Gå til innhold

Flytte fra barna - samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan faren flytte vekk fra meg og barna slik at  samværsprosenten blir lavere for han? Eller at jeg kanskje må ha barna på heltid? Kan han flytte selv om jeg ikke er enig i å forandre samværsprosent? Har han "lov" til det? 

Anonymkode: 0e997...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krangler dere om hvem som skal slippe å ha barna? 

Så trist. 

Anonymkode: 93234...7bf

Skrevet

Ja han kan det. Ingen lov mot å være drittsekk. Akkurat som en mor kan stikke fra familien og flytte til andre kanten av landet. Færre mødre som gjør det, men der skjer.

Anonymkode: 49728...951

Skrevet

Ja, det kan han 

Anonymkode: b194d...465

Skrevet

Synes det er underlig at en kan det. Har man ikke en plikt som forelder? 

Skrevet

Du kan også det, det gjelder begge veier 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo det har man, men man har også lov til å flytte hvor man vil. Det er sammensatte sutuasjoner. Hvor mange mødre er det ikke som pakker med seg barna og flytter langt vekk fra far da? Dette er plikter og rettigheter som går alle veier. Den forelderen som bor minst med barnet bidrar økonomisk i form av barnebidrag som utregnes i forhold til omfanget av samværet. 

Anonymkode: 5fe5f...524

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, man har ikke en plikt til å ha samvær med sine barn. Om både mor og far er så tankeløse drittsekker at de forlater barna sine så overtar barnevernet omsorgen.

Skrevet

Hva sier det om mannen? At han flytter, ser barna mindre og mor "må" ta på seg en større prosentdel? 

Skrevet

Hva sier det om mannen? At han flytter, ser barna mindre og mor "må" ta på seg en større prosentdel? 

Det sier at han driter i sitt eget avkomm og er en stor egoist. Sykk i hodet.

Anonymkode: 270ee...390

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor flytter han da? 

Har han vært arbeidsledig i 1,5 år og endelig fått seg en jobb 2 timer unna 

Har han kommet inn på skole 3 timer unna og vil studere i 3 år? 

Flytter han hjem og nærmest sine gamle foreldre som trenger mer hjelp i hverdagen? 

Flytter han til en storby for å bo i kollektiv med to kompiser og feste? 

Årsaken til flyttingen sier jo også noe om mannen.... 

Skrevet

Hvorfor flytter han da? 

Har han vært arbeidsledig i 1,5 år og endelig fått seg en jobb 2 timer unna 

Har han kommet inn på skole 3 timer unna og vil studere i 3 år? 

Flytter han hjem og nærmest sine gamle foreldre som trenger mer hjelp i hverdagen? 

Flytter han til en storby for å bo i kollektiv med to kompiser og feste? 

Årsaken til flyttingen sier jo også noe om mannen.... 

Ja enig at det er forskjell. Men å flytte vekk fra barna når de er så små? Flytte vekk fra hverdagen og skumme av fløten? Hva om mor synes det er krevende nok med den samværsprosenten som er nå? At det er leit om barna må reise så langt for å se pappa. Lang reise for så små barn.. 

Skrevet

Ja det kan han. Og om dere har nogen lunde lik inntekt må du betale halvparten av det det koster å frakte barna til hamog tilbake. 

Barnefar her flyttet ut av landet. Har ca samvær et par ganger i året når han finner det for godt. Koster meg en god slump med penger hver gang.. utrolig bittert å sitte igjen med alt ansvar og så i tillegg måtte betale i dyre dommer hver gang han vil se barna.. får det så vidt til å gå rundt økonomisk i hverdagen, så disse ekstrautgiftene ruinerer meg nesten...

Anonymkode: a8f71...444

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det kan han. Og om dere har nogen lunde lik inntekt må du betale halvparten av det det koster å frakte barna til hamog tilbake. 

Barnefar her flyttet ut av landet. Har ca samvær et par ganger i året når han finner det for godt. Koster meg en god slump med penger hver gang.. utrolig bittert å sitte igjen med alt ansvar og så i tillegg måtte betale i dyre dommer hver gang han vil se barna.. får det så vidt til å gå rundt økonomisk i hverdagen, så disse ekstrautgiftene ruinerer meg nesten...

Anonymkode: a8f71...444

Er det mulig? Må du virkelig betale betale det? Slik det er nå tjener jeg mer tror jeg. Om han får ny jobb kanskje han tjener mer. Men sikkert ca likt... 

Skrevet

Men hva gjør jeg? Bare nikker og smiler og ønsker han lykke til? Barna ser han mindre, de må reise langt forbi besøke han og det blir fult hverdagsansvar på meg. 

Noen fordeler med dette eller?! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...