Gå til innhold

Bjørndal? Hadde du flyttet dit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til Oslo, pga at vi har barn  med spesielle behov.  Vi  tror at hjelpetilbud og fritidsaktiviteter er bedre i en  stor by, men Bjørndal? 

Anonymkode: 40435...37a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har familie som bor der og trives veldig godt, men det er et særdeles internasjonalt miljø så det må man jo være forberedt på. Men det er bedre miljø der enn for eksempel Mortensrud eller Holmlia.

Anonymkode: ff12c...d4e

Skrevet

Nei, ville heller ha flyttet til Holmlia. Bjørndal er tungvint å komme seg til med offentlig transport.

Skrevet

Jeg bor nær Hauketo. Vi trives veldig godt. Det er mye bedre med tanke på offentlig kommunikasjon.

Anonymkode: d7eff...954

Skrevet

Ikke flytt dit! 90 % innvandrere og mye gjenger. 

Anonymkode: 81b68...e09

Skrevet

Hvis du har barn med spesielle behov, ville jeg heller flyttet til en av de vestlige bydelene, sånn med tanke på hjelpetilbud. Der er det færre barn med problemer og bydelen har derfor større kapasitet til å ta seg av ditt barn. Ellers er Bjørndal fint, altså! 

Anonymkode: 47ed4...8e6

Skrevet

Veldig usentralt og langt til alt. Ville ikke bodd der

Anonymkode: 14d8e...cd4

Skrevet

Nei jeg ville ikke flyttet dit. Det kan være lurt å se hvilken bydel i Oslo har det beste tilbudet som dere trenger før dere finner dere plass å bo. 

Anonymkode: bbeb8...e32

Skrevet

Tusen takk for svar! 

Skrevet

Ville aldri bodd der. Det er så mange fine steder like i nærheten. Oppegård f.eks

Anonymkode: 7fa95...c26

Skrevet

Har bodd der en gang siden det var billig.

Når vi fikk barn flyttet vi, så NEI!

Anonymkode: cd4e4...5ad

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ville aldri bodd der. Det er så mange fine steder like i nærheten. Oppegård f.eks

Anonymkode: 7fa95...c26

Vi skal bort fra ski/Oppegård ikke noe fritidstilbud tilrettelagte aktiviteter for barn med spesiellebehov.

det er et tilbud men der det det kun unge voksne på  rundt 20.

mitt barn er ikke så stor.

Skrevet

Tror du bør undersøke nøye hva som finnes i de ulike bydelene i Oslo før du bestemmer deg. Er ikke akkurat flust her heller. 

Anonymkode: 47ed4...8e6

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilke behov barnet ditt har, men ene barneskolen på Bjørndal har egen klasse for barn med spesielle behov. Det er et fint miljø her med skogen rett utenfor døra. Det er ikke 90% innvandrere, og de "gjengene" det er snakk om har jeg tilgode å se her. Det har selvsagt vært noen tilfeller med bråk her, men det er trygt å gå ut om kvelden, det er trygt for ungene å gå ut å leke alene. Lite trafikk og skogen rett utenfor døren. Stort og fint idrettsanlegg med skiløyper på vinteren.

Har bodd her i 5-6 år. 

Anonymkode: da4c7...6ba

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvilke behov barnet ditt har, men ene barneskolen på Bjørndal har egen klasse for barn med spesielle behov. Det er et fint miljø her med skogen rett utenfor døra. Det er ikke 90% innvandrere, og de "gjengene" det er snakk om har jeg tilgode å se her. Det har selvsagt vært noen tilfeller med bråk her, men det er trygt å gå ut om kvelden, det er trygt for ungene å gå ut å leke alene. Lite trafikk og skogen rett utenfor døren. Stort og fint idrettsanlegg med skiløyper på vinteren.

Har bodd her i 5-6 år. 

Hvorfor har de metalldetektorer og Securitas vakter på Bjørnholt tror du?? For morro skyld??

Anonymkode: 81b68...e09

Skrevet

Bjørnholt er ikke alene om å ha det, og det er videregående delen det er snakk om. Der er det elever fra hele byen om du ikke visste det. 

Skrevet

Jeg kunne godt bodd på Bjørndal.

MEN: Om dere flytter pga barn med spesielle behov, er det ikke Oslo dere vil til. Det er Bærum.

Kjenner etter hvert mange som har flyttet fra Oslo til Bærum nettopp grunnet barn med spesielle behov. Kommunen der har en helt annen økonomi enn bydelene i Oslo, og tilbudet er generelt svært mye bedre. Hosle, Rykkinn m.m. har helt levelige boligpriser og pendel til Oslo for evt jobb er overkommelig.

Anonymkode: b4828...872

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har bodd her i 5-6 år. 

Skiløyper er det vel ikke særlig å skryte av, knapt snø på vinteren i Oslo og omegn de siste årene. Må jo langt innover nord/Østmarka for å finne løyper man kan ta på seg annet enn grusskiene 🤔

Anonymkode: 88ec0...bc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...