Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Den som eier mobilen eller den som forårsaker skaden ved et uhell? Eller foreldrene til en av de? Dette er ungdommer på 14 og 15 år. Anonymkode: f3a61...ac3
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Jeg sier til mine unger at de er ansvarlig for sin egen mobil. Låner de den bort så er det fortsatt mine barns sitt ansvar. Om noen tilbyr seg å reparere den er det ett pluss, men jeg forventer det ikke. om mine unger ødlegger andres mobil må de betale for reprasjon. det er igrunn det å velge sine kamper. Mye styr og mulig krangling gidder jeg ikke. Anonymkode: 246db...f85
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Kommer an på uhellet. Anonymkode: 41928...d94
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #4 Skrevet 24. september 2017 Kommer det forespørsel fra andre foreldre, så betaler vi. Selv om dette er meget smålig. Anonymkode: 59e90...d3d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 Forsikringsselskapet. Om man vil så kan man høre om foreldrene til den som ødela telefonen kan betale egenandelen. Anonymkode: 7a07a...5f8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 Sånne ting tar man på forsikringen. I sommer var min tenåring og badet, de badet fra svaberg og han hadde lagt telefonen i den ene skoen sin. En av de andre i gjengen kom til å sparke borti skoen så den seilte ned i vannet, telefonen ble ødelagt. Ingen, hverken sønnen min eller jeg selv, tenkte noen gang at det skulle være han som sparket butt i skoen sitt ansvar. Vi tok det på forsikringen, og siden vi hadde opparbeidet oss en bonus slapp vi helt unna egenandel også. De satte bare inn så mye penger som det kostet å kjøpe en ny telefon på kontoen min. Vi har fire barn, alle med egen telefon, selvfølgelig har vi en superforsikring som dekker alle slags ulykker og uhell med dem. Anonymkode: 319c2...d82
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #7 Skrevet 24. september 2017 Jeg ville sagt at det er eieren eller eierens foreldre, i nesten alle tilfeller. Men det spørs selvsagt hva som egentlig har skjedd. Anonymkode: 186c2...ee2
Anonym bruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Med mindre andre barn ødelegger mine barns ting med vilje dekker vi, eller forsikringen vår det selv. Anonymkode: d4dd8...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå