Gå til innhold

Nabobarnet kommer hit om morgenen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke orka en ekstra unge på morgenen jeg heller. Men som noen skriver så er det ikke sikkert at foreldrene vet at han kommer til dere i stedet for å dra på sfo, så jeg ville tatt en prat med de og sagt at det passer litt dårlig med besøk før skolen..

Anonymkode: ef5a1...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han får såklart gå med de, men det er det at jeg ikke orker ha han i hus først som er tingen. Og om dette er innafor å varsle om... 

Anonymkode: fb401...e89

Det synes eg må vere greit.  Hadde heller ikkje likt å hatt dagleg besøk i "morgonrushet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke orket. Det er mer enn nok med de som omtrent bor hos oss etter skoletid hver dag. 

Men! Tror muligens jeg ikke hadde tenkt så mye over det når de blir eldre. Nå er yngste 4 så det utgår å ha flere enn våre egne inne på mornigen. Vi reiser senest 7.30 så det hadde bare blitt kaos for min del om det kom noen da. Idag kom det riktignok ei venninne av eldste, de hadde avtalt å spise frokost sammen. Men, da hadde vi voksne reist så det er helt ok!

Anonymkode: 293aa...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ble litt klokere nå! Jo, de vet at han kommer hit! De har nevnt det for en stund siden, om de kan gå sammen til skolen. Men jeg har sagt at vårt barn trenger ikke sfo før skolen nå når jeg har permisjon. Deres barn trenger det, da de drar tidligere om morgenen. Men jeg mener det riktige er å sende barnet på sfo, ellers må det komme hit til da de skal gå. Godt å høre at jeg ikke er alene om å ikke ville dette.. 

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Winterlady. skrev:

Sitte på kjøkkenet fra 08.35- 8.45 da?

Ja?

Det er jo skoleunger som er ganske selvgående. Hi har i tillegg permisjon så hun skal ikke ut dørene til et fast tidspunkt selv. 

Jeg ser virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: 61c2e...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å si nei til ekstra barn om morgenen. Selv om du ikke skal på jobb selv, har du jo en liten baby også. 

Si til foreldrene at dette barnet enten må komme senere til dere, vente ute på ditt barn eller dra til Sfo. Det bør være helt greit å si at det blir for kaotisk og masete for deg med et ekstra barn i huset hver (?) morgen. 

Anonymkode: b28b7...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det høres helt ok at gutten kan komme inn på morgenen. Han kan sitte i stuen å vente. Gi beskjed om hva som er greit å ikke. 

Jeg ville sagt at han kan spise frokost hjemme. Når han er hos dere så ofte ville jeg ikke gitt han frokost. Jeg tipper at han ikke egentlig er sulten, men at han får lyst på noe å spise når han ser at dere har noe han syns er godt. Evt ta det opp med foreldrene hans om han spiser nok hjemme til frokost.

Anonymkode: 13d43...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer han så tidlig? Det er ganske uvanlig hvis dere ikke har en avtale med foreldrene. De fleste ville ikke sendt barna så tidlig uten å avtalt på forhånd. Folkeskikk begynner det å bli borte?

Anonymkode: 13d43...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem selv, en kompis av gutten min kom innom til oss istedenfor å gå til morgensfo. Han ringte på døren kl 7.20 og ville ta følge med min gutt til skolen. (Han går ikke på sfo) De første gangene slapp vi han inn, men kjente på at det egentlig ikke var greit, gutten min begynte å leke med han da istedenfor å gjøre seg klar til skolen. Så da sendte vi han videre til sfo når han ringte på døren vår. Det gikk ikke lang tid før han sluttet å komme hit om morgenen. Jeg sa til han at han var hjertelig velkommen hit på ettermiddagen, men om morgenen har vi ikke tid til besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja?

Det er jo skoleunger som er ganske selvgående. Hi har i tillegg permisjon så hun skal ikke ut dørene til et fast tidspunkt selv. 

Jeg ser virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: 61c2e...4b6

Selvgående på å avslutte etter nøyaktig 8-10 minutter når de får så kort tid sammen, og i tillegg går på småskolen? Det hører garantert til unntaket. Jeg kjenner maks ett enestebarn som hadde klart det.

Her er det heller de voksnes ansvar å si fra at det ikke passer med besøk inne akkurat da. 

HI sliter dessuten allerede med å rive sønnen løs fra iPad for å få ham av gårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Winterlady. skrev:

Selvgående på å avslutte etter nøyaktig 8-10 minutter når de får så kort tid sammen, og i tillegg går på småskolen? Det hører garantert til unntaket. Jeg kjenner maks ett enestebarn som hadde klart det.

Her er det heller de voksnes ansvar å si fra at det ikke passer med besøk inne akkurat da. 

HI sliter dessuten allerede med å rive sønnen løs fra iPad for å få ham av gårde.

Hvorfor dikter du opp ting? Hi skriver ingenting om at hun sliter med å rive han løs fra iPaden, hun skriver tvert imot at det fungerer godt hos dem. 

Trengte du litt ekstra tyngde bak argumentene dine?

Anonymkode: 61c2e...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor dikter du opp ting? Hi skriver ingenting om at hun sliter med å rive han løs fra iPaden, hun skriver tvert imot at det fungerer godt hos dem. 

Trengte du litt ekstra tyngde bak argumentene dine?

Anonymkode: 61c2e...4b6

Dikter opp ting? Du har tydeligvis vrangsiden ut når det gjelder å tolke andre...

Ser for øvrig at HI selv verken skriver at det fungerer bra eller dårlig med iPad, men hun motsier heller ikke den midt i tråden som sier at hun burde rydde bort iPaden om den skaper stress om morgenen.

Synes du nå at det er på sin plass at jeg anklager deg for å dikte opp at det går bra med iPad om morgenen? Og for å ikke ha nok argumenter å komme med? Ikke det nei...? 

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet har helt supre foreldre! 

Ipad om morgenen er kanskje en uting for noen, men for oss funker det greit. Det er ikke pga det han blir stresset, men av å få besøk om morgenen. 

Anonymkode: fb401...e89

Her skriver hi at det fungerer greit med iPad om morgenen. Noen som må jobbe med leseforståelsen her? 

4 minutter siden, Winterlady. skrev:

Dikter opp ting? Du har tydeligvis vrangsiden ut når det gjelder å tolke andre...

Ser for øvrig at HI selv verken skriver at det fungerer bra eller dårlig med iPad, men hun motsier heller ikke den midt i tråden som sier at hun burde rydde bort iPaden om den skaper stress om morgenen.

Synes du nå at det er på sin plass at jeg anklager deg for å dikte opp at det går bra med iPad om morgenen? Og for å ikke ha nok argumenter å komme med? Ikke det nei...? 

Så nei, jeg syns ikke det er på sin plass at du skal anklage meg for noe som helst. Å vite når man skal gi seg er en god ting. 

Anonymkode: 61c2e...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kommer han så tidlig? Det er ganske uvanlig hvis dere ikke har en avtale med foreldrene. De fleste ville ikke sendt barna så tidlig uten å avtalt på forhånd. Folkeskikk begynner det å bli borte?

Anonymkode: 13d43...f49

Fordi de drar så tidlig på jobb. Og da skulle barnet dratt til sfo, men i det siste har de sagt at det kan dra hit så de kan gå sammen til skolen. Tanken er jo fin, men det blir egentlig ikke riktig å sende noen et kvarter før kanskje? Og hadde det vært av og til, etter avtale, så er det greit..

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her skriver hi at det fungerer greit med iPad om morgenen. Noen som må jobbe med leseforståelsen her? 

Så nei, jeg syns ikke det er på sin plass at du skal anklage meg for noe som helst. Å vite når man skal gi seg er en god ting. 

Anonymkode: 61c2e...4b6

Da var det ett innlegg jeg åpenbart ikke så. Slikt kan skje, og man lytter når man blir gjort vennlig oppmerksom på det. 

Du anklager meg derimot for å lyve (dikte opp ting), tar ikke min forklaring på hvorfor jeg skrev det jeg skrev til etterretning, og tyr til dårlige hersketeknikker fremfor å svare ordentlig.

I mitt tilfelle så var dette med iPad uansett kun en tilføyelse, og det endrer ikke helheten i innlegget mitt eller argumentene mine. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winterlady. skrev:

Dikter opp ting? Du har tydeligvis vrangsiden ut når det gjelder å tolke andre...

Ser for øvrig at HI selv verken skriver at det fungerer bra eller dårlig med iPad, men hun motsier heller ikke den midt i tråden som sier at hun burde rydde bort iPaden om den skaper stress om morgenen.

Synes du nå at det er på sin plass at jeg anklager deg for å dikte opp at det går bra med iPad om morgenen? Og for å ikke ha nok argumenter å komme med? Ikke det nei...? 

Jeg skrev at han ble ikke stresset av iPad nei, men at han kommer hit. Føler da han må kle på seg for å dra, har ikke engang spist opp maten sin da. For oss funker iPad og frokost tipp topp, da kan jeg stelle litt med den mellomste. Naboen vekker i tillegg baby når han ringer på, så da må jo jeg ned og ta opp babyen. Men før han begynte å komme funket det utmerket med at største satt på iPad, mellomste ble stelt og minste sov (far drar tidlig til jobb).

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev at han ble ikke stresset av iPad nei, men at han kommer hit. Føler da han må kle på seg for å dra, har ikke engang spist opp maten sin da. For oss funker iPad og frokost tipp topp, da kan jeg stelle litt med den mellomste. Naboen vekker i tillegg baby når han ringer på, så da må jo jeg ned og ta opp babyen. Men før han begynte å komme funket det utmerket med at største satt på iPad, mellomste ble stelt og minste sov (far drar tidlig til jobb).

Anonymkode: fb401...e89

Bare bra om det fungerer hos dere :) .

Hvis du ikke mistenker at gutten ikke har det så greit hjemme, så tenker jeg gjerne at du kan si fra til foreldrene at han ikke kan komme så tidlig. Mulig foreldrene ikke vet at han pleier å komme helt inn...?

Eventuelt foreslå at sønnen din og gutten møtes i krysset/ ved skiltet på et bestemt klokkeslett?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev at han ble ikke stresset av iPad nei, men at han kommer hit. Føler da han må kle på seg for å dra, har ikke engang spist opp maten sin da. For oss funker iPad og frokost tipp topp, da kan jeg stelle litt med den mellomste. Naboen vekker i tillegg baby når han ringer på, så da må jo jeg ned og ta opp babyen. Men før han begynte å komme funket det utmerket med at største satt på iPad, mellomste ble stelt og minste sov (far drar tidlig til jobb).

Anonymkode: fb401...e89

Det der hadde vært mitt hoved argument! Du må være et meget tolmodig menneske som har klart å ikke si noe på at de sender han til dere, før nå 😅 

Anonymkode: 737ca...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare si at om morgenen har dere ikke tid til besøk, og at han gjerne kan komme etter skolen.

Vi har hatt det slik her og, huset er fullt av unger og når de begynte å komme på døra før skolen for å "hente"  ungen(og nei, det er ikke for å ta følge) da synes jeg at det er nok. Jeg er ikke oppe før jeg må om morgenen, jeg er ikke påkledd og vi har akkurat den tiden vi trenger.

Jeg er glad for at mitt barn har gode venner altså, men det er lov å sette litt grenser for oss voksne noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt innenfor å si fra til foreldrene. Eventuelt så går han hjemmefra etter at de har dratt, passer klokken selv ellers så kan de møtes på skolen.  

Anonymkode: ab0b0...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Winterlady. skrev:

Da var det ett innlegg jeg åpenbart ikke så. Slikt kan skje, og man lytter når man blir gjort vennlig oppmerksom på det. 

Du anklager meg derimot for å lyve (dikte opp ting), tar ikke min forklaring på hvorfor jeg skrev det jeg skrev til etterretning, og tyr til dårlige hersketeknikker fremfor å svare ordentlig.

I mitt tilfelle så var dette med iPad uansett kun en tilføyelse, og det endrer ikke helheten i innlegget mitt eller argumentene mine. 

 

Det var jo ikke det at du ikke fikk med deg et innlegg jeg reagerte på, men at du diktet opp en problemstilling hi ikke har. 

Å anklage de som gjør deg oppmerksom på det for å bedrive hersketeknikk slår bare tilbake på deg selv. 

Men nå har hi oppklart dette selv, og mitt råd til henne er å gi alle ungene beskjed om at ingen må ringe på om morgenen fordi da vekker de babyen. Unger evner å ta imot klare beskjeder og jeg vil tro at det holder å si fra en gang. 

Anonymkode: 61c2e...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, om han kommer i morgen, kan jeg da si han må vente ute? Så får jeg kontakte foreldrene i morgen? 

Anonymkode: fb401...e89

Jeg ville ringt og snakket med dem i kveld. Barnet er jo vant til å få komme inn, så greit at foreldrene forteller om de nye reglene.

Anonymkode: 481bc...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ringt og snakket med dem i kveld. Barnet er jo vant til å få komme inn, så greit at foreldrene forteller om de nye reglene.

Anonymkode: 481bc...3e5

Enig ☝🏻

Anonymkode: 737ca...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt barnet inn. Fokuser på deg selv og ikke stress unødig. Barn føler ofte på å bli ekskludert. 

Anonymkode: 55cc7...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...