Gå til innhold

Hvor mye kan man tilgi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra en bestevenninne som har dolket en i ryggen og ikke evner å se det selv? Som ikke ber om unnskyldning og ikke forstår hva hun har gjort?

Anonymkode: bf082...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt umulig å svare på uten å vite mer 

Enten er du veldig hårsår og anser noe helt uskyldig som å dolke i ryggen, eller så er det hun som ikke er oppegående nok til å skjønne hva som er å dolke i ryggen 

Uansett er dere jo ikke helt på nett når du føler deg sveket og hun ikke skjønner hva hun har gjort galt 

Anonymkode: f76a6...f74

Skrevet

Hva man tilgir er vel avhengig av hva man får positivt og hvor raus man selv er. Jeg har vanskelig for å se for meg hva en bestevenninne kan gjøre som oppleves som å dolke i ryggen. Mine vennskap er nok langt mindre dramatiske enn det. Ikke har jeg noen jeg kaller bestevenninne heller, det er noe som mer preger barndommen enn det å være voksen. Jeg har noen nære venninner, de innfrir ikke alt jeg ønsker meg noen av dem, men de er veldig viktige for meg. Å skulle tilgi dem noe er en fjern tanke, for de er jo gode mennesker som gjør så godt de kan. 

Skrevet

Nå høres du ut som ei jeg jobber med. Hun har spredd stygge rykter om meg, men ser ut til å tro at vi er venner. Jeg er normalt høflig med henne på jobb, men jeg stoler jo ikke en halvmeter på dama. Nå er det snakk om ledige timer, som vi begge vil ha..da fikk jeg en lang fyllemelding, om at hun trodde vi var venner, og hvordan kan jeg gå bak ryggen hennes på denne måten, når jeg vet at hun vil jobbe mer. Hun har vært ansatt i bedriften rett over 2 år, mens jeg har jobbet der i 11 år, de 7 siste med ufrivillig deltid! Tenker det blir en ny runde med faenskap, når hun skjønner at jeg kommer forann henne i køen om ekstra timer.

Anonymkode: b952d...999

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...