Gå til innhold

tør jeg? Starte noe eget? De eldre trenger noe nytt...råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at min bestemor kom på sykehjem ser jeg hvor grusomt mange av dem har det...de blir ikke tatt vare på,de blir rett og slett glemt inne på rommene sine selv om de har dratt i snoren. Flere av de eldre er redde og tørr ikke være til bry som noen. De som jobber på sykehjem eller hjemmesykepleien har ikke alltid hjerte på riktig plass desverre, men jeg sier ikke at alle ikke har det altså.

Jeg lurer på hvordan jeg kan få startet noe eget som kan gi den tryggheten,omsorgen og hjelpen de trenger uten at man må se på klokken før man må til ny pasient.

Mange eldre føler at de er til bry for andre og det er ingen god følelse, selv om man blir gammel skal man ha det godt her i landet, man skal føle jeg trygg og ikke minst verdsatt som menneske.

hvordan gå frem for å få til noe som dette? Jeg har jo ikke penger til å bare starte med noe sånt...har dere råd? Jeg er utdannet innen omsorg  

Anonymkode: ae5cf...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli politiker kanskje? Det er jo der problemet ligger. Bevilgningene er for dårlige. For lite midler og for lite ansatte.

Det fins jo besøktjeneste allerede, men det er jo basert på frivillighet. Jeg har en tante, nærmer seg 80 år, men sprek og frisk, hun er på det lokale omsorgssenteret er par dager i uken, leser avisen, synger, prater og bidrar litt der det trengs for beboerne, men det er jo ingen pleietjeneste det hun driver med. Det er jo de ansatte sitt ansvar, men de er jo underbemannet,

Anonymkode: 44982...45c

Skrevet

Mange har ikke hjertet på rette stedet? De aller, aller fleste brenner for eldreomsorgen! Problemet er de håpløse politikerne som raserer budsjettene.

For eksempel: der jeg jobber er vi 4 ansatte på 14 pasienter. Det høres jo flott ut det, men dette er en enhet med skjerming. Alderspsykiatri og demens, enkelte pleiepasienter. 7 av 14 pasienter har strengt tatt behov for en-til-en omsorg store deler av døgnet. 5 av 14 er utagerende og voldelige. 8 av 14 kan rope/skrike/hyle ukontrollert. Utagerende atferd smitter. 

På dagvakt er det 4 pleiere, på kveldsvakt er 3 pleiere, på natten er det 1. Det er en helt syk underbemanning som gjør at ansatte hver eneste dag er utsatt for slag, spytting og lugging osv. Pasientene kan slåss seg i mellom. Når 5 pasienter utagerer og det er maksimalt 4 pleiere på jobb. Hva da? For å håndtere voldelige pasienter må man være to for å unngå skade ved voldshåndteringsgrep. 

Hadde pårørende visst hvordan det er på skjermede enheter hadde det vært opprør. Ikke kom og legg skylden på de ansatte. Vi jobber oss syke. Ikke sjelden gråter jeg over skjebnen til pasientene.

Anonymkode: 634e3...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...