Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Til hverdags? Eller dekker dere det opp i fine skåler osv? Jeg dekker alltid opp i skåler hvis vi har middagsbesøk. Men ta i går. Da hadde vi ris, kyllingfilet, saus og grønnsaker. Ungdommen hadde besøk av en kamerat og et søskenbarn. De ble tilbudt middag å takker ja :-) jeg serverte middagen i gryter, begynte å tenke på det i ettertid da. Ser jo ganske rotete ut med alle disse grytene på bordet. Hva gjør dere andre? Jeg serverer alltid middagen i gryter til hverdags, fine skåler til middagsbesøk. Anonymkode: fcd7c...2fc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Gryter til hverdags, fat ved besøk. Men et par kompiser av barna ser jeg ikke på som middagsselskap akkurat. Har fire barn og gjerne ekstra barn rundt bordet mange ganger i uken, det er hverdagsliv for oss med ekstra barn rundt bordet Men i går hadde vi et vennepar på middag, med deres barn, pluss at det ene barnet vårt hadde et par venner på besøk, da ble vi jo fort 13 stykker til bords, og brukte fat. Anonymkode: 5e825...8c0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Serverer nesten alltid i gryter, men på fat hvis vi har besøk på søndagsmiddag og spiser i spisestua. Besøk av barnas venner kvalifiserer ikke til spisestue og finservise. Det er hverdagsmiddag. Anonymkode: d6193...a45
skinnfilla Skrevet 24. september 2017 #4 Skrevet 24. september 2017 Stort sett gryter , men når det er mange grønnsaker, er det greit å samle alt på ett fat. pasta, saus, poteter , ris osv i gryter serverer i skåler, boller og fat når vi har gjester og ved spes anledninger
litekreativtbrukernavn Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 Kommer litt an på hvor sliten jeg er, men 6 av 7 dager har jeg det opp i litt forskjellige serveringsfat. Ikke "fin fatene" til hverdags, men liker at det ser litt mer fristende ut. Gjerne stearinlys eller/og en blomst. Kall meg gammeldags, men i en hektisk hverdag så liker jeg at den halvtimen vi samles og slapper av gjøres litt stas ut av 😊 Gjør det samme hver lørdag eller søndag frokost, alt pålegg legges på fat, rundstykker stekes og bordet dekkes fin. Tradisjon jeg ser både mann og barn koser seg med
Evablaum Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 28 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev: Kommer litt an på hvor sliten jeg er, men 6 av 7 dager har jeg det opp i litt forskjellige serveringsfat. Ikke "fin fatene" til hverdags, men liker at det ser litt mer fristende ut. Gjerne stearinlys eller/og en blomst. Kall meg gammeldags, men i en hektisk hverdag så liker jeg at den halvtimen vi samles og slapper av gjøres litt stas ut av 😊 Gjør det samme hver lørdag eller søndag frokost, alt pålegg legges på fat, rundstykker stekes og bordet dekkes fin. Tradisjon jeg ser både mann og barn koser seg med Veldig likt som hos oss.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #7 Skrevet 24. september 2017 Gryter, men jeg legger opp middagen på tallerken ved benken. Anonymkode: ba4dc...bea
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #8 Skrevet 24. september 2017 Sjeldent jeg bruker noe annet enn gryter. Gidder ikke lage mye oppvask. Anonymkode: e67d2...886
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #9 Skrevet 24. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gryter til hverdags, fat ved besøk. Men et par kompiser av barna ser jeg ikke på som middagsselskap akkurat. Har fire barn og gjerne ekstra barn rundt bordet mange ganger i uken, det er hverdagsliv for oss med ekstra barn rundt bordet Men i går hadde vi et vennepar på middag, med deres barn, pluss at det ene barnet vårt hadde et par venner på besøk, da ble vi jo fort 13 stykker til bords, og brukte fat. Anonymkode: 5e825...8c0 Hva lager du da til middag dersom du plutselig bare kan ordne middag til flere kompiser? Trenger inspirasjon! Anonymkode: 460e7...dbd
sug lut Skrevet 24. september 2017 #10 Skrevet 24. september 2017 Jeg har så mye fine fat og serviser og jeg liker å lage koselige måltider, så stort sett alltid fat, varierer med serviser, alltid spisebrikker og pene servietter, ofte stoffservietter.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #11 Skrevet 24. september 2017 Legger stort sett opp manen på tallerkener inne på kjøkkenet og tar med til bordet. Legger opp på fat når vi har gjester. Lager så mye mat på jobb så hjemme vil jeg ikke ha mer oppvask og jobb enn jeg må ( er kokk). I dag blir det seibiff med løk,potet,gulrot og smør Anonymkode: 46b28...437
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #12 Skrevet 24. september 2017 Serverer som regel ferdig på tallerken. Grytene står på benken. Anonymkode: 6820e...ece
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #13 Skrevet 24. september 2017 Legger opp mat på tallerken tilhverdags. 3 barn 2 voksne. Fine fat til fest og besøk. Lager mest langkok og mat i form med ris eller pasta til. Anonymkode: 832eb...a5f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #14 Skrevet 24. september 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva lager du da til middag dersom du plutselig bare kan ordne middag til flere kompiser? Trenger inspirasjon! Anonymkode: 460e7...dbd Poteter, pasta og ris har vi alltid i hus, og har alltid mat i fryseren så det går an å legge til litt mat. Litt mer saus, litt mer grønnsaker, litt mer ris/pasta/poteter er ikke noe problem, også har vi jo alltid karbonader, fiskepinner, kjøttdeig, kyllingfileter o.l. i frysa, så vi får nå alltids lagd nok mat. I går grillet vi, så da fikset vi litt ekstra grillmat og endte med både biff, kyllingfilet og burgere på bordet. Anonymkode: 5e825...8c0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #15 Skrevet 24. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sjeldent jeg bruker noe annet enn gryter. Gidder ikke lage mye oppvask. Anonymkode: e67d2...886 Samma her! Anonymkode: 1ec61...2d8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #16 Skrevet 24. september 2017 Samme som de fleste over her. Gryter på bordet til hverdags. Oppdekking når vi har gjester, og innimellom på en søndag hvis vi bare har lyst. Om ungene har middagsbesøk ser jeg ikke på det som "gjester". Om onkel er på besøk, eller en av mine søsken alene, så er jeg heller ikke så nøye på det. Anonymkode: d5be0...c03
geitemarken Skrevet 24. september 2017 #17 Skrevet 24. september 2017 1 time siden, sug lut skrev: Jeg har så mye fine fat og serviser og jeg liker å lage koselige måltider, så stort sett alltid fat, varierer med serviser, alltid spisebrikker og pene servietter, ofte stoffservietter. Jeg tror sug lut heter Mette-Marit eller Märha-Louise i det virkelige liv 😂😂🤣 Mulig Sonja... 🤔 Det var stoffserviettene som "gave it away" 😀😂
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #18 Skrevet 24. september 2017 hahahahahah..... Anonymkode: 114f0...cd0
☆☆☆ Skrevet 24. september 2017 #20 Skrevet 24. september 2017 1 time siden, geitemarken skrev: Jeg tror sug lut heter Mette-Marit eller Märha-Louise i det virkelige liv 😂😂🤣 Mulig Sonja... 🤔 Det var stoffserviettene som "gave it away" 😀😂 Det er lenge sidan eg oppdaga at Sug Lut er dronning Sonjas alter ego. Kunst- og friluftsinterressa var det som avslørte ho, og no stoffserviettar 😝 Eg har forresten planlagt lenge å investere i stoffserviettar, det løftar gode måltid enormt.
sug lut Skrevet 24. september 2017 #21 Skrevet 24. september 2017 41 minutter siden, ☆☆☆ skrev: Det er lenge sidan eg oppdaga at Sug Lut er dronning Sonjas alter ego. Kunst- og friluftsinterressa var det som avslørte ho, og no stoffserviettar 😝 Eg har forresten planlagt lenge å investere i stoffserviettar, det løftar gode måltid enormt. Det er stas. Jeg kan dekke til minst åtti med stoffservietter. Til tjuefem med damask med monogram.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #22 Skrevet 24. september 2017 Ris, pasta og poteter serveres alltid i fat/skål, det samme med grønnsaker. Kjøtt, fisk og saus som regel i gryte/panne. Anonymkode: ea303...627
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #23 Skrevet 24. september 2017 34 minutter siden, sug lut skrev: Det er stas. Jeg kan dekke til minst åtti med stoffservietter. Til tjuefem med damask med monogram. Tror knapt jeg har sett en stoffserviett noen gang Jeg kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hvor gammel du er Anonymkode: 0c560...4b9
sug lut Skrevet 24. september 2017 #24 Skrevet 24. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror knapt jeg har sett en stoffserviett noen gang Jeg kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hvor gammel du er Anonymkode: 0c560...4b9 Tror ikke det har med alder å gjøre, jeg hadde dem da jeg var tjue også, de har bare blitt flere etterhvert.
sotosmor Skrevet 24. september 2017 #25 Skrevet 24. september 2017 Her serverer jeg middagen i gryter til hverdags når vi bare er oss to. Og på serveringsfat hvis vi har gjester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå