymkode: 20331...61a

Skrevet

Slik at familier som min ville stått uten sikkerhetsnett om noe skjedde med mannen eller ungene? 

Mannen er tysk. Han har jobbet i over 20 år i Norge. I løpet av den tiden har han vært med å bygge opp to bedrifter som i dag sysselsetter ca 50 personer. 

Med ditt forslag ville han da ikke ha rett til foreldrepenger hvis vi skulle ha flere barn. Vi ville ikke få barnetrygd. Om han ble syk ville han ikke få sykepenger og om han ble år eidsøedig ville han ikke få dagpenger.

Vi hadde nok måttet flytte om det kom en slik regelendring.

Anonymkode: 423c7...8d0

Skrevet

Tje.. Det strider litt imot min moral i hvert fall. Men man bør så absolutt ikke gi flyktninger trygd, de kan få sosialstønad som de må betale tilbake, og få tilbud om arbeid der de tjener 3x så mye.

Anonymkode: 20331...61a

Skrevet

Det er for lett å bli forsørget av staten i Norge ja. Men allikevel så betyr det ikke at de som ikke kan forsørge seg selv bare skal bli snudd ryggen til. Er vel ikke der man begynneå se på penesløseri, er mye som blir sendt ut av landet som det er forksatelig å støtte da ja.

Men enig med deg i at det burde stilles større krav for å få støtte. Bl a en slags overgangsstønad i en begrenset periode(slik det allerede er for overgangsstønad). Dvs de får en startstøtte så de kan få komme i gang med å lære språket og begynne på en utdanning/få seg jobb-.

Anonymkode: 2cb3e...780

Skrevet

Hun mener vel snylterne ikke de som jobber,  desverre det er  for mange arbeidsføre innvandrere som snylter. 

Jeg blir trist når jeg ser  innvandrere som bare   Motar penger og ikke bidrar til det samfunnet de lever i. 

Anonymkode: e5461...a43

Skrevet

Hun mener vel snylterne ikke de som jobber,  desverre det er  for mange arbeidsføre innvandrere som snylter. 

Jeg blir trist når jeg ser  innvandrere som bare   Motar penger og ikke bidrar til det samfunnet de lever i. 

Hun skriver: "Hva om kun de som er født norsk statsborger har rett til trygd, med unntak av alderspensjon?"

Hun nevner ingenting om jobb vs ikke-jobb, uførhet, sykdom el.l. Det er igrunn vanskelig å tolke det som noe annet enn at ikke-norskfødte skal ha svært mye dårligere rettigheter enn norskfødte - helt uavhengig av om de bidrar til samfunnet eller ei.

Skrevet

Med den modellen: Kriminalitet kom igjen!

Anonymkode: c4b10...e87

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun mener sikkert det, men det er ikke bare dem hun foreslår å ramme. Jeg tror også et slikt system ville være farlig. Det ville ført med seg en kraftig følelse av utendørs og utrygghet for fremtiden hos veldig mange mennesker. På litt sikt ville det være stor fare for at det ville føre til kriminalitet, vold og terror.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun mener sikkert det, men det er ikke bare dem hun foreslår å ramme. Jeg tror også et slikt system ville være farlig. Det ville ført med seg en kraftig følelse av utendørs og utrygghet for fremtiden hos veldig mange mennesker. På litt sikt ville det være stor fare for at det ville føre til kriminalitet, vold og terror.

Utendørs = utenforskap 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...