Gå til innhold

To timer skolevei

Anbefalte innlegg

Skrevet

En vei

Er det langt? 

Noen andre som har dette ved fars samværsdager?! 

Anonymkode: 16d25...8f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er langt. Her har ikke far samvær på skoledager nettopp pga. lang skolevei etter at han flyttet til nydama. 

Anonymkode: 04a79...0c9

Skrevet

Greit nok at dette ikke er daglig, men ville du selv hatt to timer reisevei til jobb?

Anonymkode: 6f806...155

Skrevet

Så det vil si at barna er hos far annenhver helg og resten hos deg? 

Var det ok for deg? Noen fordeler med å ha det slik? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En vei

Er det langt? 

Noen andre som har dette ved fars samværsdager?! 

Uff ja, fryktelig langt

Anonymkode: 4170a...9a1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Greit nok at dette ikke er daglig, men ville du selv hatt to timer reisevei til jobb?

Anonymkode: 6f806...155

Nei absolutt ikke, jeg synes det er kjempelangt. Synes det et langt å reise for annenhver helg også. 

Skrevet

For langt. 

Dere får holde dere til helge og feriesamvær for samværsforelder. Eller samværsforelder får  flytte nermere ungen. Dette skal ikke gå ut over ungen.

Anonymkode: 1aab4...65d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For langt. 

Dere får holde dere til helge og feriesamvær for samværsforelder. Eller samværsforelder får  flytte nermere ungen. Dette skal ikke gå ut over ungen.

Anonymkode: 1aab4...65d

Uff ja... det er altfor langt 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei absolutt ikke, jeg synes det er kjempelangt. Synes det et langt å reise for annenhver helg også. 

To timer annen hver helg tenker jeg er helt innafor så lenge barnet selv koser seg hos far og ønsker å dra dit. Men to timers skolevei hadde jeg sannynligvis ikke gått med på, nei. Det blir fire timers reising per dag.

Ser ikke vitsen, barnet må jo nesten bare hjem, gjøre lekser, spise og legge seg? Og opp grytidlig for å rekke skolen igjen dagen etter. Nei, hvis han vil ha samvær utover annen hver helg og ferier får han se å flytte nærmere barnet, mener jeg.  

Anonymkode: 2f429...536

Skrevet

Barnet skal da pendle 4 timer om dagen for å komme til skolen? Det hadde vært helt uaktuelt. Det er ikke ansvarlig!

Anonymkode: 4b008...92a

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 timer reisevei frem og tilbake til skolen er jo helt vilt

Anonymkode: 4170a...9a1

Skrevet

Alt for langt!

Anonymkode: a0e55...b71

Skrevet

Har en venninne som har det slik. Mannen flyttet to timer unna. Nå har han sønnen annenhver helg. I tillegg har han ham en ettermiddag i uken. Tar ham med på fritidsaktiviteter elle finner på noe gøy. Da er det altså far som reiser, og ikke barnet. 

Anonymkode: e7d11...79b

Skrevet

Vet du ikke om 2 timers skolevei er for langt?

Anonymkode: 915ed...e70

Skrevet

Faren til barna valgte å flytte to timer unna, så han har dem annenhver helg og i ferier. Ikke aktuelt at de skal måtte reise frem og tilbake i ukedagene. Hans tap, og han var godt informert om det før han flytta. Fungerer godt for alle med den ordningen, og han var også enig i at jeg skulle ha hovedomsorgen på grunn av det. Tidligere hadde vi barna 50/50. 

Anonymkode: 0110a...7e3

Skrevet

Et barn kan ikke reise i 4 timer hver dag for å komme til og fra skole, det er rett og slett ikke gjennomførbart. Skal barnet reise hjemmefra klokka 6 om morgenen for å rekke skolen da, og ikke ha noe tid til venner, lekser og fritidsaktiviteter?

Svogeren min har sønnen sin 1 time og 45 minutter borte, han er selvfølgelig hos sin far bare i helger og skoleferier.

Anonymkode: 54932...8ce

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Faren til barna valgte å flytte to timer unna, så han har dem annenhver helg og i ferier. Ikke aktuelt at de skal måtte reise frem og tilbake i ukedagene. Hans tap, og han var godt informert om det før han flytta. Fungerer godt for alle med den ordningen, og han var også enig i at jeg skulle ha hovedomsorgen på grunn av det. Tidligere hadde vi barna 50/50. 

Anonymkode: 0110a...7e3

Var det stor overgang å ha de hele hverdagen? Var de små? Hvor mange har du? Går det bra? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...