Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Ble inspireret av tråden om hvordan håndtere en krevende 4/5 åring. Var ikke så mange svar, mest kverulering rundt forslagene. La oss si du har en 4/5 åring. Du skal rekke en avtale. Truse, bukse, trøye og genser skal på. Samt ytterklær og sko. Men problemet er at barnet ditt tøyser og tuller og nekter å høre etter. Løper ifra deg idet du skal ha på trusa, tar av seg genseren igjen når den er på osv. (vi alle har vel opplevd denne situasjonen?) Hvordan håndterer du situasjonen? Kom gjerne med din løsning uten å henge deg opp i hva andre skriver eller hvordan de ville løst dette. Anonymkode: a574a...7b9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Jeg tar barnet på fanget og kler på. Ingen dikkedarier, men prøver å holde stemningen så god som mulig. Anonymkode: 658e6...e29
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Den situasjonen har jeg faktisk ikke opplevd etter at sønnen min var 2 år gammel. Da holdt jeg ham bare fast og tvangskledde på ham hvis ingenting annet nyttet. Vet ikke om det lar seg gjennomføre med en sprellende 5-åring? Anonymkode: f76a9...6fd
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Noen ganger starter jeg konkurranser. Andre ganger holder jeg stemningen mens jeg kler på barnet. Og noen ganger kjefter jeg, og tvangsklær barnet. Har hatt lite problem med 4/5åringen. Men da barnet var 3 var det en daglig utfordring. Hvordan det ble løst kom helt an på min dagsform. De dagene jeg var stressa ble uten tvil de verste, mens når jeg klarte å holde humøret, så gikk alt egentlig veldig greit. Anonymkode: 56723...78b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Jeg har lav toleranse for den typen tull, og har en fireåring som er der nå. Jeg tar ham, holder fast og kler på. Prøver å være mild i tonen, men ikke alltid jeg lykkes. Han har aldri kledd av seg etter at jeg har kledd på, men hvis det skulle skje, hadde jeg ikke vært fremmed for å ta ham med i bilen i det han står igjen i. En trussel om det hadde nok gjort at han sluttet å kle av seg. Anonymkode: 1a719...1ae
Mostly Harmless Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 Etter mye (veldig mye) tull og tøys med femåringen i morges, fikk jeg nok da han nektet å ta på seg sko. Så da sa jeg at hvis han ikke hadde på seg sko til jeg og toåringen var klar, fikk han gå uten. Dette er ikke plan A akkurat. Plan A kan gjerne være at vi tar førstemann eller at han kan få litt hjelp om han kommer med en gang.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #7 Skrevet 25. september 2017 Det har jeg aldri opplevd etter 2/3 års alder og i den alderen fungerer det fint å ta på fanget, kle på og dra Anonymkode: 5182f...34f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #8 Skrevet 25. september 2017 Jeg har aldri opplevd at noen av barna har tatt av seg klærne igjen, men tull og tøys kan det være. Da tar jeg tak i ungen og kler på selv. Gidder ikke dille. Anonymkode: 96032...ab6
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #9 Skrevet 25. september 2017 da sier jeg at han får gå i bare trusa - og er forberedt på å ta han med meg i bare trusa også! Anonymkode: c5384...435
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #10 Skrevet 25. september 2017 De var mye yngre når de prøvde seg på sånt, 2-3 kanskje, og da fungerte det godt å bare tvangskle og dra. De sluttet med sånt når de skjønte det ikke var noe vits, de ville jo heller kle seg selv enn å bli tvangskledd. Anonymkode: a50ff...e57
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #11 Skrevet 25. september 2017 Gir beskjed en gang om å være samarbeidsvillig. Hvis det blir antydning til tull tar jeg barnet på fanget og kler på med "makt" om det er nødvendig. Anonymkode: 84147...10e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #12 Skrevet 25. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Gir beskjed en gang om å være samarbeidsvillig. Hvis det blir antydning til tull tar jeg barnet på fanget og kler på med "makt" om det er nødvendig. Anonymkode: 84147...10e Jeg tror foresyen aldri det skjedde da de var så store. Ved diskusjon om sko eller yttertøy har jeg latt dem gå uten og sørget for at de har blitt kalde. Anonymkode: 84147...10e
Leeloo76 Skrevet 25. september 2017 #13 Skrevet 25. september 2017 Da fikk barnet valget om å kle på selv, jeg kler på, gitt at det var tid til det, eller gå i trusa (dette var i bhg.), men vi skulle være ute av døra på et gitt tidspunkt uansett. Ble tidvis litt tvangspreget påkledning, eller kle på seg i siste liten, men vi gikk aldri i barnehagen i truse, selv om det var på hengende håret et par ganger Nå har det heldigvis gått seg til, barnet går i første klasse, og kler på selv uten alt for mye tøys.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #14 Skrevet 25. september 2017 Dette er et scenario vi har ofte! Jeg har sikkert ikke den rette metoden (siden det skjer ofte), men jeg tvangsklerpå 😊 Anonymkode: 93c85...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå